Tartalomjegyzék
ToggleGoogle Cégprofil létrehozása (Útmutató)
Egy új vállalkozás beindításánál, vagy egy meglévő cég forgalmának fellendítésénél kulcsszerepet játszik az online jelenlét. Ha el szeretnéd érni, hogy az internetezők könnyen rád találjanak, építenéd a bizalmat ügyfeleid körében, és egyedi Cégprofilt szeretnél magadnak, akkor a Google Cégem szolgáltatásait neked találták ki! Mert nemcsak a webhelyek létrehozása a fontos, hanem a menedzselésük is. Olvass tovább, és mutatjuk a részleteket! 🙂
1. Mi az a Google Cégem?
A Google Cégem (hivatalos oldal; angolul Google My Business) az online terjeszkedő vállalkozások egyik alapvető eszköze az ügyfélszerzés területén.
Ha valaki rákeres a vállalkozásodra az interneten, akkor a Google Cégem profilodnak kell kijönnie eredményként. A képernyő jobb oldalán látható a Kiszervezett Marketing Kft. Google My Business profilja:
Annak érdekében, hogy potenciális ügyfeleid rád találjanak a Google Keresőben és a Térkép alkalmazásban, szükséged lesz egy díjmentes Google My Business profilra.
Egy jól felépített Cégprofil tartalmaz fényképeket, elérhetőségeket, ajánlatokat és pontos címet is, amelyen keresztül meg tudnak téged találni a térképen.
A Google Cégem segítségével bemutathatod a vállalkozásod tevékenységét, arra biztatva az embereket, hogy lépjenek kapcsolatba veled telefonon, üzenetben, vagy e-mailen keresztül.
Ha a Google igazolja a céged működését, az elég nagy előnyt jelent, főképp a helyi/lokális marketing területén, mivel megjelenítheted a cégedet a Google Térképen is.
Tegyük fel, hogy Budapesten működik az üzleted. Itt nyilván elég nagy a verseny, ezért ha egy internetező beüti a keresőbe, hogy marketing vagy weboldal készítés, akkor megtekinti az ezzel foglalkozó cégek profiljait, térképen való elhelyezkedésüket, a vásárlók véleményeit, és ez alapján fog dönteni.
Nem utolsó sorban, egy Cégprofil létrehozásával növelheted a beléd vetett bizalmat, és az általad nyújtott szolgáltatások is sokkal profibb hatást keltenek ilyen módon.
2. Hogyan hozzak létre Google Cégem profilt?
A folyamat megkezdése előtt mindenképp szükséged lesz egy Google-fiókra. Ha még nem rendelkezel ilyennel, akkor regisztrálj egyet! 🙂
Google Cégem profilt ide kattintva tudsz létrehozni.
Rögtön az első oldalon két lehetőséged lesz:
1) Ha vállalkozásod már benne van a Google rendszerében, akkor hitelesítened kell az adatait;
2) Ha nem találod a vállalkozásod a Google-ben, akkor fel kell oda venned egy új profil kialakításával.
Mi most létrehozunk egy teljesen új profilt, hogy lásd a folyamat lényegét. A következő ablakban meg kell adnod vállalkozásod nevét és üzleti kategóriáját.
Ezután meghatározzuk cégünk székhelyének postai címét a térképen. Beírjuk a pontos címet, majd a Google Maps használatával bejelöljük a térképen is.
A továbbiakban beállíthatunk olyan funkciókat, mint:
- Házhoz szállítások lehetőségei;
- Kapcsolatfelvételi adatok megadása (telefonszám, weboldal URL címe);
- Hírlevélre való feliratkozás.
Ha ezek megvannak, igazolnod kell, hogy Te rendelkezel a vállalkozás tulajdonjogával.
Ezt megteheted úgy, hogy levelezőlapot kérsz postán a céged címére, amiben ellenőrző kódot küldenek maximum 14 napon belül. De igazolhatod az adatokat telefonon, e-mailben vagy videóhívással is.
Ezt követően pontosítod, hogy milyen szolgáltatásokat nyújt a céged, valamint a nyitvatartási időt is beállíthatod.
Fogadhatsz üzeneteket is az ügyfeleidtől a Google rendszerén keresztül, így válaszolhatsz a felmerülő kérdésekre.
Végül pedig megadod a vállalkozásod leírását, fotókat adhatsz hozzá a termékeidről és szolgáltatásaidról, valamint Google Ads hirdetésekkel is népszerűsítheted a cégedet.
Google Cégem profilod csak akkor válik láthatóvá a Google Keresőben, ha sikeresen igazoltad vállalkozásod hitelességét!
A Google Cégprofil-kezelőben láthatod, hogy Google My Business fiókjaid igazolva vannak-e, illetve itt tudod őket szerkeszteni, eltávolítani, kibővíteni.
3. Milyen részei vannak egy Google Cégem profilnak?
Nézzük meg, hogy milyen információkat adhatunk hozzá Google Cégprofilunkhoz, hogy minél részletesebb adatokkal szolgáljunk az ügyfeleinknek.
Ezek a legfontosabb dolgok, amelyek megjelennek a Google Cégprofilodon:
- Fényképek a vállalkozás működéséről, központjáról, termékeiről;
- Elérhetőségek: weboldal, telefonszám, levelezési cím;
- Az ügyfelek véleményei Google és Facebook értékelések formájában;
- Nyitvatartási idő;
- A vállalkozás elhelyezkedése a térképen, útvonaltervezési lehetőség;
- A cég leírása, rövid bemutatása;
- Vélemények írása, kérdések feltétele a tulajdonos számára.
4. A Google Cégprofil-kezelő bemutatása
Miután létrehozunk egy Google My Business fiókot, kapunk hozzá egy egész kezelőfelületet. Rögtön a kezdőlapon számos lehetőségünk van a Cégprofilunk személyre szabására.
Bejegyzéseket és Google Ads hirdetéskampányokat hozhatunk létre, fotókat adhatunk hozzá. Abban az esetben, ha WooCoommerce webáruházunk van, termékeinket hozzákapcsolhatjuk a Cégprofilhoz, így azok megjelennek a Google Keresőben is.
Ezen kívül olvashatunk néhány teljesítményadatot:
- Hányan tekintették meg vállalkozásunkat a Google keresések között és a Térkép alkalmazásban az elmúlt 1 hónapban;
- Ebből hány volt közvetlen keresés vagy kapcsolódó termékre/szolgáltatásra való keresés eredménye;
- Milyen aktivitásokat végeztek az internetezők a Cégprofilunkon (pl. webhely megnyitása, fotók megtekintése).
Lehetőségünk van még üzleti e-mail címek létrehozására, ha eddig nem rendelkeztünk ilyennel. Frissítéseket, híreket tehetünk közzé, vélemények gyűjtésére szolgáló űrlapot oszthatunk meg, valamint a Google értékeléseinket szerkeszthetjük, válaszolhatunk rájuk.
Az Információ menüpont alatt tudod beállítani a céged elérhetőségeit, nyitvatartási idejét, termékeit, időpontfoglalási lehetőségeket.
A Vélemények menüpontnál van lehetőségünk a Google értékelésekre és ügyfeleink véleményeire válaszolni. Az értékelések fontosságáról és webhelyeden való megjelenítéséről a Trustindex bemutató cikkünkben olvashatsz bővebben!
A Fotók menüpont alatt pedig értelemszerűen fényképeket és videókat adhatunk hozzá Google Cégem profilunkhoz. Ezek lehetnek kül- vagy beltéri fotók, ügyfelek fotói, de még akár 360 fokos fényképek is.
Emellett a Szolgáltatások opciót választva pontos árakat adhatunk meg a cégünk által nyújtott lehetőségekhez (pl. közösségi média kampányok, Google Ads hirdetések kezelése, weboldal készítés, webshop készítés).
5. Google My Business statisztikák
A Statisztika menüpont megtekintésével számos érdekes adatot lekérhetünk Google Cégprofilunk teljesítményéről.
Kezdetnek például ott van az, hogy milyen módszerekkel találnak ránk az internetezők: közvetlen kereséssel vagy felfedezés útján.
Aztán ott van a korábban már említett statisztika, mely azt mutatja, hogy hány ügyfél talált ránk a Keresőből és a Térkép alkalmazásból.
Az Ügyfélműveletek rész azt mutatja, hogy a felhasználók hányszor látogatták meg webhelyünket a Cégprofilból, vagy terveztek útvonalat a térképen hozzánk, esetleg hívtak fel minket telefonon.
További érdekes adat, hogy a Google Cégem összehasonlítja, mennyivel több/kevesebb megtekintést érnek el a saját fotóink a hasonló vállalkozások fényképeivel szemben.
Az új teljesítményadatokból további fontos marketing információkat deríthetünk ki. Például azt, hogy milyen készülékekről keresték fel a Google Cégem profilunkat az elmúlt negyedévben, vagy milyen kulcsszavakra kerestek rá, amelyekre a mi vállalkozásunk ugrott fel.
6. Összefoglaló
A Google Cégem profilunk létrehozásával megnövelhetjük forgalmunkat és ügyfélkörünket, mivel sokkal könnyebben találhatnak így ránk az internetezők.
A szolgáltatás magában foglalja a Google értékeléseinket, elérhetőségeinket, termékeinket, nyitvatartási időnket. Fényképeket is hozzáadhatunk a Cégprofilunkhoz.
Továbbá a Térkép alkalmazásban is elhelyezhetjük vállalkozásunkat, hogy eltaláljanak hozzánk az emberek és még útvonalat is tervezhetnek így a cég székhelyéhez.
Amennyiben hasznosnak találtad a cikkben leírtakat és olvastál valami újdonságot, kérlek ne habozz megosztani ezt másokkal is! 🙂
Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu
7. Gyakran ismételt kérdések és válaszok
Egy online vállalkozói profil, ami röviden összefoglalja a legfontosabb információkat a cégünkről és az elérhetőségeinket.
Google értékeléseket, elérhetőségeket, termékeket, nyitvatartási időt, fényképeket, térképet.
A vállalkozásunkat elhelyezhetjük a Térkép alkalmazásban, így megtalálhatnak és útvonalat tervezhetnek hozzánk.