Miért hasznos a Google Cégem? Google Cégprofil létrehozása

A Google Cégem (Google My Business) segítséget nyújt abban, hogy lokálisan ránk találjanak az emberek akár a Google Térképen keresztül is.
Google Cégem borítókép

Miért hasznos a Google Cégem? Hogyan hozzak létre Google Cégprofilt?

Egy új vállalkozás beindításánál, vagy egy meglévő cég forgalmának fellendítésénél kulcsszerepet játszik az online jelenlét. Ha el szeretnéd érni, hogy az internetezők könnyen rád találjanak, építenéd a bizalmat ügyfeleid körében, és egyedi Cégprofilt szeretnél magadnak, akkor a Google Cégem szolgáltatásait neked találták ki! Mert nemcsak a webhelyek létrehozása a fontos, hanem a menedzselésük is. Olvass tovább, és mutatjuk a részleteket! 🙂

1. Mi az a Google Cégem?

A Google Cégem (hivatalos oldal; angolul Google My Business) az online terjeszkedő vállalkozások egyik alapvető eszköze az ügyfélszerzés területén.

Ha valaki rákeres a vállalkozásodra az interneten, akkor a Google Cégem profilodnak kell kijönnie eredményként. A képernyő jobb oldalán látható a Kiszervezett Marketing Kft. Google My Business profilja:

Google Cégprofil

Annak érdekében, hogy potenciális ügyfeleid rád találjanak a Google Keresőben és a Térkép alkalmazásban, szükséged lesz egy díjmentes Google My Business profilra.

Egy jól felépített Cégprofil tartalmaz fényképeket, elérhetőségeket, ajánlatokat és pontos címet is, amelyen keresztül meg tudnak téged találni a térképen.

A Google Cégem segítségével bemutathatod a vállalkozásod tevékenységét, arra biztatva az embereket, hogy lépjenek kapcsolatba veled telefonon, üzenetben, vagy e-mailen keresztül.

Ha a Google igazolja a céged működését, az elég nagy előnyt jelent, főképp a helyi/lokális marketing területén.

Tegyük fel, hogy Budapesten működik az üzleted. Itt nyilván elég nagy a verseny, ezért ha egy internetező beüti a keresőbe, hogy marketing vagy weboldal készítés, akkor megtekinti az ezzel foglalkozó cégek profiljait, térképen való elhelyezkedésüket, a vásárlók véleményeit, és ez alapján fog dönteni.

Nem utolsó sorban, egy Cégprofil létrehozásával növelheted a beléd vetett bizalmat, és az általad nyújtott szolgáltatások is sokkal profibb hatást keltenek ilyen módon.

Weboldal készítés

2. Hogyan hozzak létre Google Cégem profilt?

A folyamat megkezdése előtt mindenképp szükséged lesz egy Google-fiókra. Ha még nem rendelkezel ilyennel, akkor regisztrálj egyet! 🙂

Google Cégem profilt ide kattintva tudsz létrehozni.

Rögtön az első oldalon két lehetőséged lesz:

1) Ha vállalkozásod már benne van a Google rendszerében, akkor hitelesítened kell az adatait;

2) Ha nem találod a vállalkozásod a Google-ben, akkor fel kell oda venned egy új profil kialakításával.

Google Cégprofil létrehozása

Mi most létrehozunk egy teljesen új profilt, hogy lásd a folyamat lényegét. A következő ablakban meg kell adnod vállalkozásod nevét és üzleti kategóriáját.

Cégprofil szerkesztése

Ezután meghatározzuk cégünk székhelyének postai címét a térképen. Beírjuk a pontos címet, majd a Google Maps használatával bejelöljük a térképen is.

Google Cégem elhelyezése a Térképen

A továbbiakban beállíthatunk olyan funkciókat, mint:

  • Házhoz szállítások lehetőségei;
  • Kapcsolatfelvételi adatok megadása (telefonszám, weboldal URL címe);
  • Hírlevélre való feliratkozás.

Ha ezek megvannak, igazolnod kell, hogy Te rendelkezel a vállalkozás tulajdonjogával.

Ezt megteheted úgy, hogy levelezőlapot kérsz postán a céged címére, amiben ellenőrző kódot küldenek maximum 14 napon belül. De igazolhatod az adatokat telefonon, e-mailben vagy videóhívással is.

Ezt követően pontosítod, hogy milyen szolgáltatásokat nyújt a céged, valamint a nyitvatartási időt is beállíthatod.

Google Cégprofil létrehozása

Fogadhatsz üzeneteket is az ügyfeleidtől a Google rendszerén keresztül, így válaszolhatsz a felmerülő kérdésekre.

Végül pedig megadod a vállalkozásod leírását, fotókat adhatsz hozzá a termékeidről és szolgáltatásaidról, valamint Google Ads hirdetésekkel is népszerűsítheted a cégedet.

Google Cégem profilod csak akkor válik láthatóvá a Google Keresőben, ha sikeresen igazoltad vállalkozásod hitelességét!

A Google Cégprofil-kezelőben láthatod, hogy Google My Business fiókjaid igazolva vannak-e, illetve itt tudod őket szerkeszteni, eltávolítani, kibővíteni.

Google Cégprofil-kezelő

3. Milyen részei vannak egy Google Cégem profilnak?

Nézzük meg, hogy milyen információkat adhatunk hozzá Google Cégprofilunkhoz, hogy minél részletesebb adatokkal szolgáljunk az ügyfeleinknek.

Google Cégem profil felépítése

Ezek a legfontosabb dolgok, amelyek megjelennek a Google Cégprofilodon:

  • Fényképek a vállalkozás működéséről, központjáról, termékeiről;
  • Elérhetőségek: weboldal, telefonszám, levelezési cím;
  • Az ügyfelek véleményei Google és Facebook értékelések formájában;
  • Nyitvatartási idő;
  • A vállalkozás elhelyezkedése a térképen, útvonaltervezési lehetőség;
  • A cég leírása, rövid bemutatása;
  • Vélemények írása, kérdések feltétele a tulajdonos számára.

4. A Google Cégprofil-kezelő bemutatása

Miután létrehozunk egy Google My Business fiókot, kapunk hozzá egy egész kezelőfelületet. Rögtön a kezdőlapon számos lehetőségünk van a Cégprofilunk személyre szabására.

Google Cégprofil-kezelő

Bejegyzéseket és Google Ads hirdetéskampányokat hozhatunk létre, fotókat adhatunk hozzá. Abban az esetben, ha WooCoommerce webáruházunk van, termékeinket hozzákapcsolhatjuk a Cégprofilhoz, így azok megjelennek a Google Keresőben is.

Ezen kívül olvashatunk néhány teljesítményadatot:

  • Hányan tekintették meg vállalkozásunkat a Google keresések között és a Térkép alkalmazásban az elmúlt 1 hónapban;
  • Ebből hány volt közvetlen keresés vagy kapcsolódó termékre/szolgáltatásra való keresés eredménye;
  • Milyen aktivitásokat végeztek az internetezők a Cégprofilunkon (pl. webhely megnyitása, fotók megtekintése).
Cégprofil-kezelő bemutatása

Lehetőségünk van még üzleti e-mail címek létrehozására, ha eddig nem rendelkeztünk ilyennel. Frissítéseket, híreket tehetünk közzé, vélemények gyűjtésére szolgáló űrlapot oszthatunk meg, valamint a Google értékeléseinket szerkeszthetjük, válaszolhatunk rájuk.

Az Információ menüpont alatt tudod beállítani a céged elérhetőségeit, nyitvatartási idejét, termékeit, időpontfoglalási lehetőségeket.

Google Cégem információi

A Vélemények menüpontnál van lehetőségünk a Google értékelésekre és ügyfeleink véleményeire válaszolni. Az értékelések fontosságáról és webhelyeden való megjelenítéséről a Trustindex bemutató cikkünkben olvashatsz bővebben!

Google Cégem értékelések

A Fotók menüpont alatt pedig értelemszerűen fényképeket és videókat adhatunk hozzá Google Cégem profilunkhoz. Ezek lehetnek kül- vagy beltéri fotók, ügyfelek fotói, de még akár 360 fokos fényképek is.

Fotók hozzáadása

Emellett a Szolgáltatások opciót választva pontos árakat adhatunk meg a cégünk által nyújtott lehetőségekhez (pl. közösségi média kampányok, Google Ads hirdetések kezelése, weboldal készítés, webshop készítés).

Google Cégprofil szolgáltatások

5. Google My Business statisztikák

A Statisztika menüpont megtekintésével számos érdekes adatot lekérhetünk Google Cégprofilunk teljesítményéről.

Kezdetnek például ott van az, hogy milyen módszerekkel találnak ránk az internetezők: közvetlen kereséssel vagy felfedezés útján.

Google Cégem statisztikák

Aztán ott van a korábban már említett statisztika, mely azt mutatja, hogy hány ügyfél talált ránk a Keresőből és a Térkép alkalmazásból.

Oldalmegtekintések statisztikái

Az Ügyfélműveletek rész azt mutatja, hogy a felhasználók hányszor látogatták meg webhelyünket a Cégprofilból, vagy terveztek útvonalat a térképen hozzánk, esetleg hívtak fel minket telefonon.

Ügyfélműveletek statisztika

További érdekes adat, hogy a Google Cégem összehasonlítja, mennyivel több/kevesebb megtekintést érnek el a saját fotóink a hasonló vállalkozások fényképeivel szemben.

Google Cégem fényképek statisztikája

Az új teljesítményadatokból további fontos marketing információkat deríthetünk ki. Például azt, hogy milyen készülékekről keresték fel a Google Cégem profilunkat az elmúlt negyedévben, vagy milyen kulcsszavakra kerestek rá, amelyekre a mi vállalkozásunk ugrott fel.

Kulcsszavak a Cégprofilhoz kapcsolódóan

6. Összefoglaló

A Google Cégem profilunk létrehozásával megnövelhetjük forgalmunkat és ügyfélkörünket, mivel sokkal könnyebben találhatnak így ránk az internetezők.

A szolgáltatás magában foglalja a Google értékeléseinket, elérhetőségeinket, termékeinket, nyitvatartási időnket. Fényképeket is hozzáadhatunk a Cégprofilunkhoz.

Továbbá a Térkép alkalmazásban is elhelyezhetjük vállalkozásunkat, hogy eltaláljanak hozzánk az emberek és még útvonalat is tervezhetnek így a cég székhelyéhez.

Amennyiben hasznosnak találtad a cikkben leírtakat és olvastál valami újdonságot, kérlek ne habozz megosztani ezt másokkal is! 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

7. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Miért hasznos a Google Cégem?

Egy online vállalkozói profil, ami röviden összefoglalja a legfontosabb információkat a cégünkről és az elérhetőségeinket.

❓ Miket adhatsz hozzá a Google Cégprofilodhoz?

Google értékeléseket, elérhetőségeket, termékeket, nyitvatartási időt, fényképeket, térképet.

❓ Hogyan találhatnak ránk a Google Maps alkalmazásban a felhasználók?

A vállalkozásunkat elhelyezhetjük a Térkép alkalmazásban, így megtalálhatnak és útvonalat tervezhetnek hozzánk.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés