A hashtag jelentése és használata a közösségi médiában

A hashtag jelentése egy címke, amely a # jelből és az utána következő szóból áll, és a közösségi média tartalmakat optimalizálhatjuk vele.
Hashtag jelentése

A hashtag jelentése és használata a közösségi médiában

A közösségi média nem egy újkeletű fogalom, mégis vannak olyan területei, amelyek talán nem mindenki számára ismertek. Ilyen például a hashtag használata is, amelynek megvan a maga története és funkciója marketing szempontból. A hashtag jel valószínűleg mindenki számára jól ismert, tulajdonképpen egy kettőskereszt (#) és az utána következő szó is hozzátartozik. Na de tudod pontosan mi a hashtag jelentése és hogyan generálhatsz vele forgalmat? Cikkünkben erre is kitérünk! 🙂

1. Mi a hashtag jelentése?

A hashtag jelentése nem más, mint egy címke, amelynek két alkotóeleme van:

  • Az egyik a hashtag jel, vagyis a kettőskereszt (#);
  • A másik a szimbólum után következő szó vagy kifejezés.

Vagyis a hashtag nem szimplán egy írásjel, hanem egy egész kifejezés, amely a keresőben található tartalmak megjelölésére szolgál. Például: #kiszervezettmarketing.

Egy másik érdekes dolog a hashtag szimbólum kiejtése, amely egészen eltérő módon működik a különböző nyelveken:

  • Magyar nyelven: kettőskereszt = „hesteg„;
  • Angol nyelven: hash = „hes„;
  • Brit angolban: pound sign, vagyis fontjel magyarul;
  • Amerikai angolban: number sign, vagyis számjel magyarul.

Az 1980-as évektől túlnyomó többségbe került a hash kiejtés a # esetében, a közösségi média térnyerésével pedig a hashtag robbant be a köztudatba.

A hashtag leginkább a Twitteren és az Instagramon elterjedt címke, amelyet akár a vírusmarketing eszközeként is értelmezhetünk. Lényege az, hogy sokkal gyorsabban tudnak így terjedni bizonyos hírek, üzenetek, érdekességek, közösségi média mozgalmak.

A hashtagek kattinthatók, ami azt jelenti, hogyha például a céged indít egy nagyszabású akciót #árzuhanás címkével és így oszt meg a profilján tartalmakat, akkor a keresőbe bárki beírhatja ezt a hashtaget vagy rákattinthat a Twitteren, Facebookon, TikTokon, Instagramon, LinkedInen, és automatikusan a mi reklámanyagaink fognak feltűnni.

Ezért tekinthetjük tehát a hashtag alkalmazását egy fontos online marketing eszköznek, amely még a keresőoptimalizálásban is segíthet.

Az ötlet egyébként 2007-ben jelent meg a Twitteren, azonban csak két évvel később váltak kattinthatóvá a hashtagek, és azóta gyakorlatilag minden közösségi média platformon elterjedtek.

Facebook hirdetéskezelés

2. Hogyan használd a hashtaget?

Van néhány egyszerűbb szabály a hashtag használata kapcsán, amivel jobb, ha tisztában vagy. Ha ezeket a tanácsokat megfogadod, akkor hibátlan hashtageket fogsz készíteni a jövőben! 🙂

1) A hashtag jel után a szavakat írd egybe, még ha a magyar helyesírás nem is ezt diktálja: #onlinemarketing #weboldalkészítés #kiszervezettmarketing.

2) Egy hashtag csak az első szóközig terjed, ezért kell egybeírni a többtagú kifejezéseket is: #WordPress weboldal vs. #WordPressweboldal.

3) A hashtagben szabadon használhatsz kis- és nagybetűket, számokat, ékezeteket – a lényeg, hogy a szóközöket és különböző írásjeleket vagy speciális szimbólumokat inkább kerüld: #100cikk #KiszervezettMarketing #keresőoptimalizálás.

4) Az így keletkezett hashtagek kattinthatóvá válnak, ha valamelyik közösségi média felületen beleírod őket egy posztba.

5) Nincs különbség a kis- és nagybetűs, valamint az ékezetes és ékezet nélküli verziók között, a felhasználók mindkettő formára ugyanazt az eredményeket kapják.

6) A hashtag nem keverendő össze a spam jelentésével! A hashtag használata az adott kifejezéshez hasonló tartalmak könnyebb kereshetőségét segíti elő, míg a spam kértelen üzenetek posztolását jelenti.

7) Ne használj túl hosszú hashtageket, mert azokat nehéz értelmezni az egybeírás miatt. Próbálj meg lényegre törő lenni, kulcsszavakat használni!

Mi is használunk hashtageket a Facebook és a LinkedIn posztjaink végén.

Facebook hashtag

Látható, hogy kék színnel vannak jelölve, tehát rájuk tudnak kattintani a látogatók és a témához tartozó egyéb tartalmakat kereshetnek.

LinkedIn hashtag

3. Hashtag használata marketing célokra

Hashtag címkék két célból használhatók:

  • Személyes okokból, hogy színesítsük a profilunkat;
  • Üzleti okokból, hogy rendszerezzük a tartalmunkat és új ügyfeleket szerezzünk.

Tartalom rendszerezésére mi is alkalmazzuk, hiszen a különböző kategóriába tartozó cikkeket a megfelelő hashtaggel látjuk el:

  • A WordPress használatáról szóló cikkek a #weboldalkészítés címkével vannak ellátva;
  • Az online hirdetésekről és terjeszkedésről szóló írások a #onlinemarketing címkéhez tartoznak;
  • A tartalmak keresőoptimalizálásához kapcsolódó bejegyzések #SEO címkével kerülnek ki;
  • Végezetül pedig a webáruházak készítéséről szóló cikkek a #webshopkészítés jelzést kapják.

Ezzel egyrészt jobban átláthatóvá válik a tartalom stratégiád, másrészt professzionálisabbnak is tűnik a munkád.

De emellett használhatsz cselekvésre buzdító hashtageket is. Ezek általában megosztásra, feliratkozásra, vásárlásra, kommentelésre vagy kedvelésre ösztönzik az olvasókat.

Próbáljuk tehát bevonni az ügyfeleket a marketing folyamatába, egyfajta válaszreakciót igyekszünk kiváltani. Sőt, a választott témáink iránt érdeklődő emberek könnyen megtalálhatnak így minket.

Új ügyfeleket vagy követőket szerezhetünk, ha hashtagek útján is hirdetjük szolgáltatásainkat. Lehet, hogy valaki épp weboldalt akar készíteni, és a közösségi médiát használja az ezzel foglalkozó cégek és szakemberek felkeresésére.

Ha beírja a #weboldalkészítés hashtaget a Facebook vagy LinkedIn keresőjébe, máris kidobja számára azt a rengeteg bejegyzést, amit elkészítettünk a témában.

A LinkedIn felületén például több mint 50 ezer felhasználó követi a #onlinemarketing címkét.

Hashtag népszerűsége

Az Instagram oldalán talán még nagyobb hagyománya van a hashtagek követésének, mivel itt akár az ajánlott bejegyzések közé is bekerülhetünk az adott témában érdekelt felhasználóknál.

Instagram hashtag

A #weboldalkészítés címkére több mint 10 ezer bejegyzés született már, tehát nagyon is sokan használják ezt az online marketing formát. 🙂

4. A legnépszerűbb hashtagek keresése

Vannak olyan hashtag címkék, amelyek időtől függetlenül mindig népszerűek és benne élnek az emberek tudatában (például #YOLO), míg mások csak rövid ideig, egy-egy marketing kampány vagy hirtelen felkapott hír erejéig vannak a top keresések között.

Annak érdekében, hogy mindig a legtrendibb témákat lovagoljuk meg a közösségi médiában, érdemes lehet néhány hashtag kutató eszközt használnunk.

Egyébként a Google Trends is alkalmas arra, hogy kiderítsd az éppen aktuális keresési trendeket Magyarországon.

4.1. Best-hashtags.com

A Best-hashtags.com oldalán szerezhetsz igazán jó ötleteket arra vonatkozóan, hogy egy kifejezéshez mely hashtagek használata ajánlott.

Best-hashtags.com

Kicsit olyan ez, mintha kulcsszókutatást végeznénk, csak most éppen nem a Google Keresőre optimalizáljuk a tartalmat, hanem a közösségi média felületekre.

4.2. TagsFinder hashtag kutatás

A TagsFinder ország-specifikusan képes elvégezni ugyanezt. Rákeresünk egy hashtagre, majd kapunk egy rakás kapcsolódó kifejezést, amelyről akár az is kiderülhet, hogy milyen témában érdemes cikket írni a jövőben.

TagsFinder hashtag kutatás

4.3. Hashtagify hashtag kutatás

Harmadik eszközként a Hashtagify szolgáltatását ajánljuk, amely kapcsolódó hashtageket ajánl, népszerűségi adatokat közöl az adott címke Twitteren való használatáról, és azt is megtudhatjuk, hogy mely influencer és annak követői használják a legtöbbet ezt a hashtaget.

Hashtagify hashtag kutatás

Sőt, a további adatok között szerepel az is, hogy az elmúlt 2 hónapban milyen mennyiségben jelent meg a hashtag a Twitteren, mely nyelveken alkalmazták, és milyen változatokban (pl. #OnlineMarketing vagy #onlinemarketing).

4.4. BrandMentions hashtag kutatás

A BrandMentions szintén rendelkezik hashtag kutató eszközzel, amely számos fórum, blog, közösségi oldal felületeiről gyűjti be az adatokat azokról a címkékről, amelyek a keresett kulcskifejezéshez leggyakrabban kapcsolódnak.

BrandMentions hashtag kutatás

Nagyon érdekes ezeknek az eszközöknek a használata, próbáld ki valamelyiket bátran! 🙂

5. Összefoglaló

A hashtag jelentése nemcsak egy szimbólum, hanem egy kulcsszóként működő kifejezés, amellyel a közösségi média platformokon tudjuk minél nagyobb közönséghez eljuttatni a tartalmunkat.

A Twitteren indult, de hamarosan a Facebook, LinkedIn, Instagram, TikTok és egyéb social media felületek is átvették a használatát. A hashtagekre rá lehet keresni, és kattinthatók is, ezzel megkönnyítve az azonos témakörhöz tartozó posztok felkutatását.

Egyrészt használhatók a tartalmunk címkézésére, rendszerezésére, valamint a vállalkozásunk népszerűsítésére, tartalom stratégiánk felépítésére, új ügyfelek szerzésére is.

Bemutattunk néhány olyan online alkalmazást, amelyek segíthetnek a hashtag címkék kutatásában, amely a kulcsszókeresés mellett egy újabb tartalomoptimalizálási terület.

Hasznosnak találtad a tartalmunkat? Oszd meg #kiszervezettmarketing címkével! 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

6. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi az a hashtag?

A hashtag jelentése egy olyan címke, amely a hashtag jelből és az azt követő kifejezésből áll. Például: #kiszervezettmarketing.

❓ Melyek a legnépszerűbb hashtagek?

A bejegyzésünkben olvashatsz olyan hashtag kutató alkalmazásokról, melyek mindig a legtrendibb címkéket fogják neked feltüntetni, hogy minél inkább optimalizáld a közösségi média posztjaidat.

❓ Mik a hashtag használatának előnyei?

Egyrészt kattinthatóvá válnak és rád tudnak keresni a közösségi oldalakon az adott kulcskifejezés iránt érdeklődő felhasználók. Másrészt rendszerezheted vele a tartalmaidat, és profibb hatást kelthetsz a látogatók körében.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés