A hashtag jelentése és használata a közösségi médiában

A hashtag jelentése egy címke, amely a # jelből és az utána következő szóból áll, és a közösségi média tartalmakat optimalizálhatjuk vele.
Hashtag jelentése

A hashtag jelentése és használata a közösségi médiában

A közösségi média nem egy újkeletű fogalom, mégis vannak olyan területei, amelyek talán nem mindenki számára ismertek. Ilyen például a hashtag használata is, amelynek megvan a maga története és funkciója marketing szempontból. A hashtag jel valószínűleg mindenki számára jól ismert, tulajdonképpen egy kettőskereszt (#) és az utána következő szó is hozzátartozik. Na de tudod pontosan mi a hashtag jelentése és hogyan generálhatsz vele forgalmat? Cikkünkben erre is kitérünk! 🙂

1. Mi a hashtag jelentése?

A hashtag jelentése nem más, mint egy címke, amelynek két alkotóeleme van:

  • Az egyik a hashtag jel, vagyis a kettőskereszt (#);
  • A másik a szimbólum után következő szó vagy kifejezés.

Vagyis a hashtag nem szimplán egy írásjel, hanem egy egész kifejezés, amely a keresőben található tartalmak megjelölésére szolgál. Például: #kiszervezettmarketing.

Egy másik érdekes dolog a hashtag szimbólum kiejtése, amely egészen eltérő módon működik a különböző nyelveken:

  • Magyar nyelven: kettőskereszt = „hesteg„;
  • Angol nyelven: hash = „hes„;
  • Brit angolban: pound sign, vagyis fontjel magyarul;
  • Amerikai angolban: number sign, vagyis számjel magyarul.

Az 1980-as évektől túlnyomó többségbe került a hash kiejtés a # esetében, a közösségi média térnyerésével pedig a hashtag robbant be a köztudatba.

A hashtag leginkább a Twitteren és az Instagramon elterjedt címke, amelyet akár a vírusmarketing eszközeként is értelmezhetünk. Lényege az, hogy sokkal gyorsabban tudnak így terjedni bizonyos hírek, üzenetek, érdekességek, közösségi média mozgalmak.

A hashtagek kattinthatók, ami azt jelenti, hogyha például a céged indít egy nagyszabású akciót #árzuhanás címkével és így oszt meg a profilján tartalmakat, akkor a keresőbe bárki beírhatja ezt a hashtaget vagy rákattinthat a Twitteren, Facebookon, TikTokon, Instagramon, LinkedInen, és automatikusan a mi reklámanyagaink fognak feltűnni.

Ezért tekinthetjük tehát a hashtag alkalmazását egy fontos online marketing eszköznek, amely még a keresőoptimalizálásban is segíthet.

Az ötlet egyébként 2007-ben jelent meg a Twitteren, azonban csak két évvel később váltak kattinthatóvá a hashtagek, és azóta gyakorlatilag minden közösségi média platformon elterjedtek.

Facebook hirdetéskezelés

2. Hogyan használd a hashtaget?

Van néhány egyszerűbb szabály a hashtag használata kapcsán, amivel jobb, ha tisztában vagy. Ha ezeket a tanácsokat megfogadod, akkor hibátlan hashtageket fogsz készíteni a jövőben! 🙂

1) A hashtag jel után a szavakat írd egybe, még ha a magyar helyesírás nem is ezt diktálja: #onlinemarketing #weboldalkészítés #kiszervezettmarketing.

2) Egy hashtag csak az első szóközig terjed, ezért kell egybeírni a többtagú kifejezéseket is: #WordPress weboldal vs. #WordPressweboldal.

3) A hashtagben szabadon használhatsz kis- és nagybetűket, számokat, ékezeteket – a lényeg, hogy a szóközöket és különböző írásjeleket vagy speciális szimbólumokat inkább kerüld: #100cikk #KiszervezettMarketing #keresőoptimalizálás.

4) Az így keletkezett hashtagek kattinthatóvá válnak, ha valamelyik közösségi média felületen beleírod őket egy posztba.

5) Nincs különbség a kis- és nagybetűs, valamint az ékezetes és ékezet nélküli verziók között, a felhasználók mindkettő formára ugyanazt az eredményeket kapják.

6) A hashtag nem keverendő össze a spam jelentésével! A hashtag használata az adott kifejezéshez hasonló tartalmak könnyebb kereshetőségét segíti elő, míg a spam kértelen üzenetek posztolását jelenti.

7) Ne használj túl hosszú hashtageket, mert azokat nehéz értelmezni az egybeírás miatt. Próbálj meg lényegre törő lenni, kulcsszavakat használni!

Mi is használunk hashtageket a Facebook és a LinkedIn posztjaink végén.

Facebook hashtag

Látható, hogy kék színnel vannak jelölve, tehát rájuk tudnak kattintani a látogatók és a témához tartozó egyéb tartalmakat kereshetnek.

LinkedIn hashtag

3. Hashtag használata marketing célokra

Hashtag címkék két célból használhatók:

  • Személyes okokból, hogy színesítsük a profilunkat;
  • Üzleti okokból, hogy rendszerezzük a tartalmunkat és új ügyfeleket szerezzünk.

Tartalom rendszerezésére mi is alkalmazzuk, hiszen a különböző kategóriába tartozó cikkeket a megfelelő hashtaggel látjuk el:

  • A WordPress használatáról szóló cikkek a #weboldalkészítés címkével vannak ellátva;
  • Az online hirdetésekről és terjeszkedésről szóló írások a #onlinemarketing címkéhez tartoznak;
  • A tartalmak keresőoptimalizálásához kapcsolódó bejegyzések #SEO címkével kerülnek ki;
  • Végezetül pedig a webáruházak készítéséről szóló cikkek a #webshopkészítés jelzést kapják.

Ezzel egyrészt jobban átláthatóvá válik a tartalom stratégiád, másrészt professzionálisabbnak is tűnik a munkád.

De emellett használhatsz cselekvésre buzdító hashtageket is. Ezek általában megosztásra, feliratkozásra, vásárlásra, kommentelésre vagy kedvelésre ösztönzik az olvasókat.

Próbáljuk tehát bevonni az ügyfeleket a marketing folyamatába, egyfajta válaszreakciót igyekszünk kiváltani. Sőt, a választott témáink iránt érdeklődő emberek könnyen megtalálhatnak így minket.

Új ügyfeleket vagy követőket szerezhetünk, ha hashtagek útján is hirdetjük szolgáltatásainkat. Lehet, hogy valaki épp weboldalt akar készíteni, és a közösségi médiát használja az ezzel foglalkozó cégek és szakemberek felkeresésére.

Ha beírja a #weboldalkészítés hashtaget a Facebook vagy LinkedIn keresőjébe, máris kidobja számára azt a rengeteg bejegyzést, amit elkészítettünk a témában.

A LinkedIn felületén például több mint 50 ezer felhasználó követi a #onlinemarketing címkét.

Hashtag népszerűsége

Az Instagram oldalán talán még nagyobb hagyománya van a hashtagek követésének, mivel itt akár az ajánlott bejegyzések közé is bekerülhetünk az adott témában érdekelt felhasználóknál.

Instagram hashtag

A #weboldalkészítés címkére több mint 10 ezer bejegyzés született már, tehát nagyon is sokan használják ezt az online marketing formát. 🙂

4. A legnépszerűbb hashtagek keresése

Vannak olyan hashtag címkék, amelyek időtől függetlenül mindig népszerűek és benne élnek az emberek tudatában (például #YOLO), míg mások csak rövid ideig, egy-egy marketing kampány vagy hirtelen felkapott hír erejéig vannak a top keresések között.

Annak érdekében, hogy mindig a legtrendibb témákat lovagoljuk meg a közösségi médiában, érdemes lehet néhány hashtag kutató eszközt használnunk.

Egyébként a Google Trends is alkalmas arra, hogy kiderítsd az éppen aktuális keresési trendeket Magyarországon.

4.1. Best-hashtags.com

A Best-hashtags.com oldalán szerezhetsz igazán jó ötleteket arra vonatkozóan, hogy egy kifejezéshez mely hashtagek használata ajánlott.

Best-hashtags.com

Kicsit olyan ez, mintha kulcsszókutatást végeznénk, csak most éppen nem a Google Keresőre optimalizáljuk a tartalmat, hanem a közösségi média felületekre.

4.2. TagsFinder hashtag kutatás

A TagsFinder ország-specifikusan képes elvégezni ugyanezt. Rákeresünk egy hashtagre, majd kapunk egy rakás kapcsolódó kifejezést, amelyről akár az is kiderülhet, hogy milyen témában érdemes cikket írni a jövőben.

TagsFinder hashtag kutatás

4.3. Hashtagify hashtag kutatás

Harmadik eszközként a Hashtagify szolgáltatását ajánljuk, amely kapcsolódó hashtageket ajánl, népszerűségi adatokat közöl az adott címke Twitteren való használatáról, és azt is megtudhatjuk, hogy mely influencer és annak követői használják a legtöbbet ezt a hashtaget.

Hashtagify hashtag kutatás

Sőt, a további adatok között szerepel az is, hogy az elmúlt 2 hónapban milyen mennyiségben jelent meg a hashtag a Twitteren, mely nyelveken alkalmazták, és milyen változatokban (pl. #OnlineMarketing vagy #onlinemarketing).

4.4. BrandMentions hashtag kutatás

A BrandMentions szintén rendelkezik hashtag kutató eszközzel, amely számos fórum, blog, közösségi oldal felületeiről gyűjti be az adatokat azokról a címkékről, amelyek a keresett kulcskifejezéshez leggyakrabban kapcsolódnak.

BrandMentions hashtag kutatás

Nagyon érdekes ezeknek az eszközöknek a használata, próbáld ki valamelyiket bátran! 🙂

5. Összefoglaló

A hashtag jelentése nemcsak egy szimbólum, hanem egy kulcsszóként működő kifejezés, amellyel a közösségi média platformokon tudjuk minél nagyobb közönséghez eljuttatni a tartalmunkat.

A Twitteren indult, de hamarosan a Facebook, LinkedIn, Instagram, TikTok és egyéb social media felületek is átvették a használatát. A hashtagekre rá lehet keresni, és kattinthatók is, ezzel megkönnyítve az azonos témakörhöz tartozó posztok felkutatását.

Egyrészt használhatók a tartalmunk címkézésére, rendszerezésére, valamint a vállalkozásunk népszerűsítésére, tartalom stratégiánk felépítésére, új ügyfelek szerzésére is.

Bemutattunk néhány olyan online alkalmazást, amelyek segíthetnek a hashtag címkék kutatásában, amely a kulcsszókeresés mellett egy újabb tartalomoptimalizálási terület.

Hasznosnak találtad a tartalmunkat? Oszd meg #kiszervezettmarketing címkével! 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

6. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi az a hashtag?

A hashtag jelentése egy olyan címke, amely a hashtag jelből és az azt követő kifejezésből áll. Például: #kiszervezettmarketing.

❓ Melyek a legnépszerűbb hashtagek?

A bejegyzésünkben olvashatsz olyan hashtag kutató alkalmazásokról, melyek mindig a legtrendibb címkéket fogják neked feltüntetni, hogy minél inkább optimalizáld a közösségi média posztjaidat.

❓ Mik a hashtag használatának előnyei?

Egyrészt kattinthatóvá válnak és rád tudnak keresni a közösségi oldalakon az adott kulcskifejezés iránt érdeklődő felhasználók. Másrészt rendszerezheted vele a tartalmaidat, és profibb hatást kelthetsz a látogatók körében.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 430+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!