Tartalomjegyzék
ToggleA hashtag jelentése és használata a közösségi médiában
A közösségi média nem egy újkeletű fogalom, mégis vannak olyan területei, amelyek talán nem mindenki számára ismertek. Ilyen például a hashtag használata is, amelynek megvan a maga története és funkciója marketing szempontból. A hashtag jel valószínűleg mindenki számára jól ismert, tulajdonképpen egy kettőskereszt (#) és az utána következő szó is hozzátartozik. Na de tudod pontosan mi a hashtag jelentése és hogyan generálhatsz vele forgalmat? Cikkünkben erre is kitérünk! 🙂
1. Mi a hashtag jelentése?
A hashtag jelentése nem más, mint egy címke, amelynek két alkotóeleme van:
- Az egyik a hashtag jel, vagyis a kettőskereszt (#);
- A másik a szimbólum után következő szó vagy kifejezés.
Vagyis a hashtag nem szimplán egy írásjel, hanem egy egész kifejezés, amely a keresőben található tartalmak megjelölésére szolgál. Például: #kiszervezettmarketing.
Egy másik érdekes dolog a hashtag szimbólum kiejtése, amely egészen eltérő módon működik a különböző nyelveken:
- Magyar nyelven: kettőskereszt = „hesteg„;
- Angol nyelven: hash = „hes„;
- Brit angolban: pound sign, vagyis fontjel magyarul;
- Amerikai angolban: number sign, vagyis számjel magyarul.
Az 1980-as évektől túlnyomó többségbe került a hash kiejtés a # esetében, a közösségi média térnyerésével pedig a hashtag robbant be a köztudatba.
A hashtag leginkább a Twitteren és az Instagramon elterjedt címke, amelyet akár a vírusmarketing eszközeként is értelmezhetünk. Lényege az, hogy sokkal gyorsabban tudnak így terjedni bizonyos hírek, üzenetek, érdekességek, közösségi média mozgalmak.
A hashtagek kattinthatók, ami azt jelenti, hogyha például a céged indít egy nagyszabású akciót #árzuhanás címkével és így oszt meg a profilján tartalmakat, akkor a keresőbe bárki beírhatja ezt a hashtaget vagy rákattinthat a Twitteren, Facebookon, TikTokon, Instagramon, LinkedInen, és automatikusan a mi reklámanyagaink fognak feltűnni.
Ezért tekinthetjük tehát a hashtag alkalmazását egy fontos online marketing eszköznek, amely még a keresőoptimalizálásban is segíthet.
Az ötlet egyébként 2007-ben jelent meg a Twitteren, azonban csak két évvel később váltak kattinthatóvá a hashtagek, és azóta gyakorlatilag minden közösségi média platformon elterjedtek.
2. Hogyan használd a hashtaget?
Van néhány egyszerűbb szabály a hashtag használata kapcsán, amivel jobb, ha tisztában vagy. Ha ezeket a tanácsokat megfogadod, akkor hibátlan hashtageket fogsz készíteni a jövőben! 🙂
1) A hashtag jel után a szavakat írd egybe, még ha a magyar helyesírás nem is ezt diktálja: #onlinemarketing #weboldalkészítés #kiszervezettmarketing.
2) Egy hashtag csak az első szóközig terjed, ezért kell egybeírni a többtagú kifejezéseket is: #WordPress weboldal vs. #WordPressweboldal.
3) A hashtagben szabadon használhatsz kis- és nagybetűket, számokat, ékezeteket – a lényeg, hogy a szóközöket és különböző írásjeleket vagy speciális szimbólumokat inkább kerüld: #100cikk #KiszervezettMarketing #keresőoptimalizálás.
4) Az így keletkezett hashtagek kattinthatóvá válnak, ha valamelyik közösségi média felületen beleírod őket egy posztba.
5) Nincs különbség a kis- és nagybetűs, valamint az ékezetes és ékezet nélküli verziók között, a felhasználók mindkettő formára ugyanazt az eredményeket kapják.
6) A hashtag nem keverendő össze a spam jelentésével! A hashtag használata az adott kifejezéshez hasonló tartalmak könnyebb kereshetőségét segíti elő, míg a spam kértelen üzenetek posztolását jelenti.
7) Ne használj túl hosszú hashtageket, mert azokat nehéz értelmezni az egybeírás miatt. Próbálj meg lényegre törő lenni, kulcsszavakat használni!
Mi is használunk hashtageket a Facebook és a LinkedIn posztjaink végén.
Látható, hogy kék színnel vannak jelölve, tehát rájuk tudnak kattintani a látogatók és a témához tartozó egyéb tartalmakat kereshetnek.
3. Hashtag használata marketing célokra
Hashtag címkék két célból használhatók:
- Személyes okokból, hogy színesítsük a profilunkat;
- Üzleti okokból, hogy rendszerezzük a tartalmunkat és új ügyfeleket szerezzünk.
Tartalom rendszerezésére mi is alkalmazzuk, hiszen a különböző kategóriába tartozó cikkeket a megfelelő hashtaggel látjuk el:
- A WordPress használatáról szóló cikkek a #weboldalkészítés címkével vannak ellátva;
- Az online hirdetésekről és terjeszkedésről szóló írások a #onlinemarketing címkéhez tartoznak;
- A tartalmak keresőoptimalizálásához kapcsolódó bejegyzések #SEO címkével kerülnek ki;
- Végezetül pedig a webáruházak készítéséről szóló cikkek a #webshopkészítés jelzést kapják.
Ezzel egyrészt jobban átláthatóvá válik a tartalom stratégiád, másrészt professzionálisabbnak is tűnik a munkád.
De emellett használhatsz cselekvésre buzdító hashtageket is. Ezek általában megosztásra, feliratkozásra, vásárlásra, kommentelésre vagy kedvelésre ösztönzik az olvasókat.
Próbáljuk tehát bevonni az ügyfeleket a marketing folyamatába, egyfajta válaszreakciót igyekszünk kiváltani. Sőt, a választott témáink iránt érdeklődő emberek könnyen megtalálhatnak így minket.
Új ügyfeleket vagy követőket szerezhetünk, ha hashtagek útján is hirdetjük szolgáltatásainkat. Lehet, hogy valaki épp weboldalt akar készíteni, és a közösségi médiát használja az ezzel foglalkozó cégek és szakemberek felkeresésére.
Ha beírja a #weboldalkészítés hashtaget a Facebook vagy LinkedIn keresőjébe, máris kidobja számára azt a rengeteg bejegyzést, amit elkészítettünk a témában.
A LinkedIn felületén például több mint 50 ezer felhasználó követi a #onlinemarketing címkét.
Az Instagram oldalán talán még nagyobb hagyománya van a hashtagek követésének, mivel itt akár az ajánlott bejegyzések közé is bekerülhetünk az adott témában érdekelt felhasználóknál.
A #weboldalkészítés címkére több mint 10 ezer bejegyzés született már, tehát nagyon is sokan használják ezt az online marketing formát. 🙂
4. A legnépszerűbb hashtagek keresése
Vannak olyan hashtag címkék, amelyek időtől függetlenül mindig népszerűek és benne élnek az emberek tudatában (például #YOLO), míg mások csak rövid ideig, egy-egy marketing kampány vagy hirtelen felkapott hír erejéig vannak a top keresések között.
Annak érdekében, hogy mindig a legtrendibb témákat lovagoljuk meg a közösségi médiában, érdemes lehet néhány hashtag kutató eszközt használnunk.
Egyébként a Google Trends is alkalmas arra, hogy kiderítsd az éppen aktuális keresési trendeket Magyarországon.
4.1. Best-hashtags.com
A Best-hashtags.com oldalán szerezhetsz igazán jó ötleteket arra vonatkozóan, hogy egy kifejezéshez mely hashtagek használata ajánlott.
Kicsit olyan ez, mintha kulcsszókutatást végeznénk, csak most éppen nem a Google Keresőre optimalizáljuk a tartalmat, hanem a közösségi média felületekre.
4.2. TagsFinder hashtag kutatás
A TagsFinder ország-specifikusan képes elvégezni ugyanezt. Rákeresünk egy hashtagre, majd kapunk egy rakás kapcsolódó kifejezést, amelyről akár az is kiderülhet, hogy milyen témában érdemes cikket írni a jövőben.
4.3. Hashtagify hashtag kutatás
Harmadik eszközként a Hashtagify szolgáltatását ajánljuk, amely kapcsolódó hashtageket ajánl, népszerűségi adatokat közöl az adott címke Twitteren való használatáról, és azt is megtudhatjuk, hogy mely influencer és annak követői használják a legtöbbet ezt a hashtaget.
Sőt, a további adatok között szerepel az is, hogy az elmúlt 2 hónapban milyen mennyiségben jelent meg a hashtag a Twitteren, mely nyelveken alkalmazták, és milyen változatokban (pl. #OnlineMarketing vagy #onlinemarketing).
4.4. BrandMentions hashtag kutatás
A BrandMentions szintén rendelkezik hashtag kutató eszközzel, amely számos fórum, blog, közösségi oldal felületeiről gyűjti be az adatokat azokról a címkékről, amelyek a keresett kulcskifejezéshez leggyakrabban kapcsolódnak.
Nagyon érdekes ezeknek az eszközöknek a használata, próbáld ki valamelyiket bátran! 🙂
5. Összefoglaló
A hashtag jelentése nemcsak egy szimbólum, hanem egy kulcsszóként működő kifejezés, amellyel a közösségi média platformokon tudjuk minél nagyobb közönséghez eljuttatni a tartalmunkat.
A Twitteren indult, de hamarosan a Facebook, LinkedIn, Instagram, TikTok és egyéb social media felületek is átvették a használatát. A hashtagekre rá lehet keresni, és kattinthatók is, ezzel megkönnyítve az azonos témakörhöz tartozó posztok felkutatását.
Egyrészt használhatók a tartalmunk címkézésére, rendszerezésére, valamint a vállalkozásunk népszerűsítésére, tartalom stratégiánk felépítésére, új ügyfelek szerzésére is.
Bemutattunk néhány olyan online alkalmazást, amelyek segíthetnek a hashtag címkék kutatásában, amely a kulcsszókeresés mellett egy újabb tartalomoptimalizálási terület.
Hasznosnak találtad a tartalmunkat? Oszd meg #kiszervezettmarketing címkével! 🙂
Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu
6. Gyakran ismételt kérdések és válaszok
A hashtag jelentése egy olyan címke, amely a hashtag jelből és az azt követő kifejezésből áll. Például: #kiszervezettmarketing.
A bejegyzésünkben olvashatsz olyan hashtag kutató alkalmazásokról, melyek mindig a legtrendibb címkéket fogják neked feltüntetni, hogy minél inkább optimalizáld a közösségi média posztjaidat.
Egyrészt kattinthatóvá válnak és rád tudnak keresni a közösségi oldalakon az adott kulcskifejezés iránt érdeklődő felhasználók. Másrészt rendszerezheted vele a tartalmaidat, és profibb hatást kelthetsz a látogatók körében.