Tartalomjegyzék
ToggleFacebook hirdetés létrehozása egy bejegyzésből
Korábban már írunk a Facebook hirdetéskezelés menetéről, valamint a kampányok és hirdetések létrehozásáról. Ebben a cikkben ezért olyan dolgokról lesz szó, mint a Facebook hirdetések és oldalbejegyzések közötti különbségek, a Facebook hirdetések létrehozása egy posztból vagy bejegyzésből, illetve hogyan kell úgy kiemelni egy bejegyzést, hogy hirdetéssé alakítsuk át.
1. Facebook hirdetés vs. Facebook bejegyzés
Egy üzleti Facebook oldal létrehozása révén lehetőségünk van reklámozni vállalkozásunk termékeit és szolgáltatásait a Facebookon. Megoszthatunk bejegyzéseket, cikkeket, képeket, videókat és bármilyen érdekes tartalmat a Facebook oldalunkon, hogy a követőinket tájékoztassuk a céges fejleményekről, valamint építsük a brandünket.
Azonban ha olyan embereket is el szeretnénk érni, akik még nem követnek minket a közösségi médiában, akkor szükségünk lesz a Facebook hirdetések létrehozására. A hirdetések mellett feltűnik egy Szponzorált vagy Hirdetés jelvény, hogy a felhasználók meg tudják különböztetni az egyszerű Facebook bejegyzéseket a Facebook hirdetésektől.
Ahogy az a képen is látszik, számos különbség van egy egyszerű Facebook bejegyzés/poszt, valamint egy Facebook hirdetés között:
- A Facebook hirdetésnél van egy Sponsored, magyarul Szponzorált vagy Hirdetés címke;
- A hirdetés rendelkezik egy kattintható CTA gombbal, ami a vállalkozás oldalára vezeti az érdeklődőket;
- Emellett a hirdetésnek van egy címsora és egy rövid leírása;
- A Facebook bejegyzés csak azoknak jelenik meg, akik követik/kedvelik az oldalt, míg a hirdetés az előre beállított célközönségnek fog megjelenni.
2. Facebook hirdetések létrehozása
Olyan embereket érhetünk el Facebook hirdetések létrehozása révén, akik még nem követik az üzleti Facebook oldalunkat, viszont potenciális ügyfeleknek számítanak az érdeklődési körük, az életkoruk, a demográfiai helyzetük, és egyéb tényezők alapján.
A Facebook hirdetések létrehozása segít abban, hogy növeljük weboldalunk forgalmát, valamint vásárlásra és egyéb konverziós tevékenységekre késztessük a látogatóinkat, mindezt a megadott hirdetési költségkereten belül.
Több módszerrel is hirdethetünk a Facebookon. Az üzleti Facebook oldalunk segítségével két lehetőségünk lesz, ha Facebook hirdetéseket akarunk létrehozni:
- Egy Facebook bejegyzés kiemelése: korábban közzétett posztokat tudunk kiemelni, hogy nagyobb célközönséghez juttassuk el a bejegyzést, mintha hirdetés lenne.
- Facebook hirdetés létrehozása: eltérő Facebook hirdetés típusok létrehozása, egyenesen az üzleti Facebook oldalról. Ezeket akár a Meta Business Suite segítségével is tudjuk kezelni.
3. Facebook bejegyzés kiemelése hirdetésként
Vegyük példának a Kiszervezett Marketing üzleti Facebook oldalát, ahová napi szinten posztolunk újabb és újabb bejegyzéseket. Ha az egyik bejegyzést ki szeretnénk emelni hirdetésként, akkor az alábbi fényképen jelzett gombra kell kattintani:
Tehát válasszunk ki egy Facebook posztot, és kattintsunk az alatta megjelenő Hirdetés létrehozása gombra. Ezáltal megnövekszik az elért emberek száma, ami több reakcióhoz, megosztáshoz és hozzászóláshoz vezet, illetve a követői bázisunk is növekedni fog.
Miután rákattintunk a gombra, megjelennek a hirdetés beállítási lehetőségei:
- Facebook hirdetés célkitűzése;
- CTA gomb szövegének és funkciójának megtervezése, pl. hívás most, regisztráció, bolt felkeresése, üzenet küldése, útvonaltervezés;
- Becsült napi elérések és kattintások száma;
- Fizetés összege és költségkerete;
- Célközönség beállításai, demográfiai adatai, kategóriái;
- A hirdetés időtartama és elhelyezése;
- Facebook Pixel beállításai.
A Meta Advantage+ mesterséges intelligenciáját is használhatjuk, hogy automatikus célzást és célkitűzést állítson be a Facebook.
Ha mindent beállítottunk, csak kattintsunk A bejegyzés kiemelése most gombra.
3.1. Mire figyelj oda, ha bejegyzésből csinálsz hirdetést?
- Emelj ki egy bejegyzést, hogy több követőt szerezz az üzleti Facebook oldalad számára;
- Népszerűsítsd a márkaneved a Facebookot használók körében;
- Irányítsd a hirdetésről az embereket egyenesen a weboldaladra;
- Legyen egy jó landing oldalad;
- Kezdetnek olyan bejegyzéseket emelj ki, amelyek alapból is sikeresek és népszerűek voltak; így nagyobb az esélye annak, hogy a potenciális ügyfeleknek is tetszeni fog a tartalmad;
- Magas minőségű hirdetés kreatívok használata, a képek és videók legyenek jó minőségűek;
- Jelenleg felkapott témákban emelj ki Facebook bejegyzéseket;
- Figyelj oda az év adott időszakában aktuális trendekre, pl. egy nyaralással kapcsolatos bejegyzést inkább május-június folyamán érdemes kiemelni, míg egy karácsonyi vásárral kapcsolatos hirdetést decemberben.
4. Facebook hirdetés létrehozása a Facebook oldaladról
Úgy is létrehozhatsz egy Facebook hirdetést, ha nem emelsz ki egy adott bejegyzést az üzleti Facebook oldaladról. Ehelyett csak a Hirdess gombra kell kattintanod.
Miután ez megtörtént, elsőként a Facebook hirdetésed célját kell majd kiválasztani:
- Több hívás elérése;
- Több látogató szerzése a webhelyedhez;
- Az oldalad vagy vállalkozásod népszerűsítése helyben;
- További érdeklődők keresése;
- Több üzenet küldésének ösztönzése;
- Több webes vásárlás elérése;
- Egy Facebook vagy Instagram bejegyzés kiemelése.
Ezt követően meg kell adni majd a Facebook hirdetés kreatív tartalmát, beleértve a leírást, a médiatartalmakat (képek vagy videók), a címet, a CTA gomb szövegét és a landing oldal URL címét.
Emellett ugyanazokat a beállításokat kell majd megadni a hirdetés költségkeretéről, időtartamáról és elhelyezéséről, mint a bejegyzések kiemelése során.
Miután beállítottál mindent és készen áll a Facebook hirdetés létrehozása, akkor kattints a Kiemelés most gombra.
5. Összefoglaló
A Facebook egy nagyszerű platform, ha online hirdetéseket szeretnénk készíteni, ezzel népszerűsítve a vállalkozásunk termékeit és szolgáltatásait.
Lehetőségünk van Facebook hirdetés létrehozására egy meglévő bejegyzés kiemelése révén, illetve közvetlenül az üzleti Facebook oldalunkról is hirdethetünk.
Ha többet szeretnél megtudni a Facebook hirdetések működéséről, olvasd el további bejegyzéseinket is a témában!
Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu
6. Gyakran ismételt kérdések és válaszok
Cikkünkben két módszerre tértünk ki: egy meglévő bejegyzés kiemelése hirdetésként, valamint Facebook hirdetés létrehozása közvetlenül az üzleti Facebook oldalról.
Olvasd el Facebook hirdetés árak témájú cikkünket!
Ez esetben vedd fel velünk a kapcsolatot!