A Google AdSense működése és a bevételszerzés

A Google AdSense hirdetések megjelenítését végzi egy magas forgalmú weboldalon, amiért bevétel üti a markunkat a havi kifizetés alkalmával.
Google AdSense

A Google AdSense működése és a bevételszerzés

A Google AdSense segítségével extra bevételre tehetsz szert a weboldalad révén. Nemcsak a tartalommarketing eszközei hoznak ugyanis profitot, hanem a tartalmak között megjelenített releváns hirdetések is. Egy Google AdSense-fiók létrehozásával hirdetéseket tudsz elhelyezni a webhelyeden, amivel bevétel üti a markod minden egyes kifizetés után. Ha kíváncsi vagy arra, hogy mindez hogyan működik, akkor tarts velünk! 🙂

1. Mi az a Google AdSense?

A Google AdSense (hivatalos oldal) egy online marketing szolgáltatás, amellyel díjmentesen jeleníthetünk meg hirdetéseket a tartalmaink mellett a weboldalunkon, ezzel pénzt keresve.

Mindig olyan AdSense hirdetések jelennek meg a látogatók számára, amelyek relevánsak, vonzóak, tehát személyre szabottak. Gyakran a webhely tartalmához is igazodik a Google AdSense hirdetés, például egy weboldal készítéssel foglalkozó oldalon nem fognak megjelenni palacsinta recepteket reklámozó bannerek.

Google AdSense

A Google AdSense abban tér el a többi hirdetési hálózattól, hogy a Google Ads hirdetéseket a saját weboldaladon jeleníti meg. Kifizetés a felhasználók általi kattintásokért (PPC) vagy a megjelenítések számáért (CPM) jár.

A hirdetők versenyeznek az elérhető hirdetési felületekért, licitálnak rájuk. Az AdSense azonban igyekszik automatikusan olyan hirdetéseket kiválasztani, amelyek összhangban vannak az oldalra látogató célközönség keresési szokásaival és érdeklődési körével.

A megjelenített hirdetéseket mi is ellenőrizni tudjuk, az AdSense-fiók Márkabiztonság menüpontjában megadható, hogy mely tartalmakat szeretnénk eltávolítani, letiltani.

Mint említettük, az AdSense-programban való részvételért nem kell fizetni, épp ellenkezőleg. A Google fizet azért, ha a honlapodon megjelenített hirdetések valamilyen interakciót váltanak ki a látogatóidból, ami a leggyakrabban a kattintás, de egyes hirdetéseknél elég a szimpla megjelenítés is.

Google hirdetések

2. A Google AdSense programszabályzata

Ha el szeretnéd kezdeni a szolgáltatás használatát és pénzt keresnél a weboldaladra érkező forgalomból, akkor itt tudsz regisztrálni az AdSense programra.

Fontos azonban először tisztában lenned az AdSense programszabályzatával, amelynek minden részvételi szándékkal rendelkező weboldalnak meg kell felelnie. Ha megsérted valamelyik előírást, letiltják az AdSense-fiókodat.

A legfontosabb szabályok a következők:

  • A megjelenítők nem kattinthatnak a saját hirdetéseikre, nem generálhatnak mesterségesen forgalmat;
  • Nem ösztönözhetünk szándékosan senkit arra, hogy rákeressen vagy rákattintson egy hirdetésre az oldalunkon;
  • Azon oldalakon, amelyek PPC programokban vesznek részt, kéretlen e-mailekkel szereznek forgalmat, vagy számítógépes program működésével történik a forgalomgenerálás, nem jeleníthető meg Google Ads hirdetés;
  • Az AdSense-kód nem illeszthető be felugró ablakokba, szoftverekbe vagy e-mailekbe;
  • A webhelyeknek könnyen navigálhatónak kell lenniük, nem tartalmazhatnak kártékony programokat és kéretlen átirányításokat;
  • Nem hozhatunk létre kifejezetten Google hirdetések megjelenítésére szolgáló oldalakat sem.

3. Hogyan működik a Google AdSense?

Az AdSense azokat a Google Ads hirdetéseket jeleníti meg a weboldaladon, amelyek összhangban állnak a honlap tartalmával és a weboldalad látogatóinak érdeklődésével.

Neked nem kell hirdetéskészítéssel bajlódnod, mert a bannereket mindig a hirdetők készítik el és fizetik ki a Google-nek.

Minden hirdetésért eltérő árat fizetnek, ezért a megkeresett összeg is változó a megjelenített hirdetéseknél.

A Google AdSense működése három lépésben:

1) Hirdetési helyek rendelkezésre bocsátása: beillesztjük a hirdetési kódot a webhelyünk bizonyos részeire, ahol meg szeretnénk jeleníteni a hirdetéseket.

2) A legjobban fizető hirdetések megjelenítése: a hirdetők valós időben licitálnak a hirdetési helyeken történő megjelenítésre.

3) Google AdSense kifizetés: a Google gondoskodik a kifizetésekről, így biztosan nem lesz gond.

4. Google hirdetések elhelyezése

Két lehetőségünk van: a Google jelenít meg automatikus hirdetéseket a webhelyünkön, vagy mi magunk helyezünk el hirdetési egységeket az oldalunkon.

Az automatikus hirdetések elhelyezése által a Google szabályozza a megjelenített hirdetéseket, és egyetlen helyen tudjuk az összes hirdetést szabályozni. Automatikusan olyan reklámokat választ a keresőmotor, amik várhatóan jól teljesítenek majd az adott oldalon, és pozitív felhasználói élményt nyújtanak a látogatóknak.

Egy kódrészletet kell elhelyezni a weboldal minden egyes oldalán, ha az automatikus hirdetések opciót választjuk. A Google ott fogja megjeleníteni őket, ahol várhatóan jól teljesítenek és több bevételt generálnak.

A hirdetési egységek már sokkal nagyobb fokú testreszabási lehetőséget biztosítanak a hirdetéselhelyezés terén. Mi dönthetünk a hirdetés típusáról, méretéről és megjelenítési helyéről az oldalon belül, vagyis pontosan tisztában kell lennünk a Google AdSense programszabályzatával.

Az AdSense hirdetési egységek az alábbi kategóriákba sorolhatók:

  • Display – adaptív hirdetések, amelyek az oldal elrendeződéséhez és a felhasználók képernyőméretéhez igazodnak.
  • Feedben elhelyezett AdSense hirdetések – természetesen illeszkednek egy hírcsatornába (például termék- vagy cikklista).
  • Multiplex hirdetések – rácsalapú hirdetési egység, tartalomajánlás-stílussal rendelkező natív hirdetéseket jelenít meg.
  • Cikkben elhelyezett AdSense hirdetések – a bejegyzés tartalmába illeszkedő hirdetések.
  • Keresőmotor – a Google Keresőben elhelyezett hirdetések.

5. Hogyan működik a Google AdSense kifizetés?

A Google AdSense kifizetés havi rendszerességgel valósul meg, minden hónap 21. és 26. napja között, feltéve ha teljesítettük a kifizetéshez szükséges feltételeket.

Az első kifizetést megelőző lépések a következők:

  • Adózással kapcsolatos információk megadása;
  • Személyes adatok megerősítése;
  • A kívánt fizetési mód kiválasztása (pl. elektronikus átutalás, SEPA-kifizetések, csekk, Western Union, banki átutalás);
  • Fizetési küszöb elérése.
Kezdő lépések

Ha az összesített egyenleged nem éri el az AdSense kifizetési küszöbértéket az adott hónap végén, akkor az összesített bevételeket átviszik a következő hónapra, és addig halmozzák, amíg el nem éred a fizetési küszöböt.

A fizetési küszöbértékekről bővebb információ a Google AdSense oldalán olvasható!

5.1. AdSense bevételrészesedés

A bevételrészesedés a következőképpen alakul:

  • Az AdSense Kontextusban szolgáltatáson keresztül elért hirdetésmegjelenítésért a Google által realizált bevétel 68%-át kapják meg a megjelenítők.
  • Az AdSense Kereséshez szolgáltatáson keresztül elért hirdetésmegjelenítésért pedig a Google által realizált bevétel 51%-a kerül kifizetésre.
  • A többi AdSense termék bevételmegosztása nem nyilvános.

Például: ha a honlapodon megjelenő AdSense hirdetések 100.000 Ft bevételt generálnak, akkor 68.000 Ft bevételre tehetsz szert (68%-os AdSense bevételrészesedés).

5.2. Bevételoptimalizálási tippek

Ha optimalizálni szeretnénk az elérhető Google AdSense bevétel mértékét, akkor próbáljunk ki több hirdetéstípust is az automatikus hirdetéseken belül. Például: oldalon belüli hirdetések, multiplex-hirdetések (a weboldalon található egyéb tartalmak javasolása), vignetta- és rögzített hirdetések (reszponzív webdesign mellett javítják a hirdetések láthatóságát).

A/B tesztelés által kikísérletezhetjük, hogy melyik hirdetésbeállítások működnek a legjobban. A Google ezt automatikusan képes beállítani, ha engedélyt adunk rá.

Növeljük 70% fölé a legtöbb kattintást hozó hirdetési egységek láthatósági arányát különböző praktikákkal (rövidebb weboldal, hajtás feletti elhelyezés, nagyobb függőleges hirdetésméretek, weboldal gyorsítása).

A rögzített méretű hirdetési egységek helyett reszponzív AdSense egységeket használjunk a hirdetési kód frissítése által, vagy a hirdetésméretek optimalizálása révén.

Google AdSense bevétel

Ne tiltsunk le túl sok hirdetéskategóriát az oldalunkon, mert így csökkenni fog a hirdetésteljesítmény!

6. Ad Manager, AdSense és AdMob

A Google Ad Manager olyan hirdetéskezelő platform, amely jelentős mértékű közvetlen értékesítések lebonyolítására jött létre a nagyobb megjelenítők körében. Támogatja az AdSense, Ad Exchange hálózatokat, valamint harmadik félhez tartozó piactereket is.

Akkor való Neked az Ad Manager, ha egyszerre szeretnél bevételt szerezni a hirdetéseidből webhelyek, videók, játékok és mobilalkalmazások terén egyaránt. Mindenképpen jelentő hirdetési bevételről van szó.

A Google AdSense egy sokkal kisebb részét teszi ki a digitális marketingnek, mivel hirdetési platform helyett hirdetési hálózatként működik. Segítséget nyújt a hirdetések automatizálásában, a hirdetéskészlet beállításában, főként kisebb csapatok számára ideális.

Ha rendelkezel saját bloggal, fórummal, népszerű online szolgáltatásokkal, akkor bevételre tehetsz szert a Google AdSense használatával. Mindezt úgy, hogy a Google maximalizálja a bevételeket az automatikus hirdetéseknek köszönhetően.

Az AdMob pedig egy mobil hirdetési hálózat, amely mobilfejlesztők számára biztosít bevételt a hirdetések globális terjesztése révén. Külső megjelenítők hirdetéseivel is jól működik.

Hasznos statisztikákat is kapunk a Google Analytics for Firebase rendszerén keresztül, ami a mobilalkalmazás-hirdetések hatékony szabályozását teszi lehetővé.

7. Google AdSense vs. Google Ads

Emellett célszerű lehet tisztázni a Google AdSense és a Google Ads közötti különbségeket is. A két szolgáltatás a Google hirdetések működését biztosítja eltérő szemszögből.

A Google AdSense a hirdetés-megjelenítőknek készült, akik blogokat, weboldalakat vagy fórumokat kezelnek, és bevételre akarnak szert tenni általuk. Az AdSense hirdetések által a látogatók száma alapján jutnak profithoz, hiszen minél több ember tekint meg egy kihelyezett hirdetést vagy kattint rá, annál több lesz az AdSense bevétel mértéke.

A Google Ads ezzel szemben a hirdetőknek készült, akik saját termékeiket vagy szolgáltatásaikat akarják weboldalakon és különféle alkalmazásokban reklámozni. A hirdetések egyszerre jelennek meg a Google Kereső találati listáján, valamint a megjelenítői weboldalakon (Google hirdetés árak).

8. Az AdSense kihat a weboldal SEO-jára?

Egy fontos kérdés felmerülhet: befolyásolja-e pozitív vagy negatív értelemben az AdSense hirdetések megjelenítése a weboldalad SEO-ját?

A válasz: nem, a webhelyed Google Keresőben elfoglalt helye nem változik akkor, ha Google hirdetéseket jelenítesz meg az oldaladon.

9. Mire jók az AdSense-jelentések?

A Google AdSense-jelentések áttekintik a fiókod teljesítményét diagramok és táblázatok segítségével.

AdSense-jelentések
Forrás: Google AdSense hivatalos oldala

1) Jelentéslista – létrehozhatunk egyéni jelentéseket.

2) Dátumtartományok – összehasonlíthatjuk a teljesítményt különböző időszakokban.

3) Bontások és szűrők – adatok rendszerezése és szűrése.

4) Diagramok és mutatók – adatok megjelenítése kiválasztott mutatók vagy diagramtípusok alapján.

5) Táblázat adatai – adatsorok hozzáadása a diagramhoz.

6) Beállítások mentése – jelentés időzónájának, pénznemének módosítása, csatornák kezelése, változtatások mentése.

10. Google AdSense használatának megkezdése

Ha el szeretnéd kezdeni a Google AdSense használatát, először létre kell hoznod egy AdSense-fiókot. Fontos azonban, hogy a weboldalad releváns tartalommal rendelkezzen, másképpen nem lesz elég látogatód, akik a hirdetésekre kattintsanak.

Az AdSense-fiókot ezután aktiválni kell a fizetési információk megadásával, és a webhely összekapcsolásával az AdSense rendszerével.

Ezt követően a Google ellenőrzi a weboldalt és a fizetési információkat, ami néhány naptól akár 2-3 hétig is eltarthat. Ha minden rendben van, akkor megkezdheted a hirdetések megjelenítését.

A Google AdSense login a következő módon érhető el, ha be akarsz lépni a fiókodba:

  • Az AdSense oldalának megnyitása;
  • Bejelentkezés gombra kattintás;
  • E-mail cím és jelszó megadása;
  • Belépés a fiókba.

11. Összefoglaló

A Google AdSense egy nagyszerű lehetőség arra, hogy bevételre tegyünk szert a weboldalunkra érkező forgalomból.

Díjmentesen vehetünk részt az AdSense-programban, ahol hirdetéseket kell megjelenítenünk az oldalunkon vagy a tartalmunk között.

Minél több ember látja a hirdetést vagy rákattint, annál nagyobb bevételre teszünk szert a kifizetés során. Mi ez, ha nem 21. századi pénzkeresés? 🙂

Ha további kérdéseid vannak, vagy szeretnél segítséget kapni a Google AdSense beüzemelésében, akkor lépj velünk kapcsolatba bátran!

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

12. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi az a Google AdSense?

Google AdSense-partnerként hirdetéseket jeleníthetünk meg a nagyobb forgalommal rendelkező weboldalunk bizonyos felületein, amikre ha kattintás érkezik (PPC) vagy meghatározott számú felhasználó látja őket (CPM), akkor pénzt kereshetünk.

❓ Mi a különbség a Google Ads és a Google AdSense között?

A Google AdSense eltérő típusú banner hirdetéseket jelenít meg weboldalakon, míg a Google Ads a keresőben megjelenő első 4 szponzorált tartalom megjelenítéséért felel, amit Google hirdetéseknek nevezünk általánosan.

❓ Hogyan kereshet pénzt a Google AdSense segítségével?

Érd el, hogy minél több látogatód számára jelenjen meg a legrelevánsabb hirdetés, ami valóban érdekelheti őket.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés