Mi a PPC jelentése? Megéri egy PPC kampány?

A PPC jelentése kattintásonként fizetés, amely PPC hirdetések és PPC kampányok tervezése esetén fontos forgalomgenerálás miatt.
PPC jelentése

Mi a PPC jelentése? Megéri egy PPC kampány?

Cikkünkben az egyik legelterjedtebb digitális hirdetés típussal fogunk foglalkozni, a PPC marketing eszköztárát képező hirdetésekkel és kampányokkal. A PPC jelentése Pay Per Click, vagyis fizetős forgalom generálásáról van szó. Na de megéri egy PPC specialista alkalmazása manapság? Vagy inkább a SEO mellett tegyük le a voksunkat? Olvass tovább, és választ adunk a kérdéseidre. 🙂

1. Mi a PPC jelentése?

A PPC jelentése a digitális hirdetések egyik népszerű típusa, amelynek lényege az, hogy a hirdetés feladója azon felhasználók után fizet az online marketing reklámot megjelenítő cégnek (vagyis a felület tulajdonosának), akik a hirdetésre kattintva eljutnak a weboldalára.

A fogalom a Pay Per Click angol kifejezés rövidítése, amely kattintásonkénti fizetést jelent.

A PPC hirdetés jelentése széles körben ismert Magyarországon és az egész világon, gyakran használják a vállalkozók a termékeik vagy szolgáltatásaik népszerűsítésére. Leggyakoribb csatornái a következők:

  • PPC kampány a közösségi médiában (Facebook, LinkedIn, Instagram, Pinterest hirdetések);
  • A weboldalakon megjelenített bannerek;
  • Keresőmotorok hirdetései (Google Ads, Bing, Yahoo!).

A Google Ads (korábban Google AdWords) által megjelenített hirdetések a legnépszerűbbek. A Google AdSense végez hirdetések elhelyezését célzó tevékenységet, pl. bannereket tudnak elhelyezni a saját weboldalad felületén is, ha igényled a szolgáltatást.

2. PPC kampány jelentése

Akkor előnyös PPC marketing kampányt használni, ha gyorsan és célzottan akarunk kapcsolatot létesíteni a célcsoportunkkal. Ennél fogva a PPC hirdetések szerepet játszanak a marketing stratégia felépítésében és a lead generálás folyamatában is.

Amikor valaki PPC hirdetést hoz létre, akkor azt ugyanúgy kulcsszavakra optimalizálják, mint például a blogcikkeket. Ezekre a kulcskifejezésekre fog megjelenni a hirdetés majd az internetezők körében.

A vállalkozóknak licitálniuk kell egymással. Rögzítik, hogy ki mennyit kíván rászánni egy kattintásra az adott kulcsszó esetében.

Ezért előnyösebb és hosszabb távon mindenképp eredményesebb a tartalommarketing használata. Nem kell majd minden egyes kattintásért külön fizetned.

Tehát a PPC jelentése olyan, mintha fizetős SEO-ról lenne szó: megadunk kulcsszavakat, amikre rangsorolni fogunk a fizetős helyezések között a Google-ben.

A hirdető félnek csak akkor kell fizetnie a PPC hirdetések esetén a reklám kezelőjének, ha valaki rákattint a hirdetésre. Ezért a Google, a Facebook, az Instagram és egyéb platformok is azt igyekeznek elérni, hogy minden felhasználó a lehető leginkább releváns tartalmat kapja hirdetésként.

A PPC kampányok létrehozásánál marketing tapasztalatokra van szükség, mert ha a mi webáruházunk például “fából készült utcanévtáblákat” készít, akkor konkrétan erre a kulcsszóra kell optimalizálnunk a hirdetéseket. Ha rosszul állítjuk be a PPC hirdetést, akkor nem releváns kulcsszavakra fogunk megjelenni, pl. “fából készült kulcstartók” vagy “tájékozódás“.

Ha tanácsokra van szükséged és nem szeretnél fölöslegesen költeni PPC kampányokra, lépj kapcsolatba egy online marketinges szakemberrel.

3. A PPC hirdetések előnyei

Szó esett már róla, hogy nem ez a legolcsóbb módja a reklámozásnak és ügyfélszerzésnek. Mégis rengeteg előnye van, nem hiába kiemelkedően népszerű minden típusú vállalkozás esetében.

Nagyszerű eszköz a PPC kampány a célcsoport elérésére, rövid távon gyors forgalom növekedést fogsz tapasztalni. Csak azokra a kulcsszavakra fogsz megjelenni, amik tényleg fontosak számodra és a célfogyasztóidnak.

Fizetned pedig nem kell minden egyes megjelenítésért, csak akkor, ha rákattintanak a hirdetésedre. A Google Ads hirdetések szinte azonnal működésbe lépnek, és elkezdik a forgalom terelését a weboldalra.

A tartalommarketing ezzel szemben akár hónapokon keresztül sem hoz lényegi változást, ott már években kell gondolkodni és a jövőre tervezni. Míg egy PPC marketing kampány néhány hétre vagy hónapra szól általában.

A PPC kampány vevőorientált online marketing eszköz, mert a vevők által beírt kulcsszavakra jelenik meg. Tesztelhetjük eltérő változatokban A/B teszteléssel, két változat közül azt kiválasztva, amelyiknek magasabb lesz az átkattintási aránya.

4. A PPC kampányok hátrányai

Legnagyobb hátránya a PPC hirdetések készítésének, hogy hosszú távon elég költségesek. Nem lehet kizárólag erre alapozni a weboldal forgalmát.

Mindenképpen szükségünk lesz organikus forgalomra is, amelyet hasznos tartalmak készítésével és keresőoptimalizálással tudunk elérni. Pl. blog készítése ingyenesen.

A másik hátránya, hogy ha rosszul állítjuk be a PPC kampányt, akkor nem fog növekedni a bevételünk, a célcsoportunk nem talál ránk. Vagyis az egész kampány nem más, mint pénzkidobás, ha nem veszed igénybe szakértő segítségét.

Nem mindegy például a kulcsszavakra történő licitálás során, hogy mekkora a verseny a rangsorolásnál a vetélytársak között, hányan licitálnak rá, mekkora a minimális ár, hol szeretnéd elhelyezni a hirdetésed (pl. a Google-ben legyen az első 3-4 találat között vagy nem fontos? a weboldal fejlécében vagy a szöveg között jelenjen meg?).

Egy PPC specialista ugyanis pontosan tudja (vagy teszteléssel meghatározza), hogy milyen legyen a hirdetés szövege, formája, a CTA gomb felépítése, szövege, mely kulcsszavakkal vigyük át a fogyasztókat a landing oldalra.

A cél mindenképpen a lehető legmagasabb konverziós arány elérése.

5. A PPC és CPC kapcsolata

Mint azt nemrég meghatároztuk, a Pay Per Click jelentése kattintásonkénti fizetés, amit a hirdetésekre érkező kattintásokért adunk ki.

Ehhez szorosan kapcsolódik a CPC jelentése, ami az angol Cost Per Click rövidítése. Lényegében azt mutatja meg, hogy mekkora pénzösszegbe kerül egy kattintás, vagyis a kattintásonkénti költség.

CPC jelentése

A CPC mutató fogja meghatározni, hogy mennyire volt sikeres egy PPC kampány. Ettől függ továbbá az egyik fontos KPI mutató is, ami nem más, mint a befektetés megtérülése (ROI).

Minél alacsonyabb a CPC összege, és minél magasabb a kattintások száma, annál sikeresebb a PPC hirdetés használata.

6. A nagy dilemma: PPC vs. SEO

Az első eszköz, amit a legtöbb újonnan indult weboldal üzemeltetője használ, az a PPC kampány indítása. Ekkor hirtelen megnő az oldal forgalma, de hosszú távon viszont ez nem marad így.

Meg kell ismerkednünk a keresőoptimalizálás menetével és előnyeivel. Organikus forgalom generálása révén nem lesz szükség folyamatos kiadásokra az ügyfélszerzés terén.

Persze a SEO sem egyszerű, talán SEO szakemberre lesz szükséged. Viszont könnyen beletanulhatsz tapasztalat útján, és vannak nagyszerű keresőoptimalizáló bővítmények, pl. Yoast SEO.

Pár használat és néhány óra utánaolvasgatás után megismered a működését, és az oldalad forgalma folyamatosan növekedni fog. Egyetlen blogcikkel pedig akár tíz vagy még több kulcsszóra is rangsorolhatsz, nem úgy, mint a PPC hirdetések esetében.

Szóval mi az ideális választás? Ha mindkét módszert kombináljuk.

A SEO és a tartalommarketing eszközök folyamatosan jelen vannak üzleti stratégiánkban, viszont időnként PPC kampányok által különböző akciókat, új termékeket, kedvezményeket reklámozunk, amik egy löketet adnak majd a vállalkozásunknak.

Ha nem vagyunk otthonosak a PPC kampányok tervezésében, akkor mindenképpen kérjük PPC specialista segítségét. Eredményként költséghatékony kampányokat, elemzési adatokat és forgalomnövekedést kapunk majd. 🙂

7. Összefoglaló

A PPC jelentése kattintásonkénti fizetés, amelyet közösségi média platformokon, keresőmotorok vagy weboldalak felületén elhelyezett hirdetésekre érkező kattintások után fizetünk.

Egy PPC kampány nagy előnye, hogy megadott kulcsszavakra tudunk megjelenni a célcsoportunk böngészőjében, ami hirtelen forgalomnövekedést eredményez.

Viszont ha hosszabb távon tervezünk, akkor mindenképp a SEO és a keresőoptimalizálás köré építsük weboldalunk forgalmát elsősorban.

A PPC hirdetések sikerességét a CPC mutató összegezi: a hirdetésre fordított összeget el kell osztani a kattintások számával, és megtudjuk, hogy mennyibe került egy kattintás.

Ha PPC kampányt szeretnél indítani és reklámoznád termékeidet, lépj velünk kapcsolatba. 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: [email protected]

Dávid Ádám

Dávid Ádám

Szia, Dávid Ádám vagyok a Kiszervezett Marketing Ügynökség alapítója. Több mint 120+ weboldalt építettünk már sikeresen az ügyfeleink számára. Az így szerzett tapasztalataimat blog formájában szeretném megosztani veled. Sok sikert számodra a megvalósításban!

Hozzászólások