Tartalomjegyzék
ToggleMi a SEO jelentése? Keresőoptimalizálás alapok
A SEO jelentése keresőoptimalizálás, vagyis annak elérése, hogy a tartalmunk megjelenjen a Google találati listájának első oldalán, ezzel organikus forgalmat terelve az oldalunkra. Cikkünkben átvesszük, hogy mik azok a SEO alapok, amelyeket mindenképp érdemes elsajátítanod és beállítanod a honlapodon. A technikai, on-page és off-page SEO beállításával pedig rengeteg pénzt spórolhatsz és hosszú távon biztosíthatod a több ezres látogatottságot hosszú távon is a webhelyeden.
1. Mi a SEO jelentése?
A SEO az angol Search Engine Optimization kifejezés rövidítése, amely magyarul keresőoptimalizálást jelent. Közérthetően: a SEO arra irányul, hogy minél több emberhez tudjon eljutni a weboldalad és annak tartalma.
A SEO jelentése tehát megegyezik egy webhely látogatottságának a növelésével. A honlaphoz tartozó blogbejegyzések, landing oldalak, vagy webáruház esetén a termékek, szolgáltatások mind-mind előkelőbb helyet foglalnak el a Google találatok között a keresőoptimalizálásnak köszönhetően.
Minél több a látogató az oldaladon, annál nagyobb az esélye annak, hogy konverziót hajtanak végre és bevételt szerzel az ügyfelekből.
Egy weboldal láthatósága a Google keresőben elfoglalt helyétől függ. Minden weboldal-tulajdonos célja, hogy a Google találati listájának első oldalára kerüljön, ahol a legtöbb figyelmet tudja bevonzani.
2. Organikus és fizetett forgalom
Biztos neked is feltűnt már, hogy amikor rákeresel valamire a Google-ben, akkor az első négy találat mindig Google hirdetés, vagyis fizetett forgalmat irányítanak az adott webhelyre.
Igen, így is lehetséges új ügyfeleket szerezni, viszont nagyon sok pénzbe kerül és maximum rövid távon hozhat sikereket.
Amikor az ember hosszú távon gondolkodik, és tartósan be szeretné biztosítani az oldalára irányuló forgalmat, akkor fordulnak a keresőoptimalizálás módszereihez.
Végülis ez a SEO jelentése: a fizetett Google hirdetések helyett organikus forgalmat akarunk szerezni, így szerepelni a találati lista első oldalán. A SEO segítségével tudjuk úgy felépíteni a tartalmunkat, hogy az megjelenjen minél több internetező számára, hirdetések nélkül is.
Az organikus forgalom általában magasabb minőségű és nagyobb eséllyel kecsegtet konverzióval, mivel ezek a felhasználók önmaguktól érdeklődnek az adott téma iránt, és elkötelezettek valamilyen probléma megoldását illetően.
Láthatod, hogy a weboldal gyorsítással foglalkozó cikkünk például a Google Keresőben jelenleg második helyen áll az organikus találatok között, és már így is több száz embert sikerült elérni.
Mindennek kulcsa a keresőoptimalizálás, és a megfelelő SEO beállítások elvégzése.
Azonban van egy ennél is meggyőzőbb adatom, ami bebizonyítja, hogy miért fontos megismerkedni a SEO jelentése és alapjai tárgykörével. A Google Analytics összegzi, hogy mely forgalmi csatornákról érkezik felhasználó az oldaladra.
A Kiszervezett Marketing oldalára az elmúlt egy hónapban a látogatók 46,1%-a, összesen 916 ember érkezett organikus keresés eredményeként. Mindezt a keresőoptimalizálás (SEO) tette lehetővé. 🙂
3. Hogyan működik a SEO optimalizálás?
Most, hogy megismerkedtél a SEO jelentésével és az organikus forgalom szerzésének az előnyeivel, ideje röviden és érthetően áttekinteni, hogy mégis mi a keresőoptimalizálás működésének az alapja.
Azt előre le kell szögezni, hogy a SEO optimalizálás sok időbe és energiába kerül, mire tényleges eredményeket fog hozni. Lehet, hogy hónapokat kell várnod a nagyobb forgalomnövekedésre vagy a Google első három helyének megszerzésére.
A keresőoptimalizálás egy hosszú távú tevékenység, folyamatos odafigyelést és időbefektetést igényel minden nap. A végén azonban meghozza a gyümölcsét, légy tehát türelemmel! 🙂
A SEO működésének szakaszai a következők:
1) Tartalom létrehozása: blogcikket, videót vagy bármilyen más webes tartalmat hozunk létre, amelyet publikálunk a weboldalunkon. Annak érdekében, hogy a Google lássa az újonnan létrehozott tartalmunkat, küldjük be indexelésre a Google Search Console-ban.
2) Weboldal feltérképezése: a keresőmotorok robotokat használnak, amelyek feltérképezik a weboldalakat és az egyes URL címeken tárolt információkat, tartalmakat.
3) Webhely indexelése: a Google felismeri, hogy az adott cikk vagy videó miről szól, milyen kulcsszavakra van optimalizálva, és annak megfelelően tárolja el a saját rendszerében. Ettől fogva a bejegyzésünk meg fog jelenni a Google Keresőben.
4) Rangsorolás: az algoritmusok eldöntik, hogy mely lekérdezések esetén jelenjen meg a tartalmunk a felhasználóknak. Ezért van szükség a keresőoptimalizálásra, mert olyan kulcsszavakra kell megjelennünk, amik magas keresési mennyiséggel rendelkeznek és érdeklik a célcsoportunkat.
4. Mire figyelj oda keresőoptimalizálás során?
Több száz tényező van, amit a keresőmotorok algoritmusai figyelembe vesznek annak eldöntésére, hogy mely tartalmakat jelenítsék meg az első oldalon egy-egy lekérdezés esetén.
Megpróbáljuk összegezni az öt legfontosabb dolgot, amelyre oda kell figyelned, ha organikus forgalmat akarsz elérni SEO-val.
4.1. SEO alapok: keresési szándék
Az algoritmus elsősorban a felhasználók keresési szándékát elemzi ki. Ez azt jelenti, hogy eldönti, melyik tartalom elégíti ki leginkább az adott személy igényeit, hol tud a leghasznosabb információkhoz jutni.
Már olyan fejlett ez a technológia, hogy nem okoz számára gondot felismerni a helyesírási hibákat, a szinonimákat és a többjelentésű szavakat is meg tudja különböztetni egymástól.
Ennek érdekében a kiegészítő kifejezéseket, a keresési előzményeket és a keresés helyét is figyelembe veszi, így mindig a keresési szándéknak megfelelő tartalmat tud megjeleníteni.
Mi az egészben a Te feladatod? Olyan kulcsszavak keresése, amelyek lehetőleg megfelelnek a látogatóid érdeklődésének, nem túl nehéz rangsorolni rájuk, és minél nagyobb keresési mennyiséggel rendelkeznek.
Kulcsszókutatással derítsd ki, hogy az oldalad témaköréhez tartozó kulcskifejezések közül melyekre érkezik a legtöbb keresés, és azokra optimalizáld a tartalmad.
4.2. SEO alapok: a weboldal relevanciája
Miután megtörtént a keresési szándék beazonosítása, a Google algoritmusa eldönti, hogy mely tartalmak felelnek meg a legjobban a felhasználói igényeknek.
Ennek alapvető módja annak biztosítása, hogy a keresett kulcsszónak szerepelnie kell a tartalom címében, címsoraiban, bekezdéseiben.
De a kulcsszavak megegyezése mellett azt is elemzi az algoritmus, hogy milyen a webhely megítélése az interneten:
- Domain Authority mutató, amit backlinkek szerzésével lehet fejleszteni;
- Visszafordulási arány, vagyis a felhasználók hány százaléka hagyja el az oldalad egyetlen interakció után;
- A tartalmaid olvasásával töltött átlagos időtartam.
De emellett számos egyéb mutatót is figyelembe vesz a keresőmotor, amikor weboldalad SEO értékeit vizsgálja.
4.3. SEO alapok: a tartalom minősége
Több szempont szerint kell a keresőoptimalizálást végezned, ha tényleg minőségi tartalmat akarsz nyújtani nemcsak a látogatóid, hanem a Google szemében is.
A SEO szövegírás alapszabályait így lehetne összegezni:
- Törekedj legalább 1000 szavas bejegyzéseket írni;
- A szöveget tagold H1, H2, H3 és H4 alcímekre (bár az utolsó kategória nem mindig szükséges);
- A kulcsszót és annak szinonimáit tüntesd fel a bejegyzés címében és címsoraiban;
- Ne használd túl gyakran az adott kulcsszót, mert azt szintén nem kedveli a Google, spammelésnek tartja;
- Igyekezz részletes kulcsszókutatást végezni, és minél inkább kielégíteni a keresési szándékokat;
- A bejegyzésedben elhelyezett képek elnevezése, tömörítése és helyettesítő szövege szintén legyen megfelelő;
- Legyenek külső és belső linkek a tartalomban.
A lényeg tehát az, hogy a bejegyzésed egyszerre legyen rendben minőségi és technikai szempontokból is, hogy a legjobb SEO eredményeket tudd elérni.
4.4. SEO alapok: a weboldal használhatósága
A weboldalad UI/UX designja szintén fontos szerepet játszik abban, hogy felhasználóbarát legyen a tartalmad felépítése, valamint minőségi felhasználói élményt biztosíts.
Legyen úgy megtervezve a webhelyed, hogy maximum négy kattintásból elérhető legyen bármelyik tartalmad.
További életbevágóan fontos alapkövetelmény, hogy reszponzív webdesign szerint működjön a honlapod, mert a mobilbarát jelleg tudja biztosítani az internetezők több mint felét. Igen, ilyen népszerű a mobilos böngészés napjainkban.
Végezetül, még egy fontos technikai szempont a weboldal gyorsasága. Mérd meg a honlapod betöltési sebességét a PageSpeed Insights vagy a GTmetrix használatával!
Ha valamelyik tartalmi elem túl lassan tölt be, akkor ajánlom figyelmedbe a gyorsítótár használatát.
4.5. SEO alapok: a keresés helye
Az is szerepet játszik a keresőoptimalizálás végzésében, hogy milyen földrajzi területen akarunk előrébb rangsorolni. Nem mindegy, hogy valaki Budapesten vagy Londonban keres rá a futball kifejezésre.
Ha a lokális SEO-t akarjuk fejleszteni, akkor mindenképpen regisztráljunk egy Google Cégem felhasználói profilt.
Ennek köszönhetően akár a Google Térképek keresőjében is tudunk előkelő helyeken megjelenni, például ha valaki rákeres a weboldal készítés Budapest kulcsszóra.
5. A SEO keresőoptimalizálás részterületei
A hatékony SEO stratégia létrehozását három keresőoptimalizálási alappillér támogatja, melyeket most röviden bemutatunk.
5.1. Technikai SEO jelentése
A technikai SEO jelentése nem túl meglepő: azok a technikai beállítások, amelyek hozzájárulnak a weboldal keresőrobotok általi vizsgálatának sikerességéhez.
Olyan dolgok tartoznak ide, mint:
- XML oldaltérkép (sitemap) megléte;
- Felhasználóbarát oldalfelépítés, vagyis UI/UX design;
- Gyors betöltési sebesség (legalább 3 másodperc alatt);
- Képek helyes méretezése és tömörítése;
- Mobilbarát használat biztosítása, reszponzivitás;
- Jó minőségű tárhely szolgáltató.
5.2. On-page SEO jelentése
Az on-page SEO jelentése az adott weboldalon belüli keresőoptimalizálást takar. Vagyis a webhely tartalma értéket képvisel és fontos információkkal szolgál, amelyek kielégítik a felhasználói igényeket és megfelelnek a keresési szándéknak.
Ezt úgy tudjuk elérni, ha az alábbi útmutatásokat követjük:
- Kulcsszókutatás és keresési szándékok felderítése;
- Kulcsszavak elhelyezése a bejegyzések címében és a címsorokban;
- Az oldalakhoz tartozó meta leírás készítése;
- Belső linkek a honlapon szereplő más tartalmakra;
- Külső linkek más webhelyekre, amelyek relevánsak és hasznos infókat adnak;
- Keresőbarát URL cím, amely tartalmazza a kulcsszót.
Ezeknek a beállításoknak a megadására és kezelésére mi a Yoast SEO bővítményt ajánljuk! 🙂
5.3. Off-page SEO jelentése
Az off-page SEO jelentése a weboldalon kívüli tevékenységekre utal, amelyek leginkább a linképítésben és a backlinkek szerzésében valósul meg.
A linképítés számos módszerrel megoldható:
- Közösségi média marketing;
- Üzleti kapcsolatok kiépítése;
- Linkcsere két weboldal között;
- Vendégcikkek írása más blog oldalakra.
Ezek fogják növelni weboldalunk Domain Authority értékét, ezzel szavahihetőbbek és relevánsabbak leszünk a Google szemében.
6. Összefoglaló
A SEO jelentése keresőoptimalizálás, amely ahhoz járul hozzá, hogy ne kelljen sok pénzt kidobnunk rövid ideig tartó fizetett forgalom szerzésére.
Ehelyett fókuszáljunk a hosszú távú célokra és a tartós ügyfélkapcsolatok kiépítésére, amely organikus forgalom formájában érhető el keresőoptimalizálás révén.
Annak érdekében, hogy a Google találati listájának első oldalára kerüljünk, meg kell ismerkedni a SEO alapok részleteivel: keresési szándék, weboldal relevanciája, tartalom minősége, weboldal használhatósága, keresés helye.
Emellett a SEO jelentése szorosan összefügg három alapterületével, amelyek a technikai SEO, az on-page SEO és az off-page SEO.
Hasznos információkkal gazdagodtál bejegyzésünkből? Kérlek, ebben az esetben támogass minket egy megosztással! 🙂
Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu
7. Gyakran ismételt kérdések és válaszok
Keresőoptimalizálás, vagyis az a folyamat, amely során a weboldalunk bejegyzéseit kulcsszavakra optimalizáljuk, így azok organikus forgalmat terelnek az oldalunkra.
Fontos a backlinkek szerzése, valamint keresőoptimalizáló bővítmény használata (pl. Yoast SEO).
Technikai SEO, on-page és off-page SEO. Mindhárom fontos ahhoz, hogy látható eredményeket érjünk el.