Mi a SEO jelentése? Keresőoptimalizálás alapok

A SEO jelentése keresőoptimalizálás, amellyel organikus forgalmat terelhetsz az oldaladra, ezzel hosszú távon biztosítva az ügyfeleket.
SEO jelentése

Mi a SEO jelentése? Keresőoptimalizálás alapok

A SEO jelentése keresőoptimalizálás, vagyis annak elérése, hogy a tartalmunk megjelenjen a Google találati listájának első oldalán, ezzel organikus forgalmat terelve az oldalunkra. Cikkünkben átvesszük, hogy mik azok a SEO alapok, amelyeket mindenképp érdemes elsajátítanod és beállítanod a honlapodon. A technikai, on-page és off-page SEO beállításával pedig rengeteg pénzt spórolhatsz és hosszú távon biztosíthatod a több ezres látogatottságot hosszú távon is a webhelyeden.

1. Mi a SEO jelentése?

A SEO az angol Search Engine Optimization kifejezés rövidítése, amely magyarul keresőoptimalizálást jelent. Közérthetően: a SEO arra irányul, hogy minél több emberhez tudjon eljutni a weboldalad és annak tartalma.

A SEO jelentése tehát megegyezik egy webhely látogatottságának a növelésével. A honlaphoz tartozó blogbejegyzések, landing oldalak, vagy webáruház esetén a termékek, szolgáltatások mind-mind előkelőbb helyet foglalnak el a Google találatok között a keresőoptimalizálásnak köszönhetően.

Minél több a látogató az oldaladon, annál nagyobb az esélye annak, hogy konverziót hajtanak végre és bevételt szerzel az ügyfelekből.

Egy weboldal láthatósága a Google keresőben elfoglalt helyétől függ. Minden weboldal-tulajdonos célja, hogy a Google találati listájának első oldalára kerüljön, ahol a legtöbb figyelmet tudja bevonzani.

Weboldal készítés

2. Organikus és fizetett forgalom

Biztos neked is feltűnt már, hogy amikor rákeresel valamire a Google-ben, akkor az első négy találat mindig Google hirdetés, vagyis fizetett forgalmat irányítanak az adott webhelyre.

Fizetett hirdetések

Igen, így is lehetséges új ügyfeleket szerezni, viszont nagyon sok pénzbe kerül és maximum rövid távon hozhat sikereket.

Amikor az ember hosszú távon gondolkodik, és tartósan be szeretné biztosítani az oldalára irányuló forgalmat, akkor fordulnak a keresőoptimalizálás módszereihez.

Végülis ez a SEO jelentése: a fizetett Google hirdetések helyett organikus forgalmat akarunk szerezni, így szerepelni a találati lista első oldalán. A SEO segítségével tudjuk úgy felépíteni a tartalmunkat, hogy az megjelenjen minél több internetező számára, hirdetések nélkül is.

Az organikus forgalom általában magasabb minőségű és nagyobb eséllyel kecsegtet konverzióval, mivel ezek a felhasználók önmaguktól érdeklődnek az adott téma iránt, és elkötelezettek valamilyen probléma megoldását illetően.

SEO organikus forgalom

Láthatod, hogy a weboldal gyorsítással foglalkozó cikkünk például a Google Keresőben jelenleg második helyen áll az organikus találatok között, és már így is több száz embert sikerült elérni.

Mindennek kulcsa a keresőoptimalizálás, és a megfelelő SEO beállítások elvégzése.

Azonban van egy ennél is meggyőzőbb adatom, ami bebizonyítja, hogy miért fontos megismerkedni a SEO jelentése és alapjai tárgykörével. A Google Analytics összegzi, hogy mely forgalmi csatornákról érkezik felhasználó az oldaladra.

Google Analytics organikus forgalom

A Kiszervezett Marketing oldalára az elmúlt egy hónapban a látogatók 46,1%-a, összesen 916 ember érkezett organikus keresés eredményeként. Mindezt a keresőoptimalizálás (SEO) tette lehetővé. 🙂

3. Hogyan működik a SEO optimalizálás?

Most, hogy megismerkedtél a SEO jelentésével és az organikus forgalom szerzésének az előnyeivel, ideje röviden és érthetően áttekinteni, hogy mégis mi a keresőoptimalizálás működésének az alapja.

Azt előre le kell szögezni, hogy a SEO optimalizálás sok időbe és energiába kerül, mire tényleges eredményeket fog hozni. Lehet, hogy hónapokat kell várnod a nagyobb forgalomnövekedésre vagy a Google első három helyének megszerzésére.

A keresőoptimalizálás egy hosszú távú tevékenység, folyamatos odafigyelést és időbefektetést igényel minden nap. A végén azonban meghozza a gyümölcsét, légy tehát türelemmel! 🙂

A SEO működésének szakaszai a következők:

1) Tartalom létrehozása: blogcikket, videót vagy bármilyen más webes tartalmat hozunk létre, amelyet publikálunk a weboldalunkon. Annak érdekében, hogy a Google lássa az újonnan létrehozott tartalmunkat, küldjük be indexelésre a Google Search Console-ban.

2) Weboldal feltérképezése: a keresőmotorok robotokat használnak, amelyek feltérképezik a weboldalakat és az egyes URL címeken tárolt információkat, tartalmakat.

3) Webhely indexelése: a Google felismeri, hogy az adott cikk vagy videó miről szól, milyen kulcsszavakra van optimalizálva, és annak megfelelően tárolja el a saját rendszerében. Ettől fogva a bejegyzésünk meg fog jelenni a Google Keresőben.

4) Rangsorolás: az algoritmusok eldöntik, hogy mely lekérdezések esetén jelenjen meg a tartalmunk a felhasználóknak. Ezért van szükség a keresőoptimalizálásra, mert olyan kulcsszavakra kell megjelennünk, amik magas keresési mennyiséggel rendelkeznek és érdeklik a célcsoportunkat.

4. Mire figyelj oda keresőoptimalizálás során?

Több száz tényező van, amit a keresőmotorok algoritmusai figyelembe vesznek annak eldöntésére, hogy mely tartalmakat jelenítsék meg az első oldalon egy-egy lekérdezés esetén.

Megpróbáljuk összegezni az öt legfontosabb dolgot, amelyre oda kell figyelned, ha organikus forgalmat akarsz elérni SEO-val.

SEO alapok

4.1. SEO alapok: keresési szándék

Az algoritmus elsősorban a felhasználók keresési szándékát elemzi ki. Ez azt jelenti, hogy eldönti, melyik tartalom elégíti ki leginkább az adott személy igényeit, hol tud a leghasznosabb információkhoz jutni.

Már olyan fejlett ez a technológia, hogy nem okoz számára gondot felismerni a helyesírási hibákat, a szinonimákat és a többjelentésű szavakat is meg tudja különböztetni egymástól.

Ennek érdekében a kiegészítő kifejezéseket, a keresési előzményeket és a keresés helyét is figyelembe veszi, így mindig a keresési szándéknak megfelelő tartalmat tud megjeleníteni.

Mi az egészben a Te feladatod? Olyan kulcsszavak keresése, amelyek lehetőleg megfelelnek a látogatóid érdeklődésének, nem túl nehéz rangsorolni rájuk, és minél nagyobb keresési mennyiséggel rendelkeznek.

Kulcsszókutatással derítsd ki, hogy az oldalad témaköréhez tartozó kulcskifejezések közül melyekre érkezik a legtöbb keresés, és azokra optimalizáld a tartalmad.

4.2. SEO alapok: a weboldal relevanciája

Miután megtörtént a keresési szándék beazonosítása, a Google algoritmusa eldönti, hogy mely tartalmak felelnek meg a legjobban a felhasználói igényeknek.

Ennek alapvető módja annak biztosítása, hogy a keresett kulcsszónak szerepelnie kell a tartalom címében, címsoraiban, bekezdéseiben.

De a kulcsszavak megegyezése mellett azt is elemzi az algoritmus, hogy milyen a webhely megítélése az interneten:

De emellett számos egyéb mutatót is figyelembe vesz a keresőmotor, amikor weboldalad SEO értékeit vizsgálja.

4.3. SEO alapok: a tartalom minősége

Több szempont szerint kell a keresőoptimalizálást végezned, ha tényleg minőségi tartalmat akarsz nyújtani nemcsak a látogatóid, hanem a Google szemében is.

A SEO szövegírás alapszabályait így lehetne összegezni:

  • Törekedj legalább 1000 szavas bejegyzéseket írni;
  • A szöveget tagold H1, H2, H3 és H4 alcímekre (bár az utolsó kategória nem mindig szükséges);
  • A kulcsszót és annak szinonimáit tüntesd fel a bejegyzés címében és címsoraiban;
  • Ne használd túl gyakran az adott kulcsszót, mert azt szintén nem kedveli a Google, spammelésnek tartja;
  • Igyekezz részletes kulcsszókutatást végezni, és minél inkább kielégíteni a keresési szándékokat;
  • A bejegyzésedben elhelyezett képek elnevezése, tömörítése és helyettesítő szövege szintén legyen megfelelő;
  • Legyenek külső és belső linkek a tartalomban.

A lényeg tehát az, hogy a bejegyzésed egyszerre legyen rendben minőségi és technikai szempontokból is, hogy a legjobb SEO eredményeket tudd elérni.

4.4. SEO alapok: a weboldal használhatósága

A weboldalad UI/UX designja szintén fontos szerepet játszik abban, hogy felhasználóbarát legyen a tartalmad felépítése, valamint minőségi felhasználói élményt biztosíts.

Legyen úgy megtervezve a webhelyed, hogy maximum négy kattintásból elérhető legyen bármelyik tartalmad.

További életbevágóan fontos alapkövetelmény, hogy reszponzív webdesign szerint működjön a honlapod, mert a mobilbarát jelleg tudja biztosítani az internetezők több mint felét. Igen, ilyen népszerű a mobilos böngészés napjainkban.

Végezetül, még egy fontos technikai szempont a weboldal gyorsasága. Mérd meg a honlapod betöltési sebességét a PageSpeed Insights vagy a GTmetrix használatával!

Ha valamelyik tartalmi elem túl lassan tölt be, akkor ajánlom figyelmedbe a gyorsítótár használatát.

4.5. SEO alapok: a keresés helye

Az is szerepet játszik a keresőoptimalizálás végzésében, hogy milyen földrajzi területen akarunk előrébb rangsorolni. Nem mindegy, hogy valaki Budapesten vagy Londonban keres rá a futball kifejezésre.

Ha a lokális SEO-t akarjuk fejleszteni, akkor mindenképpen regisztráljunk egy Google Cégem felhasználói profilt.

Ennek köszönhetően akár a Google Térképek keresőjében is tudunk előkelő helyeken megjelenni, például ha valaki rákeres a weboldal készítés Budapest kulcsszóra.

5. A SEO keresőoptimalizálás részterületei

A hatékony SEO stratégia létrehozását három keresőoptimalizálási alappillér támogatja, melyeket most röviden bemutatunk.

5.1. Technikai SEO jelentése

A technikai SEO jelentése nem túl meglepő: azok a technikai beállítások, amelyek hozzájárulnak a weboldal keresőrobotok általi vizsgálatának sikerességéhez.

Olyan dolgok tartoznak ide, mint:

5.2. On-page SEO jelentése

Az on-page SEO jelentése az adott weboldalon belüli keresőoptimalizálást takar. Vagyis a webhely tartalma értéket képvisel és fontos információkkal szolgál, amelyek kielégítik a felhasználói igényeket és megfelelnek a keresési szándéknak.

Ezt úgy tudjuk elérni, ha az alábbi útmutatásokat követjük:

  • Kulcsszókutatás és keresési szándékok felderítése;
  • Kulcsszavak elhelyezése a bejegyzések címében és a címsorokban;
  • Az oldalakhoz tartozó meta leírás készítése;
  • Belső linkek a honlapon szereplő más tartalmakra;
  • Külső linkek más webhelyekre, amelyek relevánsak és hasznos infókat adnak;
  • Keresőbarát URL cím, amely tartalmazza a kulcsszót.

Ezeknek a beállításoknak a megadására és kezelésére mi a Yoast SEO bővítményt ajánljuk! 🙂

5.3. Off-page SEO jelentése

Az off-page SEO jelentése a weboldalon kívüli tevékenységekre utal, amelyek leginkább a linképítésben és a backlinkek szerzésében valósul meg.

A linképítés számos módszerrel megoldható:

Ezek fogják növelni weboldalunk Domain Authority értékét, ezzel szavahihetőbbek és relevánsabbak leszünk a Google szemében.

6. Összefoglaló

A SEO jelentése keresőoptimalizálás, amely ahhoz járul hozzá, hogy ne kelljen sok pénzt kidobnunk rövid ideig tartó fizetett forgalom szerzésére.

Ehelyett fókuszáljunk a hosszú távú célokra és a tartós ügyfélkapcsolatok kiépítésére, amely organikus forgalom formájában érhető el keresőoptimalizálás révén.

Annak érdekében, hogy a Google találati listájának első oldalára kerüljünk, meg kell ismerkedni a SEO alapok részleteivel: keresési szándék, weboldal relevanciája, tartalom minősége, weboldal használhatósága, keresés helye.

Emellett a SEO jelentése szorosan összefügg három alapterületével, amelyek a technikai SEO, az on-page SEO és az off-page SEO.

Hasznos információkkal gazdagodtál bejegyzésünkből? Kérlek, ebben az esetben támogass minket egy megosztással! 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

7. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi a SEO jelentése?

Keresőoptimalizálás, vagyis az a folyamat, amely során a weboldalunk bejegyzéseit kulcsszavakra optimalizáljuk, így azok organikus forgalmat terelnek az oldalunkra.

❓ Hogyan kerülhetek a Google Kereső első oldalára?

Fontos a backlinkek szerzése, valamint keresőoptimalizáló bővítmény használata (pl. Yoast SEO).

❓ Milyen részei vannak a SEO-nak?

Technikai SEO, on-page és off-page SEO. Mindhárom fontos ahhoz, hogy látható eredményeket érjünk el.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 430+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!