Ubersuggest útmutató: Kerülj a Google Kereső első oldalára

Az Ubersuggest egy nagyszerű SEO-eszköz, amellyel kulcsszó- és tartalomötletekhez juthatunk, valamint javíthatjuk oldalunk SEO-problémáit is.
Ubersuggest használata

Ubersuggest útmutató: Kerülj a Google Kereső első oldalára

Egy weboldal csak akkor lesz sikeres, ha a jó felépítés és design mellé megfelelő tartalom is társul. Bejegyzéseinket kulcsszavakra kell optimalizálnunk, amelyekkel bekerülhetünk a Google kereső találati listájába. Ha kulcsszóötletekre van szükségünk, vagy ellenőrizni szeretnénk weboldalunk keresőben elért teljesítményét és kijavítanánk a SEO-problémákat, akkor az Ubersuggest az egyik legjobb alkalmazás, amit választhatunk. Mindjárt mutatjuk is, hogy miért. 🙂

1. Mi az az Ubersuggest?

Az Ubersuggest (hivatalos oldal) az egyik legnépszerűbb SEO eszköz, amely segít a weboldal-tulajdonosoknak a tartalmuk keresőoptimalizálásában, és beállítható Chrome bővítményként is.

Ubersuggest SEO eszköz

Nagyvonalakban összefoglalva rengeteg funkcióját, az Ubersuggest kulcsszóötleteket ad, bemutatva a kifejezésekhez tartozó keresési mennyiséget és a SEO-nehézséget, emellett nyomon követhetjük versenytársainkat, valamint az oldalunk teljesítményét is.

Teljesen ingyenes szolgáltatásként indult, azonban 2017-ben egy Neil Patel nevű SEO-szakértő megvette az Ubersuggest egészét 120 ezer dollárért, és azóta folyamatosan átalakult az üzleti modell.

Egyre több dologra lett képes a kulcsszókutató eszköz, újabb és újabb lehetőségeket biztosítva weboldalunk forgalmának növelésére és nyomon követésére, ezért jelenleg csak korlátozottan használható ingyenes adatgyűjtésre.

Például csak napi 3 kulcsszó keresési mennyiségére kereshetünk rá, amíg nem fizetünk elő az Ubersuggest szolgáltatására.

Ez azonban ne tántorítson el minket, mert marketing és SEO szempontjából kimondhatatlanul hasznos funkciókkal bír, amiket most részletezünk is. Akár ingyenes SEO elemzést is elvégez.

Weboldal készítés

2. Kulcsszókeresés az Ubersuggest segítségével

Fontos megjegyeznünk, hogy a szolgáltatás csak angol nyelven működik, magyarul nem. Viszont jó hír, hogy könnyen kezelhető, és az útmutatónk segítségével jól átláthatod a működését.

Problémás idegen szavak esetén pedig a Google a barátod, mint mindig! 🙂

Az Ubersuggest Vezérlőpultján van egy olyan menüpont, hogy Keyword Research (Kulcsszókutatás), és azon belül a Keyword Overview (Kulcsszó áttekintés) rész lesz az, ahol rákereshetünk kulcsszavakra. Beállíthatjuk a nyelvet és az országot is, amihez kapcsolódóan látni szeretnénk a keresési mennyiséget.

Ubersuggest kulcsszókutatás

Miután elindítottuk a keresést, már láthatjuk is az alábbi adatokat a kulcsszavunkkal kapcsolatban:

  • Search Volume – Keresési mennyiség: hányszor keresnek rá az adott kulcsszóra egy hónapban a választott régióban;
  • SEO Difficulty – SEO-nehézség: milyen erős a verseny az organikus keresésben, minél nagyobb ez a szám, annál nehezebb jól rangsorolni a kulcskifejezésre;
  • Paid Difficulty – Fizetett nehézség: a verseny erőssége fizetett keresésben, nyilván azért nehezebb a weboldal készítés kulcsszóra a fizetett hirdetések közt rangsorolni, mert minden vállalkozás így hirdeti magát, organikusan már kevesebb bejegyzés születik erre a kifejezésre;
  • Cost Per Click (CPC) – Kattintások költsége: az a pénzmennyiség, amennyibe átlagosan egy darab kattintás kerül a Google hirdetések keretében az adott kulcsszóra.
Kulcsszavak keresése

Továbbá láthatjuk azt is, hogy ha a weboldal készítés kulcsszóra a top 10 találat közé szeretnénk kerülni, nagyjából 3 ezer backlinkre (visszahivatkozásra) és 23-as domain authority-ra (a weboldal erőssége a minél jobb pozíció elérése terén a Google keresési listáján) van szükségünk.

A keresési mennyiséget lebontja nekünk a program két részre: mobilos keresések és asztali számítógépes keresések száma, mindezt egy évre visszamenőleg egy grafikonon.

Valamint arról is kapunk infót, hogy abból a 6600 emberből, aki rákeres a kulcskifejezésre, mégis hány kattint rá organikusan vagy fizetetten, illetve hányan nem klikkelnek az oldalra, ami ezt a kulcsszót használja.

Az internetezők életkor szerinti megoszlását is láthatjuk, ami esetünkben döntő százalékban a 35-44 éves korosztály volt.

3. Kulcsszó- és tartalomötletek gyűjtése

A Keyword Ideas (Kulcsszóötletek) menüpont arra szolgál, hogy bemutassa a keresett kulcskifejezéshez kapcsolódó egyéb kulcsszóötleteket.

Ubersuggest kulcsszóötletek

Például a weboldal készítés kulcsszóhoz az alábbi ötleteket dobta ki a rendszer: weboldal készítés árak, weboldal készítés ingyen, weboldal készítés Budapest, és még számos másik kifejezést.

A kulcsszóötletek mellett láthatjuk mindegyik kifejezés keresési mennyiségét, organikus és fizetett SEO-nehézségét, valamint a kattintásonkénti fizetés mennyiségét is.

Így tehát még jobban tudjuk keresőoptimalizálni a bejegyzéseinket, hogy a lehető legnagyobb forgalmat érjük el weboldalunkon!

A Keyword Lists (Kulcsszólisták) olyan kulcsszólistákat tartalmaz, amelyek rendszerezik weboldalunk tartalmát és új ötleteket is adnak, hogy milyen tartalmú cikkeket írhatunk az adott témakörökben.

A Content Ideas (Tartalomötletek) menüpont pedig abban segít, hogy a keresett kulcsszavunkra találjunk hasonló jellegű tartalmakat másik oldalakon.

Ubersuggest tartalomötletek

Láthatjuk azt is, hogy hány backlinkje van az oldalaknak, illetve hány látogatóra számíthat az adott kulcsszónak köszönhetően, így ki tudjuk szűrni a leginkább előnyös tartalomötleteket kattintások szempontjából.

4. Weboldalunk forgalmának elemzése az Ubersuggest által

Amennyiben összekötjük weboldalunkat az Ubersuggest felületével, láthatjuk a honlapunkra érkező átlagos organikus forgalmat havi szinten, egy évre visszamenőleg.

Weboldal elemzése Ubersuggest

A képen még szerepel az is, hogy összesen 2679 organikus kulcsszóra szerepel weboldalunk a keresőrendszerben, és 7640 backlinkkel rendelkezünk másik oldalakról.

Felmérhetjük még kulcsszavaink teljesítményét a Google keresőben, tehát hányadik helyet foglalják el a találati listában. Ezek színek szerint vannak kódolva.

Vannak olyan mutatók is, melyek a legnagyobb forgalmat generáló oldalainkat és kulcskifejezéseinket rangsorolják egy táblázatban SEO szempontjából, bár ezek inkább csak előrejelzések a találati listán elfoglalt helyünk alapján.

5. Backlinkek összegzése Ubersuggest használatával

Megvizsgálhatjuk, hogy miképpen alakultak a weboldalunkra mutató külső linkek az elmúlt években:

  • Milyen a domain authority mutatónk;
  • Hány domain névről érkezik ránk mutató link;
  • Hány backlinkkel rendelkezünk összesen.

Ez a szép szám azoknak a profi weboldalaknak köszönhető, amiket elkészítettünk az ügyfeleinknek a vállalkozás elindítása óta. 🙂

De itt még nem áll meg az Ubersuggest, mert mindenféle szempontból elemezhetjük a ránk mutató linkeket, pl. milyen szavakkal utalnak ránk, vagy milyen a külső linket tartalmazó domain erőssége.

Sőt, arra is lehetőségünk van, hogy versenytársainktól „lopjunk” backlink ötleteket, ha összehasonlítjuk velük a saját weboldalunkat a Backlink Opportunity (Visszahivatkozási lehetőségek) menüpont alatt.

6. Hogyan rangsorolnak kulcsszavaink a Google-ben?

Igen, az Ubersuggest külön menüpontban (Rank Tracking) nyújt információt arról, hogy melyik kulcsszavunk hányadik helyen áll jelenleg a Google találati listáján.

Ezeket az adatokat naponta frissíti a program, és csak akkor fognak a bejegyzéseink itt megjelenni, ha indexelve lettek a Search Console segítségével.

Ubersuggest kulcsszavak rangsorolása

Külön elemezhetjük egyébként az asztali és mobilos találati eredményeket is a teljesítményünk tekintetében.

Ezeket a mutatókat lekérhetjük akár hónapokra visszamenőleg is, hogy nyomon tudjuk követni, hány kulcsszavunk került feljebb vagy lejjebb a találati listában.

Természetesen egyenként is megtekinthetjük a kulcskifejezések teljesítményét, esetünkben például hogy mennyit haladtak feljebb az elmúlt 2 hétben.

Kulcsszavak rangsora Google-ben

Így tehát teljes képet kaphatunk weboldalunk SEO-helyezéséről, ami egyrészt motiválhat minket az eredmények javítására, valamint hasznos tudást ad a marketingszakemberek számára is.

7. Milyen SEO-problémákat kell megoldanunk?

Az Ubersuggest azt is kijelzi, hogy melyek azok a tényezők, amelyeket meg kell oldanunk egy jobb helyezés érdekében a Google felületén.

A Site Audit rész alatt képet kapunk honlapunk SEO-pontszámáról, illetve röviden a fontosabb adatokról a forgalmunkat és kulcsszavainkat illetően.

Ha picit tovább görgetünk, megtekinthetjük az oldalunkon fennálló SEO-problémákat is. Jelen esetben az 506 darab aloldalon összesen 197 problémát észlelt a rendszer, mivel néhány bejegyzés címe túl hosszú a keresőmotorok számára, vagy túl hosszú a betöltési idejük. Ez egy könnyen kezelhető probléma, amire megoldási javaslatokat is ad az Ubersuggest.

Ubersuggest SEO problémák

További SEO-problémák lehetnek például:

  • Túl alacsony a szavak száma az oldalon;
  • Az oldal blokkolva van a Google-nél;
  • Hiányzik a meta leírás;
  • Ugyanazt az URL-t vagy meta leírást használja 2 oldal is;
  • H1-es cím nélküli oldalak;
  • Hosszú betöltési idővel rendelkező weblapok.

Meg még sok másik probléma is felléphet, amikre mind nyújt orvoslási lehetőségeket az Ubersuggest. 🙂

8. Mennyibe kerül az Ubersuggest?

A szolgáltatás limitált funkciókkal, de elérhető ingyenesen is, vagy egy ingyenes és gyors regisztráció után tovább bővíthetjük lehetőségeinket.

Azonban ha meg akarjuk kapni a SEO elemzési eszközöket, mint pl. kulcsszavaink nyomon követése, az oldalunkon fennálló problémák kezelése, meg kell vennünk valamelyik fizetős csomagot.

Ubersuggest árak

A jó hír az, hogy az Ubersuggest szuper ár/érték aránnyal rendelkezik: a rengeteg nagyszerű SEO-információért és segítségért cserébe fizethetünk havi 12$-t, vagy összesen 120$ egyszeri kiadásért megvehetjük életre szólóan is a szolgáltatást.

Vannak persze drágább csomagok is, kibővített funkciókkal és több keresési lehetőséggel. Az árakról ajánlatos az Ubersuggest hivatalos oldalán tájékozódni.

9. Összefoglaló

Az Ubersuggest egy nagyon hasznos online SEO-szolgáltatás, amely segít weboldalunk keresőoptimalizálásában.

Kulcsszavakat és tartalomötleteket kereshetünk, keresési mennyiségeket elemezhetünk, kijavíthatjuk oldalunk SEO-problémáit, nyomon követhetjük kulcskifejezéseink teljesítményét a Google keresőben, és még sok más lehetőség vár ránk.

Ráadásul az Ubersuggest egész jó áron kapható ahhoz képest, hogy mennyivel javíthatja a weboldalunkra irányuló forgalmat rövid időn belül.

Ha tovább bővítenéd tudásod a keresőoptimalizálással kapcsolatban, próbálj ki egy profin összeállított SEO tanfolyamot.

Szerintetek megéri az Ubersuggest, vagy van ettől jobb SEO-eszköz is? Írjátok meg üzenetben, és kérlek ne felejtsétek el megosztani a bejegyzésünket! 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

10. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi az az Ubersuggest?

Az Ubersuggest egy online elérhető SEO-szolgáltatás, ami többek között kulcsszavak keresését is lehetővé teszi, valamint backlinkeket ellenőrizhetünk és gyűjthetünk.

❓ Milyen SEO bővítményt használhatok?

Mi leginkább a Yoast SEO bővítményt ajánljuk.

❓ Mennyibe kerül az Ubersuggest?

Korlátozott funkciókkal elérhető ingyenesen is, de a teljes értékű kihasználhatóság érdekében célszerű a viszonylag megfizethető egyszeri díjat befizetni az Ubersuggest oldalán, és életreszólóan megkapjuk a prémium funkciókat is.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.