Marketing Miner: Teljes körű SEO audit és kulcsszókutatás

A Marketing Miner egy nagyszerű SEO eszköz, ami ingyenesen is elérhető. Használható kulcsszókutatás, SEO audit és versenytárselemzés céljából.
Marketing Miner

Marketing Miner: Teljes körű SEO audit és kulcsszókutatás

Cikkünkben egy olyan eszközt mutatunk be, amelynek rengeteg funkciója van SEO elemzések készítése és kulcsszókutatás terén. Ez az ingyenesen is elérhető Marketing Miner, amely Magyarországon kevésbé ismert, mivel a legtöbben az Ubersuggest szolgáltatását használják. Azonban érdemes kipróbálni a Marketing Miner eszközeit is, amiket alább részletesebben is bemutatunk. 🙂

1. Mi az a Marketing Miner?

A Marketing Miner (hivatalos oldal angol nyelven és magyar nyelven) egy 2015-ben létrejött SEO eszköz, amellyel teljes körű SEO auditot és kulcsszókutatást végezhetünk, valamint adatokat gyűjthetünk a weboldalunk teljesítményéről a keresőmotorokban.

Marketing Miner

Három fő részből tevődik össze a Marketing Miner:

  • Profilerek – kulcsszókutatást végezhetsz, valamint weboldalakat ellenőrizhetsz a forgalmuk és SEO teljesítményük szerint.
  • Reportok – versenytársak elemzése, technikai SEO audit és az általunk követett kulcsszavak vizsgálata, elemzése.
  • Projektek – nyomon követheted weboldalad teljesítményét, forgalmát, online láthatóságát (márkaemlítések figyelése, kulcsszavak pozíciója a találati listában, stb.).
Weboldal készítés

2. A Marketing Miner funkciói

2.1. Kulcsszókutatás

Lehetőségünk van kulcsszavakat keresni, amelyekről számos információt megtudhatunk: keresési mennyiség, a kulcsszó versenyképessége, CPC értéke, trendek alakulása, SERP funkciók, kapcsolódó kulcsszójavaslatok, stb.

Kulcsszókutatás

Emellett a felkapott kulcsszavakról is többet tudhatsz meg, hogy olyan kifejezések köré készíts tartalmat, amelyekre az utóbbi időben sok keresés érkezik.

Elemezhetjük azt is, hogy mely kulcsszavakra rangsorolnak a versenytársaink, és ezekből melyek hiányoznak nálunk (angolul content/keyword gap). A tartalmi hiányosságok felderítése nagyszerű SEO lehetőség a forgalom növelésére.

Content Gap

Valamint megvizsgálhatjuk azt is, hogy egyes weboldalak vagy konkrét URL címek milyen kifejezésekre rangsorolnak. Sőt, még tömeges kulcsszóelemzést is kérhetünk akár 100 ezer kifejezésről egyszerre a felhőalapú kulcsszókutató eszköz használata révén.

2.2. SEO audit

Bármelyik weboldalról készíthetünk részletes SEO elemzést, aminek keretében azonosíthatunk különböző technikai SEO problémákat (pl. tartalom duplikációja, indexelési problémák, hiányzó meta leírások, 404-es hibák), illetve ellenőrizhetjük az oldalak forgalmát, láthatóságát a Google-ben.

Ellenőrizhetjük azt is, hogy a weboldalunk mely oldalai nincsenek indexelve, hasonlóan a Google Search Console funkciójához.

A HTTP állapotkódok szintén megvizsgálhatók, hogy fényt derítsünk az átirányítási láncokra és a 404-es hibakódokra, magyarán a honlaphoz tartozó URL-ek elérhetőségét és működését tudjuk ellenőrizni.

Marketing Miner SEO audit

A hibás vagy halott belső és külső linkeket könnyű kiszűrni a külön erre szolgáló SEO eszközzel a Marketing Miner segítségével. Még az úgynevezett kulcsszó kannibalizációt is orvosolhatod az oldalaid körében, vagyis amikor ugyanarra a kifejezésekre rangsorol több oldalad is, és ez negatívan befolyásolja azok teljesítményét.

Elemezhető az is, hogy az egyes oldalak mely kulcsszavakra rangsorolnak az organikus és fizetett keresési találatok között (Google hirdetések), valamint az eltérő SERP funkciók keresési eredményeiben.

A Marketing Miner automatikus e-mail értesítéseket küld, ha az oldalunkon valamilyen technikai SEO probléma merül fel.

2.3. Kulcsszópozíciók nyomon követése

Megfigyelhetjük, hogy weboldalunk tartalmai hogyan teljesítenek a keresőmotorokban, a számunkra releváns kulcsszavakra hányadik helyen rangsorolunk a keresési eredmények között.

Napi szinten figyelheted, hogy miként alakul a kulcsszavakra történő rangsorolásod alakulása akár 200 kulcsszóra levetítve, heti szinten pedig akár 1000 kulcsszóra vonatkozóan. Mindezt egyes projektenként kell értelmezni.

Kulcsszópozíció nyomon követése

Ezen túl minden projekt részeként maximum 5 versenytársunk kulcsszavainak rangsorolását tudjuk nyomon követni, hogy ezzel is növelni tudjuk versenyelőnyünket, valamint kiaknázzuk a felmerülő lehetőségeket.

2.4. Versenytársak elemzése

Az organikus és a fizetett keresési eredmények mellett 9 darab SERP funkciót is nyomon követhetünk a versenytársak kulcsszó-rangsorolásának vizsgálata során. Az adatok elemzése révén felfedhetjük vetélytársaink SEO stratégiáját.

Azt is ki lehet deríteni, hogy milyen forrásokból érkezik forgalom egy-egy weboldalra, vagyis mennyire éri meg az egyes SERP funkciók figyelembe vétele SEO szempontjából.

A Marketing Miner eszköze azt is azonosítja, hogy mely oldalak teljesítenek a legjobban a versenytársaid webhelyén belül. Összehasonlíthatjuk, hogy milyen kulcsszavak hiányoznak a mi oldalunkról a konkurenciához képest, ezáltal „ellophatjuk” a forgalmat tőlük.

Versenytárs elemzés

Ha felderítjük, hogy mely oldalakkal versengünk a leginkább a legfontosabb kulcsszavakra, akkor új linképítési lehetőségeket érhetünk el.

Azt is nyomon követhetjük a Marketing Miner segítségével, hogy a versenytársak oldalán mikor történik változás a H1 címsorokban, a strukturált adatokban vagy a robots.txt fájl esetében. Értesítéseket kérhetünk erről.

2.5. Marketing Miner márkafigyelés

Ha figyelemmel kísérjük, hogy mikor említik meg a cégünk nevét az interneten különböző bejegyzésekben vagy portálokon, akkor az egy nagyszerű lehetőség az új üzleti partnerkapcsolatok kiépítésére és a backlinkek szerzésére.

Sőt, a márkanevünk említéseinek vizsgálata arra is rávilágít, hogy miként ítélik meg mások a cégünket. Vállalkozóként lehetőségünk nyílik reagálni ezek a brandemlítésekre és véleményekre.

Ugyanezt a márkafigyelést a versenytársainkra levetítve is elvégezhetjük, ezzel adatokat gyűjtve a megítélésükről. Még egyes kulcsszavakat is nyomon tudsz követni említés szempontjából, hogy mindig naprakész tudással rendelkezz a piaci szegmensed legújabb trendjeiről.

Marketing Miner márkafigyelés

Riasztásokat is kérhetünk az említésekhez, hogy azonnal tudjunk rájuk reagálni, vagy linkké tudjuk alakítani őket. Lehetőség van arra is, hogy Excel vagy Data Studio jelentésformátumokban töltsük le az adatokat.

2.6. Linképítés a Marketing Miner használatával

A backlink-profilunk javítása érdekében új linképítési lehetőségeket kereshetünk. Megadhatjuk a piaci szegmensünk legfontosabb kulcsszavait, és a Marketing Miner a TOP 60 találat elemzése révén keres majd új backlink lehetőségeket.

Azt is meg tudja vizsgálni az eszköz, hogy ha megadunk néhány kulcsszót, akkor az azokra rangsoroló oldalak honnan szereznek visszahivatkozásokat. Ez számunkra is nagyszerű lehetőségeket biztosít a linképítésre.

Még kapcsolatkereső funkcióval is rendelkezik a Marketing Miner, amely a domainekhez leggyakrabban kapcsolódó e-mail címeket és közösségi média oldalakat gyűjti ki.

A már megszerzett backlinkjeidet is folyamatosan tudod ellenőrizni. Ha változás történik, például valamelyik backlink hivatkozását eltávolítják, arról e-mail értesítést kapsz.

Backlinkek

3. Marketing Miner projekt hozzáadása

Először is regisztrálj a Marketing Miner oldalán egy fiókot. Majd kattints az Első projekt létrehozása gombra. Itt meg kell majd adni a weboldalad domain nevét, valamint azt az országot, ahol az oldal üzemel.

Marketing Miner projekt hozzáadása

Ezt követően a monitorozásra szánt kulcsszavakat sorolhatjuk fel, de ezt a listát a későbbiekben bővíthetjük bármikor. Választhatunk, hogy 200 kulcsszót naponta, vagy 1000 kulcsszót hetente szeretnénk nyomon követni.

Kulcsszavak hozzáadása

Ha minden megvan, kattintsunk a Projekt létrehozása gombra! A létrehozott projekt irányítópultja alapvetően így fest:

Marketing Miner projekt

Itt láthatjuk majd a korábban felvett kulcsszavakkal kapcsolatos információkat, beleértve a Google-ben elfoglalt pozíciónkat az adott kulcsszóra vonatkoztatva, valamint a változást a rangsorolásban napról napra.

A vezérlőpulton keresztül érjük majd el azokat a funkciókat és adatokat, amiket korábban bemutattunk.

4. Marketing Miner report hozzáadása

A Report létrehozása gombra kattintva kiválaszthatjuk, hogy milyen adatokat szeretnénk elemezni, funkciók szerint lebontva:

  • Kulcsszókutatás: Keresési mennyisége; SERP pozíció; Landing oldal; Kategorizálás; Kulcsszó versenyképessége;
  • Kulcsszókeresés: Kulcsszó javaslatok; Kapcsolódó keresések;
  • Piackutatás: Link keresés; SERP elemzés; PPC hirdetések.

Ezek mindegyike meghatározott kreditpontokba kerül, amik az előfizetési csomagunkhoz járnak, és szabadon gazdálkodhatunk velük.

Marketing Miner report

Ezután meg kell adni azokat a kulcsszavakat, amelyekkel kapcsolatban ezeket a reportokat el szeretnénk készíttetni. Lehetséges a manuális hozzáadás, de akár egy fájlból is importálhatjuk a kifejezéseket, hogy időt spóroljunk.

Kulcsszavak megadása

Néhány másodperc múlva elkészül a jelentés az általunk megadott kulcsszavakról. Minden egyes adatcsoporthoz külön report tartozik, amelyek nagyon részletesek.

Például csak a SERP pozíció vizsgálata szempontjából az alábbiakat tudhatjuk meg:

  • SERP funkciók, ahol rangsorol a kifejezésre az oldalunk;
  • Google-ben elfoglalt pozíció a keresési eredményekben;
  • A landing oldal linkje és címe;
  • Google keresések mennyisége.
Marketing Miner SERP pozíció elemzése

A beírt 8 kulcsszóra összesen 278 kulcsszójavaslatot kaptunk a Marketing Minertől, ami nagyszerű eredmény és rengeteg ötletet ad tartalomkészítéshez.

Kulcsszójavaslatok

De a Marketing Miner kulcsszókeresés is nagyszerű lehetőségeket biztosít SEO és marketing szempontjából is, ha szeretnénk tartalomstratégiánkat fejleszteni. Még felkapott kulcsszavakat is kereshetünk, amelyekre kiemelkedő keresési mennyiség érkezik.

Felkapott kulcsszavak

A több tucat egyéb funkciót és adatgyűjtési módszert próbáld ki Te magad! 🙂

5. Mennyibe kerül a Marketing Miner használata?

A Marketing Miner használható ingyenesen is, azonban a funkciók és a vizsgálható adatok mennyisége igen korlátozott. 1000 kreditet kapunk egy hónapra, 1 projektet adhatunk hozzá, és csak 5 sornyi adatot (pl. 5 db kulcsszót) adhatunk hozzá.

A legolcsóbb fizetős csomag 29 dollárba kerül havonta, és már jelentősen megemeli ezeket a limiteket. 100.000 kredit havonta, 1 projekt, 1000 sornyi adat bevitele. A további fizetős csomagok funkcióit és árait tekintsd meg az alábbi képen, vagy a Marketing Miner weboldalán!

Marketing Miner árak

A legfrissebb Marketing Miner árakról érdeklődj a szolgáltatás hivatalos oldalán!

6. Összefoglaló

A Marketing Miner egy nagyszerű SEO eszköz, ami rengeteg adatot árul el a weboldalunk forgalmáról, a versenytársainkról, valamint a keresett kulcsszavakról.

Készíthetünk SEO elemzéseket, ellenőrizhetjük a Google-ben elfoglalt helyezéseinket, backlink ellenőrzést hajthatunk végre, linképítésre is használhatjuk, valamint kulcsszókutatásra.

Az elérhető lehetőségek száma rengeteg, ezért mindenkit arra bíztatunk, hogy tegyen egy próbát a Marketing Miner SEO eszközzel! 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

7. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi az a Marketing Miner?

Egy nagyszerű online SEO eszköz, amely elérhető ingyenesen is (korlátozott funkciókkal).

❓ Mire használható a Marketing Miner?

Kulcsszavak keresése, SEO elemzések készítése, backlinkek ellenőrzése, kulcsszavak pozíciójának nyomon követése a Google-ben, versenytárs elemzés, márkafigyelés, linképítés.

❓ Mennyibe kerül a Marketing Miner?

Érdeklődj a hivatalos oldalon!

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.