Ingyenes SEO elemzés – Hogyan csináljam?

A SEO elemzés részét képezi a technikai SEO, on-page SEO és az off-page SEO elemzése, amire most ingyenes módszereket mutatunk be.
SEO elemzés

Ingyenes SEO elemzés – Hogyan csináljam?

A SEO jelentése keresőoptimalizálás, ami egy hosszú távú befektetés a weboldal organikus forgalmának biztosítása érdekében. Ha azt akarjuk, hogy minden rendben működjön a honlapunkon tartalmi és technikai szempontból, akkor érdemes a SEO elemzés eszközéhez nyúlni időközönként. Egy SEO audit ára azonban 100.000-150.000 Ft-tól indul, ezért most bemutatjuk ebben a cikkben, hogy miként lehet eredményesen elvégezni egy ingyenes SEO elemzést. Tarts velünk! 🙂

1. Mi az a SEO elemzés és mikor szükséges?

A SEO audit lényege, hogy minden információt összeszedünk a weblapunk teljesítményéről, és megkeressük a fejlesztésre szoruló részeket. A keresőoptimalizálás három nagy területe a következő:

  • Technikai SEO;
  • On-page SEO, vagyis a tartalom elemzése;
  • Off-page SEO, vagyis a backlinkek elemzése.

A SEO elemzés ezt a három területet vizsgálja át a lehető legrészletesebben, összegyűjti és értelmezi, hasznosítja az adatokat. Ha javítani szeretnéd weboldalad Google-ben elért eredményeit, akkor mindig ajánlott egy átfogó SEO elemzés elvégzése.

Főként abban az esetben szükséges egy SEO audit, ha az alábbi lehetőségek állnak fenn:

  • Egyre inkább csökken a weboldalunk forgalma;
  • Rossz helyezéseket érnek el a tartalmaink a Google-ben;
  • Látni szeretnénk a honlapunk fejlődését az elmúlt hónapokban;
  • Fejleszteni akarjuk a weblap SEO-ját, és fel szeretnénk deríteni a jelenlegi helyzetet.

Ha már legalább 6-12 hónapja dolgozunk a weboldalunk keresőoptimalizálásán (vagy éppen egy külső SEO céget béreltünk fel), mindenképp végezzük el a SEO elemzést, ezzel is nyomon követve a változásokat!

Felvetődik a kérdés, hogy akkor mégis mikor felesleges elvégezni a SEO auditot? Frissen indult weboldalak esetén például, amikor még nincs elegendő elemezhető adat. Ahol nincs jelen a linképítés vagy a tartalommarketing.

Nos, ezekben az esetekben nincs értelme átfogó keresőoptimalizálási elemzést végezni. Ne várjunk csodát a Google-ben, ha alig van tartalom az oldalunkon, vagy egyáltalán nincsenek ránk mutató linkek másik webhelyeken.

Ekkor az a legjobb, ha kulcsszókutatást végzünk, megismerkedünk a SEO szövegírás jellemzőivel és a backlink-szerzés menetével. Minimum fél év elteltével pedig visszatérhetünk a SEO elemzéshez.

Weboldal készítés

2. Az ingyenes SEO elemzés eszközei

Elsőként a Google két ingyenes analitikai szolgáltatását kell megemlíteni, ami nem más, mint a Google Analytics 4 és a Google Search Console. Az itt megjelenő adatokhoz csak a webhely tulajdonosa férhet hozzá, illetve azok a személyek, akiket meghív.

2.1. Google Analytics 4

Korábban a Google Universal Analytics szoftverét használta minden weboldal, azonban 2023. július 1-jétől kizárólag az újabb Google Analytics 4 fog már csak adatok gyűjteni. Olyan adatokat tudhatunk meg többek között a segítségével, mint:

  • Mely forgalmi forrásokból érkeznek a felhasználók az oldalunkra (organikus, közösségi, fizetett, közvetlen forgalom);
  • Az oldalt megtekintett felhasználók száma, külön kezelve az első látogatókat;
  • Az átlagos oldalon töltött idő mennyisége;
  • Vásárlások, hirdetések és előfizetések bevételének összege;
  • Forgalmi adatok akár valós időben is;
  • Látogatóink demográfiai adatai és az általunk használt technológiai eszközök;
  • Felhasználói magatartás, leggyakoribb események, konverziók elemzése;
  • Ügyfélszerzés, elköteleződés, bevételszerzés vizsgálata.
Google Analytics 4 SEO elemzés

A Google Analytics 4 eléréséhez kattints ide! Ha segítségre lenne szükséged a Google Analytics 4 bekötésével kapcsolatban, akkor olvasd el cikkünket a témában!

2.2. Google Search Console

A Google Search Console szintén fontos adatokat szolgáltat a weboldal forgalmáról, hiszen megtudhatjuk, hogy hány kattintás érkezik naponta, melyek a legnépszerűbb oldalaink, milyen kulcsszavakon keresztül találnak ránk a felhasználók.

Itt tudjuk azt is ellenőrizni, hogy mely oldalaink vannak indexelve a Google által, beküldhetünk indexelési kérelmet is. Ha ezt nem ellenőrizzük le, másképp nem fog megjelenni a bejegyzésünk a Google Keresőben és a SEO elemzés mit sem ér.

Továbbá javítani tudunk olyan lényeges beállításokat is, mint a mobilos használhatóság (reszponzív webdesign), az indexelési hibák, webhelytérkép beküldése, alapvető webes vitals-mutatók ellenőrzése, ezzel biztosítva a megfelelő felhasználói élményt.

A teljesítményadatok között a legfontosabbak a kattintások és megjelenések száma, az átlagos CTR (átkattintási arány), és az átlagos pozíció a Google Keresőben.

Search Console

Ha felmerülnek hibák az indexeléssel vagy a mobilos használhatósággal kapcsolatban, akkor azokat javítani tudjuk a Search Console-ban. Ezzel is teljesebbé válik a SEO elemzés. Sőt, még a külső és belső linkek rendszerét is ellenőrizni tudjuk, illetve havi összegző jelentéseket kapunk weboldalunk teljesítményéről.

A Search Console eléréséhez kattints ide!

2.3. Ubersuggest Site Audit

Az Ubersuggest egy nagyszerű eszköz arra, hogy kulcsszókutatást végezzünk és az első helyre repítsük weboldalunkat a legfontosabb kulcskifejezésekre. Azt azonban talán kevesen tudják, hogy van egy Site Audit nevű funkciója, amivel az on-page SEO beállításokat ellenőrzi és kijelzi az esetleges hibákat, oldalakra levetítve.

Megtudhatjuk például, hogy:

  • Mekkora oldalunk SEO pontszáma;
  • Hány darab kulcsszóra rangsorolunk az első 100 találat között;
  • Mekkora az organikus havi forgalom az oldalunkon;
  • Hány darab backlinkünk van.
Ubersuggest SEO elemzés

Az Ubersuggest feltérképezi az összes oldalunkat, és minden SEO problémát kijelez a számunkra:

  • Mely oldalakon túl kevés a szavak száma;
  • Vannak-e duplikált H1-es címsorok;
  • A Google-ben való megjelenés mely oldalaknál van blokkolva;
  • Lassú betöltéssel operáló oldalak;
  • 404-es hibát mutató linkeket tartalmazó oldalak;
  • Hiányzó meta leírás;
  • Túl hosszú címmel rendelkező bejegyzések;
  • Nem keresőbarát URL címek;
  • Hiányzó SSL tanúsítvány egyes oldalakon;
  • Duplikált meta leírás;
  • Időszakos átirányítást tartalmazó oldalak.

Még emellett számos más SEO problémára világít rá az Ubersuggest, amit ki tudunk javítani, még megoldási javaslatokat is ad számunkra. Így tehát könnyen elvégezhető a SEO elemzés.

Az Ubersuggest eléréséhez kattints erre a linkre! Azonban légy figyelmes, mert nem minden szolgáltatás érhető el az ingyenes verzióban, vagy csak korlátozott keretek között (freemium modell szerint működik).

3. Technikai SEO elemzés lépései

Először is a honlapod technikai SEO-ját kell ellenőrizned. Ezek azok a SEO problémák, amelyek hátráltatják a honlapod eredményességét a Google szemében.

Olyan dolgokra kell figyelned SEO elemzés során, mint:

1) Indexelhetőség vizsgálata: ezt a Google Search Console mutatja. Mindenképp törekedj arra, hogy a megfelelő oldalak legyenek indexelve, hiszen csak azok hoznak majd organikus forgalmat. Említést érdemel még a noindex attribútum és az indexelési hibák javítása.

Oldalak indexelése

2) Oldaltérkép beküldése: a webhelytérkép egy .xml kiterjesztésű fájl, ami minden egyes URL-t tartalmaz a honlapodról. Léteznek oldaltérképet generáló bővítmények is (a Yoast SEO is tud ilyet). A Search Console-ban tudjuk beolvastatni az oldaltérképet, hogy a Google mindig a legújabbat használja.

3) 404-es és 5xx-as hibakódok kezelése: a 404-es hiba olyan URL címekre vonatkozik, amelyek már nem elérhetők, így ezeket 301-es átirányítással kell egy másik webcímre irányítani. Az 5xx-as hibakódok pedig szerveroldali problémára utalnak, amit a webfejlesztő vagy a tárhely szolgáltató tud kezelni.

4) Weboldal UX design elemzése: SEO audit során számít az is, hogy a weboldal UI/UX design része mennyire felhasználóbarát, és általánosságban elérhető-e minden tartalmi elem maximum 4 kattintáson belül.

5) Duplikáció elkerülése: ne legyenek weboldalak ugyanazon tartalommal http:// vagy https://, illetve www. vagy anélküli URL címeken. A duplikáció megoldása által nem fog minden oldal kétszer létezni, hiszen ezt a Google rendesen megbünteti.

6) Mobilbarát elrendezés: a Search Console mutatja meg, hogy hány URL címnél található mobilos használhatósággal kapcsolatos probléma. Illetve ott a Mobilbarát teszt oldal is.

Mobilos használhatóság

7) Betöltési sebesség mérése és gyorsítása: a weblap betöltési idejének mérésére szolgál a GTmetrix, vagy éppen a PageSpeed Insights. További tippekért olvasd el a weboldal gyorsítás témakörben írt cikkünket!

4. On-page SEO elemzés lépései

A technikai beállítások után történik az oldalon található tartalom SEO elemzése, hiszen ez alapján ítéli meg a Google, hogy mennyire releváns és hasznos az oldalad a felhasználók számára.

Két dologra kell kifejezetten odafigyelni: a tartalom mennyiségére és minőségére.

A tartalom mennyisége szempontjából arra törekedjünk, hogy egy adott szakterületre fókuszáljon az oldalunk, azt igyekezzünk körbejárni minél jobban a landing oldalak és a szakmai blogcikkek segítségével.

Persze lehetnek különböző kategóriák, viszont ezek kapcsolódjanak egymáshoz valamilyen szinten. Például: weboldal készítés, webshop készítés, online marketing, SEO. Minden kategóriához tartozzon legalább 15-20 bejegyzés, amelyek ideális esetben meghaladják az ezer szavas hosszúságot.

A tartalom minősége szerint sok SEO követelményre kell odafigyelni, amelyek egyszerre teszik hasznos tartalommá a bejegyzéseinket a felhasználók és a Google szemében is. Optimalizáljuk bejegyzéseinket kulcsszavakra, használjuk azokat a címsorokban, a szövegben, a képek alternatív szövegében.

Legyenek megfelelően kitöltve a metaadatok, készítsünk meta leírást, állítsunk be borítóképet a cikkekhez, linkeljünk belső és külső oldalakra (amennyiben relevánsak). Legyen megfelelően strukturálva a szöveg, maximum 300 szavas vázlatpontokkal, H1-H4 alcímekkel, vizuális tartalommal (képek, ábrák, videók).

További információkért olvasd el SEO szövegírás bejegyzésünket!

5. Off-page SEO elemzés lépései

Az off-page SEO elemzés része a backlinkek gyűjtése és a linképítési stratégiánk meghatározása. Fontos, hogy a Google szemében relevánsnak tűnjön a tartalmunk, amit úgy tudunk elérni, ha külső forrásokból szerzünk rájuk backlinket, azaz visszamutató linket.

Egy erős linkprofil szintén SEO elemzési szabályokhoz van kötve:

  • A ránk linkelő oldalaknak legyen magasabb a Domain Authority mutatója;
  • Változatos kulcsszavakkal linkeljenek ránk;
  • Alacsony legyen a spam mutatója az oldalaknak;
  • A linkgyűjtő oldalakat felejtsük el;
  • Független, szakmailag hiteles weboldalakról szerezzünk backlinket;
  • Írjunk vendégcikkeket külső oldalakra, vagy futtassunk PR kampányt.

Ha nincsenek ötleteink, hogy honnan is kellene linket kapnunk, akkor elemezzük ki a konkurenciát. Erre kiváló eszköz a korábban említett Yoast SEO, ami kimutatja a versenytársak backlinkjeit, így mi is belekezdhetünk a linképítésbe.

6. Összefoglaló

A SEO elemzés olyan weboldalak esetén hozza a legjobb eredményeket, ahol már legalább 6 hónapja elkezdtünk aktívan foglalkozni a keresőoptimalizálással.

Olyan ingyenes eszközök segítik a SEO elemzés végzését, mint a Google Analytics 4, a Google Search Console, vagy az Ubersuggest Site Audit.

Mind a technikai SEO elemzés, az on-page SEO elemzés és az off-page SEO elemzés is fontos a hatékony, magas organikus forgalommal rendelkező weboldalak működése szempontjából.

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

7. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mikor érdemes SEO elemzést készíteni?

Olyan weboldalaknál, amelyek már legalább 6 hónapja aktívan üzemelnek és foglalkoznak linképítéssel.

❓ Melyek a legjobb ingyenes eszközök SEO elemzés céljából?

Google Analytics 4, Google Search Console, valamint az Ubersuggest Site Audit funkciója.

❓ Miből áll egy SEO elemzés?

Magába foglalja a technikai SEO, az on-page SEO és az off-page SEO elemzését is.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 430+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!