A webanalitika legfontosabb eszközei és mérőszámai

A webanalitika lényege, hogy konverzióra optimalizált weboldalakat hozzunk létre a webanalitikai eszközök segítségével.
Webanalitika

A webanalitika legfontosabb eszközei és mérőszámai

A webanalitika révén új utak nyíltak az eredményesség és hatékonyság mérése, növelése terén. Azt is mérni tudjuk, hogy egy látogató (potenciális vásárló) mit gondol rólunk és a weboldalunkról, hogyan viselkedik az oldalon és mi vonzza be őt oda. Cikkünkben szót ejtünk olyan webanalitikai eszközök kvantitatív és kvalitatív elemzési adatairól, mint a Google Analytics 4, a Google Search Console, vagy a Hotjar hőtérképes elemzések. Tarts velünk! 🙂

1. Mi az a webanalitika?

A webanalitika a weboldalak és online alkalmazások látogatottságának, teljesítményének és a látogatók viselkedésének elemzésével foglalkozik. Az online térben végzett tevékenységek és interakciók nyomon követésére, elemzésére és értelmezésére szolgáló módszereket és eszközöket foglalja magába. Ennek az ágazatnak a célja, hogy betekintést nyújtson a webhely vagy alkalmazás hatékonyságába, a felhasználók viselkedésébe és az üzleti célkitűzések teljesítésébe.

A webanalitika többek között a következő fontos területeket vizsgálhatja:

1) Látogatottság és forgalom: figyeli a látogatók számát, a látogatások időtartamát, a visszafordulási arányt és a visszatérő látogatók arányát.

2) Felhasználói viselkedés: a webanalitika elemzi, hogy a látogatók hogyan lépnek interakcióba a webhellyel vagy webalkalmazással. Ez magában foglalja például, hogy melyik oldalakat látogatják meg, mennyi időt töltenek az oldalakon, milyen útvonalon haladnak a webhelyen keresztül, és milyen tevékenységeket végeznek (pl. kattintások, kitöltött űrlapok stb.).

3) Konverziók és célok: ezen a területen a webanalitika azt vizsgálja, hogy a látogatók hogyan teljesítik a kitűzött célokat, például vásárlást hajtanak végre, feliratkoznak egy hírlevélre vagy letöltenek egy dokumentumot a weboldalról.

4) Források és marketing: nyomon követik, hogy a látogatók milyen forrásokból érkeznek (keresőmotorok organikus forgalma, közösségi média forgalom, hirdetések stb.).

Weboldal készítés

2. Kvantitatív webanalitikai mérések

A weboldal vagy webshop látogatói minden tevékenységükkel segítenek minket abban, hogy a lehető legjobban tudjuk optimalizálni az oldalunkat a konverziók elősegítésére.

A kvantitatív webanalitikai mérések a mennyiségi adatok elemzését jelentik, amelyeknek két fő ingyenes eszköze van: a Google Analtyics 4 és a Google Search Console. Mindkettőt nagyon egyszerű bekötni bármelyik weboldalra egy egyszerű követőkód elhelyezése révén, amihez a Google Tag Managert is használhatjuk.

2.1. Google Analytics 4 webanalitika

A Google Analytics 4 (hivatalos oldal) az újgenerációs analitikai szolgáltatást jelenti a Google-től, amely ingyenesen biztosít számunkra értékes adatokat a weboldalunk látogatóival kapcsolatban. Ha be szeretnéd kötni a Google Analytics 4 webanalitikai eszközt az oldaladra, akkor itt találsz útmutatót hozzá.

Google Analytics 4

A legfontosabb Google Analytics 4 mutatók a webanalitika szempontjából a következők:

  • Felhasználók és új felhasználók: egy adott időszakban hány darab visszatérő ás új látogató érkezett az oldalra.
  • Tevékenység átlagos időtartama: átlagosan hány percet és másodpercet töltöttek az oldalunkon az aktív felhasználók az adott időszakban.
  • Felhasználók az elmúlt 30 perc során: hányan jártak az oldalunkon az elmúlt fél órában, és melyik országból érkeztek.
  • Felhasználószerzési csatornák: honnan érkeznek az új felhasználók az oldalra, pl. organikus forgalomból (SEO), közvetlenül a könyvjelzőkből vagy egyéb linkről, a közösségi médiából, stb.
  • A forgalom ország szerinti megoszlása: a világ melyik pontjáról érkeznek a weboldalunkra.
  • Felhasználók megtartása: milyen arányban térnek vissza a látogatók néhány hét után a weboldalra.
  • A legtöbb megtekintéssel rendelkező oldalak: mely aloldalakat tekintik meg a legtöbbször az emberek a webhelyen belül.
  • Események és konverziók: az események azok a felhasználói cselekvések, amelyeket követni szeretnénk a Google Analytics 4-gyel (pl. oldalmegtekintés, görgetés, gombokra kattintás), míg a konverziók azok a cselekvések, amelyek üzleti bevétellel járnak (pl. feliratkozás, vásárlás).
GA4 webanalitika

Valós időben láthatjuk, hogy hányan járnak most az oldalon, melyik városból tekintik meg a bejegyzéseinket, milyen eszközöket használnak, stb.

GA4 látogatottság

Továbbá az is nagyon fontos a webanalitika szempontjából, hogy mely oldalainkra érkezik a legtöbb megtekintés, mennyi időt töltenek az egyes oldalakon a látogatók, hány munkamenetet folytatnak, és ez hogyan alakul egy időszakra lebontva.

A Google Analytics 4 azt is kimutatja, hogy mennyi bevételt gyűjtöttünk a weboldalon végzett konverziókból, így ez a webáruházak számára kifejezetten hasznos webanalitikai mutató.

Külön érdekesség, hogy a GA4 rengeteg webanalitikai adatot közöl a látogatóinkról:

  • Ország és város szerinti megoszlás;
  • Nem, kor és nyelv szerinti megoszlás;
  • Érdeklődési körök;
  • Milyen operációs rendszert, digitális eszközt (mobil, asztali PC, táblagép) és böngészőt használnak;
  • Képernyőfelbontás szerinti megoszlás.
Webanalitikai mérések

2.2. Google Search Console webanalitika

A Google Search Console (hivatalos oldal) szintén egy nagyszerű ingyenes webanalitikai eszköz, amelyről egy másik cikkben részletes útmutatót írtunk, ugyanis a Search Console segítségével tudjuk megvizsgálni, hogy a Google indexeli-e az oldalainkat.

Google Search Console

Elsősorban a webhely teljesítményéről olvashatunk webanalitikai adatokat, amelyek arra vonatkoznak, hogy milyen kulcsszavak segítségével találnak ránk a látogatók.

  • Hány kattintás érkezik az oldalunkra egy adott időszak alatt;
  • Mekkora az összes megjelenítések száma;
  • Hogyan alakul az átkattintási arány (CTR);
  • Átlagosan hányadik pozícióban áll a tartalmunk a Google-ben.

Láthatjuk azt is, hogy melyek a legnépszerűbb lekérdezések, amelyek alapján megtalálnak minket a látogatók. Mely oldalunkra érkezik a legtöbb kattintás, melyik országokból, milyen eszközökön tekintik meg az oldalunkat. És ezt mind megtekinthetjük egy tetszőleges időszakon át a változásokat tekintve.

Lekérdezések

Továbbá az is fontos webanalitika szempontjából, hogy hány indexelt/nem indexelt oldalunk van, milyen a felhasználói élmény az oldalunkon, és vannak-e a mobilos használhatósággal kapcsolatos problémák.

3. Kvalitatív webanalitikai mérések

A kvalitatív webanalitikai mérések a minőségi adatok elemzését jelentik, amelyek nem számszerűsíthetők. Céljuk, hogy mélyebb megértést szolgáltassanak a felhasználók online viselkedésével kapcsolatban.

Míg a kvantitatív adatok számszerűsítik a probléma tényét, addig a kvalitatív webanalitika fényt derít a probléma okára. Például: azért érkezett 70-el kevesebb kattintás egy CTA gombra az elmúlt 28 napban, mert a látogatók nem görgettek le a weboldal azon pontjáig, ahol a gomb található.

A leghasznosabb webanalitikai eszköz a kvalitatív elemzésekhez a Hotjar hőtérképes szoftver, amelyet ezen a linken tudsz letölteni. Akár ingyenesen is használható, és rengeteg információt közöl a látogatóink tevékenységéről.

Hotjar webanalitika

Számos olyan adat is van, amelyet a Google webanalitikai eszközei is kimutatnak, de a Hotjar még részletesebben foglalja össze számunkra őket. Lényege, hogy akár 1 évre visszamenőleg készít videófelvételeket minden olyan felhasználóról, aki az oldalunkra érkezik: hová kattint, hová mozgatja az egérmutatót, mennyi időt tölt el az oldalon, meddig görget le, stb.

Hotjar videófelvételes elemzés

A videófelvételes elemzéseken világosan látni, hogy melyik irányba mozog a felhasználó egérmutatója. Ez nagyon érdekes webanalitikai adatokkal szolgál. Emellett a Hotjar hőtérképeket is készít az oldalról, amelyeknek három típusa létezik:

  • Kattintások szerinti hőtérkép;
  • Egérmutató mozgása szerinti hőtérkép;
  • Görgetés szerinti hőtérkép.
Hotjar hőtérkép webanalitika

A legjobb, hogy ezeket a hőtérképeket meg tudjuk nézni asztali és mobil verziókban is. Így sokkal könnyebbé válik a weboldal készítés során az oldal konverzióra optimalizálása.

Hotjar webanalitikai elemzés

4. Összefoglaló

A webanalitika lényege, hogy adatokat szolgáltat egy weboldal vagy webes alkalmazás teljesítményéről, valamint a látogatók/felhasználók tevékenységéről.

A kvantitatív, számszerűsíthető webanalitikai eszközök a Google Analytics 4 és a Google Search Console, amelyek rengeteg adatot szolgáltatnak a weboldal eredményeiről és látogatottságáról.

A kvalitatív, minőségi webanalitikai eszközök közül a legjobb a Hotjar, amellyel hőtérképes elemzések készíthetők a látogatók tevékenységéről.

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

WordPress tárhely

5. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Milyen számszerűsíthető webanalitikai eszközök vannak?

Az ingyenes Google Analytics 4 és Google Search Console.

❓ Milyen minőségi, mélyebb elemzést végző webanalitikai eszközök vannak?

A Hotjar hőtérképes és videófelvételes elemzései.

❓ Miért fontos a webanalitika?

A konverzióra optimalizált weboldalak készítése miatt.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 430+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!