A marketing mix elemei: 4P modell, 4C modell, 7P modell

A 4P modell a marketing mix egyik cégközpontú megközelítése, beleértve az ügyfélközpontú 4C modellt és a kibővített 7P modellt.
4P marketing mix

A marketing mix elemei: 4P modell, 4C modell, 7P modell

Ebben a cikkben a marketing mix elemei lesznek a téma, valamint a 4P modell jelentése. A 4P marketing röviden összefoglalva azt jelenti, hogy a megfelelő terméket, a megfelelő időben, az ideális áron és a legjobb időben próbáljuk értékesíteni. Ugye milyen egyszerűen hangzik? Egy kicsit komplikáltabb a helyzet ennél, mivel elég, ha csak egy dolog rosszul sül el a négy tényezőből. Ennek elkerülése végett érdemes elsajátítani a 4P marketing fogalmát! Emellett megismerkedünk két másik megközelítéssel is a 4C modell és a 7P modell által. Tarts velünk!🙂

1. Miért van szükség a 4P marketingre?

Egy olyan terméket kell létrehoznod, amelyre a célközönséged igényt tart. Ezután eladásra kell kínálnod azokon a helyeken, ahol az elérni kívánt emberek gyakran ellátogatnak.

Továbbá fontos az is, hogy a termék ára összhangban legyen azzal az értékkel, amit a fogyasztók tulajdonítanak neki. És mindezt abban az időpontban kell megcsinálnod, amikor a célközönséged vásárláson gondolkodik.

A 4P modell működésének biztosításához rengeteg tennivalód lesz, például kideríteni az alábbiakat:

  • Mire van szüksége a célközönségednek?
  • Hol szoktak vásárolni általában?
  • Hogyan tudod értékesíteni a terméket olyan áron, amit a fogyasztók hajlandók kiadni érte?
  • Mikor van az a kritikus idő, amikor mindez összeáll?

Ha az egyik marketing mix elemet elrontod, az egész eddigi munkád kárba mehet. Például egy rendkívül alacsony üzemanyag-fogyasztással bíró autónak a gyártására adod a fejed egy olyan országban, ahol a benzinárak nagyon alacsonyak (már ha létezik ilyen 🙂).

Vagy rossz időpontban hozod ki a piacra a terméked, pl. egy tankönyvet kezdel forgalmazni a tanév közepén. Esetleg az árazással lesznek gondok, és túl drágán (vagy túl olcsón) kínálod a terméked a célközönséged számára.

A marketing mix és a 4P modell nagyszerű eszközök az ehhez hasonló hibák elkerülésére. A 4P marketing fogalmával való megismerkedés segít egy sikeres marketing stratégia összeállításában.

Google hirdetések

2. A 4P modell jelentése

A 4P marketing modell arra szolgál, hogy feljavítsa a vállalkozásod marketing mixének elemeit – vagyis azt a folyamatot, ahogy egy új terméket vagy szolgáltatást a piacra viszel.

Ha helyesen alkalmazod a 4P modellt, akkor a marketing stratégiád teljes összhangban lesz a specifikus fogyasztói igényekkel és szükségletekkel. Már ami az árakat, termékeket, promóciót és az értékesítési felületeket illeti.

Gyakran használják egymás szinonimájaként is a marketing mix és a 4P marketing kifejezéseket. Azonban nem feltétlenül azonos fogalmak.

3. A marketing mix jelentése

A marketing mix egy általános fogalom, amelyet azoknak az eltérő döntéseknek a leírására használnak, amit a cégek a termékeik piacra történő bevezetése során meghoznak.

A 4P modell a egyik (talán a legjobb) módja a marketing mix fogalmának a meghatározására. Először E. Jerome McCarthy definiálta a 4P modell jelentését 1960-ban. Könyvének címe: Basic Marketing: A Managerial Approach.

Ennek értelmében a 4P marketing elemei a következők:

  • Product = Termék vagy szolgáltatás;
  • Place = Az értékesítés helye;
  • Price = A termék vagy szolgáltatás ára;
  • Promotion = A termék vagy szolgáltatás promóciója, reklámja.

Ha a 4P modell elemeit figyelembe véve meg tudod válaszolni a hozzájuk kapcsolódó kérdéseket, akkor sikeres lesz a marketing mixed összetétele.

4. A 4P marketing mix elemei

Nézzük meg, milyen tudásra van szükséged ahhoz, hogy egy terméket vagy szolgáltatást a legnagyobb sikerrel tudj bevezetni a piacra.

4P modell marketing

4.1. 4P modell: Product (Termék)

  • Mit akar a vásárló az adott terméktől vagy szolgáltatástól?
  • Milyen szükségleteket elégít ki a termék?
  • Melyek a legfontosabb tulajdonságai?
  • Használsz olyan termékfunkciókat, amik elég költségesek, viszont a fogyasztók valószínűleg nem is fogják azt használni vagy észrevenni?
  • Milyen a terméked kinézete? Tetszeni fog az ügyfeleknek?
  • Hogyan fogod nevezni a terméked?
  • Milyen a branding?
  • Hogyan és milyen célból fogják a vásárlók használni az adott terméket?
  • Miben különbözik a versenytársaid termékeitől? (versenytárs elemzés)
  • Milyen maximális áron tudod majd eladni, ami még a fogyasztók számára is megfelelő?

A piacon elérhető legjobb termékpolitikát akarjuk nyújtani a fogyasztóknak, minél inkább kielégítve a piaci igényeket. Ennek részei a jól átgondolt terméktervezés, a termékkínálat kialakítása, márkaépítés, garancia és csomagolás meghatározása.

4.2. 4P modell: Place (Hely)

  • Hol keresnek rá a vásárlók a termékedre vagy szolgáltatásodra?
  • Milyen típusú boltokban (termékspecifikus üzlet, szupermarket, mindkettő) jobb értékesíteni?
  • Mekkora az online kereslet a termékedre?
  • Hogyan férhetsz hozzá a megfelelő elosztási csatornákhoz?
  • Szükséged lesz termékminták küldésére, katalógusok használatára, vásárokon való részvételre?
  • Mit csinálnak a versenytársaid és hogyan tanulhatsz tőlük?
  • Milyen az értékesítési tölcséred?

Az értékesítés helye tehát utalhat fizikai üzletekre, kiskereskedelmi láncokra, vagy akár webáruházakra is. Ide tartozik minden olyan tényező, ami közrejátszik abban, hogy a termelés helyszínéről eljusson a termék a fogyasztókhoz.

Fontos a leltár, raktározás, szállítás. Gondoljunk a kiszervezett logisztika és a dropshipping előnyeire.

4.3. 4P modell: Price (Ár)

  • Milyen értéket képvisel a termék / szolgáltatás a vásárló szemében?
  • Vannak-e rögzített árkategóriák az adott iparágban vagy piaci szegmensben?
  • Hogyan hasonlíthatók a vállalkozásod árai a versenytársakéhoz?
  • Milyen árengedményeket tehetsz az üzleti partnereidnek?
  • A fogyasztók mennyire érzékenyek az árak változására?
  • Szerezhetsz-e nagyobb piaci részesedét egy kisebb árcsökkentéssel?

Úgy kell meghatároznunk az ár-stratégiánkat, hogy jövedelmező legyen a cégünknek az adott termék piacra dobása, és az ár hűen tükrözze a termék vagy szolgáltatás fogyasztói értéket.

4.4. 4P modell: Promotion (Reklámozás)

  • Hol és mikor tudod a legkönnyebben eljuttatni a marketing üzeneteidet a célpiacod felé?
  • Hogyan végzik a versenytársaid a promóciót? És ez milyen hatással van a Te marketing stratégiádra?
  • Melyik reklámcsatorna a leginkább megfelelő a célközönséged elérésére: online marketing, nyomtatott reklámok, TV reklámok, rádiós hirdetések, hirdetőtáblák, e-mail marketing, PR?
  • Mikor a legjobb reklámozni? Van-e szezonalitás a piacon?
  • Vannak olyan külső környezeti problémák, amelyek hatással lehetnek egy új projekt elindítására? (ezeket a STEEP-elemzés által vizsgálhatod)

A megfelelő promóciós stratégia segítségével tudjuk eljuttatni üzenetünket a fogyasztóknak, vásárlásra bíztatva őket. Ezt tehetjük a médián keresztül, árumintákkal, kedvezményekkel, kuponokkal, nyereményjátékkal, pénzvisszatérítéssel, vagy hűségprogrammal is.

5. Alternatív marketing mix: 4C modell

A 4P modell csak egyike azon marketing mix elméleteknek, amelyeket az elmúlt évtizedekben kifejlesztettek. Az egyik alternatíva a 4C modell, amit Robert F. Lauterborn hozott létre 1990-ben.

A 4C modell lényege, hogy a marketing mix elemeit a vásárló szemszögéből mutatja be az eladó helyett. Tehát elég nagy az ellentét a 4P modellhez képest.

A megközelítés szerint a fogyasztókat kell a marketing eszközök kiválasztása során figyelembe venni, nem a vállalat érdekeit. Az imént ismertetett 4P modell elemei csak a vállalkozásról szólnak: a cég termékeiről, árairól, értékesítési helyeiről és reklámozási stratégiájáról.

Viszont a 4C modell a fogyasztót helyezi a középpontba, az ő igényeinek a kielégítésére fókuszál. A 4C modell elemei a következők:

  • Customer needs and wants – Fogyasztói szükségletek és igények;
  • Costs – Fellépő költségek;
  • Convenience – A vásárlási folyamat kényelme;
  • Communication – A kommunikáció fontossága.
4C modell marketing

6. A 4P modell és a 4C modell összehasonlítása

A két marketing mix elmélet összehasonlítása alapjaiban eltérő marketing szemléletet mutat. Míg korábban csak a vállalkozás szemszögéből nézték a dolgokat, addig a 4C modell már a fogyasztók igényeit, a vásárlás folyamatának apróbb részleteit tekinti kiemelten fontosnak.

Felértékelődik a vásárló kényelme, a gyors és könnyű termékrendelés, a pontos szállítás, a potenciális fogyasztók megszólítása a push marketing tevékenység helyett.

4P modell4C modellBemutatás
Termék (Product)Fogyasztói igények (Consumer needs)A termékek és szolgáltatások helyett a fogyasztói igények kerülnek előtérbe.
Ár (Price)Költségek (Costs)Nemcsak a termék árát veszi figyelembe, hanem a fogyasztás teljes költségét. Pl. a mozijegy ára mellett az átlagos üdítő- és popcorn-fogyasztás ára is számít.
Hely (Place)Kényelem (Convenience)Az értékesítés helye mellett fontos tényező lesz a fogyasztó kényelme a vásárlás során. Pl. legyen lehetősége kártyás fizetésre.
Reklám (Promotion)Kommunikáció (Communication)A csak értékesítési célú promóció helyett a közvetlen és személyes hangvételű kommunikáció a fontosabb.

7. A kibővített 4P marketing mix: 7P modell

A 4P modell kibővített változata a 7P modell. Tartalmazza a 4P marketing mix összes elemét, kiegészülve három további tényezővel.

  • Product = Termék vagy szolgáltatás;
  • Place = Az értékesítés helye;
  • Price = A termék vagy szolgáltatás ára;
  • Promotion = A termék vagy szolgáltatás promóciója, reklámja.
  • People = Emberi tényezők;
  • Physical Evidence = Fizikai környezet;
  • Process = Folyamat.
7P modell marketing

7.1. 7P modell: People (Emberi tényezők)

Az emberi tényezők nem szerepeltek külön a 4P modell részeként, de itt helyet kaptak. A termékek eladásában számos ember, alkalmazott, ügyfélszolgálati személyzet, stb. vesz részt.

Az alábbi dolgokban kell döntéseket hoznunk a 7P modell szerint:

  • Kötelező az egyenruha viselete?
  • Hogyan döntsük el, hogy kit veszünk fel a céghez?
  • Mi a helyzet a továbbképzéssel?
  • Hogyan kezeljük az ügyfélpanaszokat és a vállalaton belüli problémákat?
  • Milyen nyelvismeret szükséges a munkakörök betöltéséhez?

Egyszóval szinte minden ide tartozik, ami a humán erőforrás menedzsment részét képezi. A személyzet képzettsége és szakértelme egyaránt fontos a magas minőségű termékek készítése és a profi szolgáltatások nyújtása terén is.

7.2. 7P modell: Physical Evidence (Fizikai környezet)

A fizikai környezet azt a helyet jelenti, ahol a fogyasztók és a személyzet egymással kapcsolatba kerülnek. Olyan dolgokra kell itt figyelnünk, mint:

  • Dekoráció, szimbólumok, jelzések;
  • Felszereltség, bútorok, funkcionalitás;
  • Tájékoztató elemek, pl. térképek, útmutatások, információforrások;
  • Minden, ami az érzékszerveinkre hatással van;
  • Hőmérséklet, atmoszféra.

A környezet minősége, nyugodt légkör tehát kiemelten fontos a szolgáltató szférában, hiszen ezzel nyújtunk bizonyítékot a vállalkozásunk szakértelméről. Ezek egyfajta ingerek, amik a vásárlás vagy a szolgáltatás igénybevétele során érik az ügyfeleket.

7.3. 7P modell: Process (Folyamat)

Ide leginkább a folyamattervezés tartozik, amely folyamatábrák használatával készíti el a marketing stratégia részét képező tevékenységek szabványosított leírását, megtervezését.

Meghatározzuk azokat a kritikus hibapontokat, amelyek döntő hatást gyakorolhatnak egy-egy termék vagy szolgáltatás életútjára és sikerességére.

Továbbá lényeges még a piaci teljesítmény nyomon követése, az erőforrások rendelkezésre állásának vizsgálata, a KPI mutatók meghatározása.

8. Összefoglaló

A marketing mix elemei határozzák meg, hogy mit, mikor, hol és hogyan értékesítünk a célközönségünk számára.

Bemutattunk háromfajta marketing mix megközelítést. Az első a 4P modell volt, amely a terméket vagy szolgáltatást, az értékesítés helyét, a termékek árát és a reklámozási stratégiát vette figyelembe.

Ennek ellentétes megközelítése a fogyasztók szemszögéből végzi a marketing megtervezését. Ez volt a 4C modell, melynek részei: fogyasztói igények, kényelem, költségek, kommunikáció.

Végezetül szó esett a kibővített 7P modellről, amely a 4P marketing elemei mellett tartalmazta az emberi és fizikai tényezőket, valamint a folyamattervezést is.

Remélem, hogy hasznos információkkal gazdagodtál. Kérlek, oszd meg a bejegyzésünket másokkal is! 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

9. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi az a 4P modell?

A marketing mix cégközpontú megközelítése, melynek részei: termék, értékesítési hely, termék ára, reklámstratégia.

❓ Miben más a 4C modell?

A vállalatközpontú megközelítés helyett a fogyasztók szemszögéből nézi a marketing mixet, részei: fogyasztói igények, kényelem, költségek és kommunikáció.

❓ Mi az a 7P modell?

A 4P modell elemein túl kibővült még az emberi és fizikai tényezőkkel, valamint a folyamattervezéssel is.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 430+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!