Az affiliate marketing fogalma. Partnerprogram és pénzkeresés

Az affiliate marketing jelentése olyan partnerprogram, amelyben pénzt kereshetünk termékek promóciójával egy affiliate link által.
Affiliate marketing

Az affiliate marketing fogalma. Partnerprogram és pénzkeresés

Ugye milyen jó lenne pénzt keresni alvás közben? Bárhol, bármikor bevételhez tudnál jutni, nem kell hozzá dolgoznod, vagy a munkahelyeden töltened a fél napodat. Erre az ötletre épül az affiliate marketing (magyarul partnerprogram) koncepciója. Cikkünkben bemutatjuk, hogy mi a lényege, hogyan működik és pontosan miért kaphatsz pénzt. Tarts velünk, ha szeretnél egy kis plusz bevételt szerezni! 🙂

1. Mi az az affiliate marketing?

Az affiliate marketing magyarul partnerprogramot jelent. Ez az a folyamat, amely során egy nagyobb cég vagy egy vállalkozó a saját termékeit egy másik cégen vagy személyen keresztül reklámozza különböző online marketing eszközökkel (pl. blogmarketing útján).

Az adott cég affiliate partnere minden olyan eladásból meghatározott mértékű profithoz jut, amit az Ő tevékenységének köszönhetően értékesített a cég.

Nyilván kérdezhetnéd, hogyan tudják meghatározni, hogy mégis melyik vásárló honnan érkezett? A válasz az UTM paraméterezéshez hasonlóan működő affiliate linkek nyomon követését foglalja magában.

Az affiliate marketing tehát az egyénileg beazonosítható promóciós linkek segítségével működik. Ezeket a linkeket a partnerek helyezik el saját weboldalukon, akár blogcikkekben is.

Miután a webhely látogatói elolvassák az adott cikket, egy bizonyos százalékuk rá fog kattintani az affiliate linkre vagy linkekre. A terméket készítő cég pedig mérni tudja, hogy az egyes affiliate partnerek linkjeire pontosan hányan kattintottak, és azok közül hány potenciális ügyfél hajtott végre vásárlást vagy bármilyen konverziót az oldalukon.

Évről évre több milliárd dollárral növekszik az affiliate marketingből szerzett bevételek mértéke az egész világon, főképp az Egyesült Államokban.

Ez nem véletlen, hiszen mindenki szeretne egy szeletet a tortából! 🙂

Weboldal készítés

2. Hogyan működik az affiliate marketing?

Az affiliate marketing egy nagyszerű lehetőség az online bevételszerzésre, valamint az eladások számának növelésére. Tehát mindkét fél jól jár ezzel a marketing stratégiával.

Egy másik előnye, hogy leveszi a termékpromóció terhének egy részét a marketing osztályról, mivel külsős partnerek reklámozzák az adott céget.

Az affiliate marketing működése

Annak érdekében, hogy az affiliate marketing működhessen, három résztvevő félnek kell jelen lennie:

  • A termék gyártója és értékesítője;
  • Az affiliate partner;
  • A fogyasztó.

Nézzük is, hogy milyen kapcsolat áll fenn közöttük, aminek eredményeként sikerre vihető egy partnerprogram.

2.1. A termék gyártója és értékesítője

A termék értékesítője lehet egyéni vállalkozó, de akár egy multinacionális cég is. A lényeg, hogy rendelkezik legalább egy termékkel vagy szolgáltatással, amit értékesíteni szeretne.

Bármit lehet népszerűsíteni affiliate marketing útján: a háztartási kellékektől, egészen a sminktanfolyamokig.

A gyártónak nem szükséges kivennie a részét a marketingből, hiszen az is elég, ha csak partneri megállapodásokat köt más cégekkel, akik reklámozzák a termékét / szolgáltatását helyette.

Például lehet, hogy épp most indított be valaki egy dropshipping webáruházat, és széles ügyfélkörnek szeretné promotálni a termékeit, ezért már régebb óta a piacon tevékenykedő vállalkozásokat keres fel affiliate marketing céljából.

2.2. Az affiliate partner

Az affiliate partner nem más, mint egy online publikálási felülettel rendelkező személy vagy vállalat, amely valamelyik gyártó termékét vagy szolgáltatását népszerűsíti különböző marketing eszközökkel.

Ezek az eszközök lehetnek Facebook posztok, szakmai blogcikkek, termékbemutatók, videók, és így tovább.

Legfőbb célja, hogy minél több potenciális ügyfelet átkonvertáljon vásárlóvá, arra bíztatva őket, hogy kattintsanak az affiliate linkre.

A partner tehát bemutatja az adott termék pozitív tulajdonságait, hasznosságát, értékeit. Ha ezek az érvek meggyőzik a blog olvasóit, a videó nézőit, vagy a termékbemutató célközönségét, akkor az affiliate partner linkjén keresztül eljut a termékgyártó oldalára, és vásárlást hajt végre.

Az így szerzett bevétel egy előre megállapított százalékát a termék értékesítője / gyártója átutalja az affiliate partnernek.

2.3. A fogyasztó

Természetesen az egész folyamat csak akkor lesz sikeres, ha beszélhetünk olyan fogyasztókról vagy vásárlókról, akik nemcsak rákattintanak a linkre, hanem vásárolnak is valamit a gyártótól.

Ezért van szükség egyrészt minőségi termékekre, másrészt jól megírt marketing szövegekre és bemutatókra, amelyek meggyőzik a látogatókat és konverzióra ösztönzik őket.

Törvényileg szabályozva van, hogy a szponzorált tartalmaknál nyíltan fel kell tüntetni az adott cikk vagy videó létrejöttének mivoltát. Ezzel tájékoztatjuk a fogyasztókat, hogy a termék gyártója fizetett nekünk a promócióért, és a vásárlások után részesedést kapunk.

3. Az affiliate marketing típusai

Vannak olyan termékek, amelyeket csak akkor fog tudni eladni a követőinek egy affiliate partner, ha azokat ténylegesen használta is (pl. kozmetikai szerek, diétás termékek). Másképp nem fognak megbízni benne a fogyasztók.

Általában mindig előnyt jelent a személyes tapasztalatok kihangsúlyozása, de nem minden terméknél lesz alap feltétel, hogy az azt népszerűsítő tartalomkészítők tényleg használják is őket.

Ennek megfelelően az affiliate marketing három típusát különböztethetjük meg, attól függően, hogy mennyire áll közel egy termék a reklámozó partnerhez.

3.1. Kötődés nélküli affiliate marketing

A kötődés nélküli partnerprogram esetében nincs semmilyen kapcsolat az affiliate partner és az által népszerűsített termék vagy szolgáltatás között.

Nem köti sem szakmai tudás, sem személyes tapasztalat a termékhez. Ennél fogva az által megfogalmazott állítások sem teljesen helytállók.

A kötődést nélkülöző partnerprogramok általában egyszerű PPC hirdetések formájában valósulnak meg, amelyekre remélhetőleg rákattintanak a látogatók.

Bevételt szerezhetünk tehát minimális erőráfordítással is, viszont nem fogjuk igazán fejleszteni a fogyasztókhoz fűződő viszonyunkat, és a termék funkcióit sem használjuk ki, nem lesz tapasztalatunk, amiről beszámolhatnánk.

3.2. Kapcsolódó affiliate marketing

Ezt tekinthetjük az arany középútnak is, mivel az affiliate partnerek nem feltétlenül használják az általuk reklámozott terméket napi szinten, mégis van valamilyen szakmai kötődésük, amit a közönségük értékel is.

Általában egy adott iparág tekintélyes képviselőiről beszélünk, akiknek a szava jelent valamit a hasonló termékek / szolgáltatások iránt érdeklődő fogyasztók körében.

Weboldal készítéssel foglalkozó oldalunkon például promotálhatnánk olyan WordPress bővítményeket, amelyeket soha nem használtunk. Mégis, mivel már több mint 330 szakmai blogcikk jelent meg az oldalunkon és 150 weboldalnál is többet készítettünk, a felhasználók valószínűleg pozitívan értékelnék az általunk bemutatott terméket.

Persze arra mindenképpen figyeljünk oda, amikor korábban nem használt termékeket népszerűsítünk, hogy tényleg minőségi produktumról legyen szó, mert másképp a jó hírnevünk fog sérülni.

3.3. Érintettséggel járó affiliate marketing

A harmadik típusba azok a partnerprogramban résztvevők tartoznak, akiknek van személyes tapasztalatuk a reklámozott termékekkel kapcsolatban.

Sokkal hitelesebb így az affiliate tartalom, és nem csak a minél több kattintásra irányul. A fogyasztók is jobban megbíznak egy olyan ajánlásban, amihez egyéni tapasztalat társul.

Bár több időbe telik egy termék kipróbálása, tapasztalatok gyűjtése, és ez alapján a marketing tartalom létrehozása, mégis jobban megéri, mert így építhetünk bizalmat és növelhetjük hitelességünket.

Mi is bemutattunk már számtalan olyan WordPress bővítményt, amit évek óta használunk. Például: Yoast SEO, WP Rocket, vagy éppen a JetEngine.

4. Hogyan lehetek affiliate partner?

A legtöbb oldalon van affiliate partnerprogram, amelyet a honlap láblécében érhetsz el. Miután regisztrálsz, az oldal üzemeltetői felveszik veled a kapcsolatot. Általában meg kell adni pár adatot, például név, elérhetőségek, weboldal címe, vállalkozás neve, adószám, stb.

Továbbá kérhetnek még tőled bankszámla adatokat is, hiszen a részesedésed ide fogják elutalni. Ha mindennel megvagy, egyedi affiliate linkeket fogsz kapni.

Például: a WP Rocket hivatalos oldala elérhető a https://wp-rocket.me/ linken keresztül. Ha affiliate partner vagy, akkor viszont kapsz egy sokkal hosszabb és különböző paramétereket tartalmazó linket, így tudják majd nyomon követni, hogy a Te cikkedből vagy videódból hányan kattintottak az oldalra:

https://shareasale.com/r.cfm?b=1075949&u=3297920&m=74778&urllink=&afftrack=

Minden oldalnál eltérő, hogy hány affiliate linket bocsátanak a rendelkezésedre. Van, ahol csak a vásárlási oldalra mutató link tartozik ide, de van, ahol minden egyes linket egyénileg át tudsz alakítani affiliate linkké a partnerprogram segítségével.

5. Az affiliate marketing és a pénzszerzés

Ha egy passzív bevételi forrást szeretnél, akkor az affiliate marketing és a partnerprogramok a legjobb választás.

A vásárlások után járó részesedés kifizetése több módszerrel történhet. Ez partnerprogramonként és weboldalanként változik.

1) Eladások után fizetett részesedés: csak akkor kapsz pénzt, ha valamelyik látogatód a Te linkedet felhasználva pénzt költ a gyártócég oldalán valamilyen termékre vagy szolgáltatásra.

2) Leadek után fizetett részesedés: itt már nemcsak az eladások után kapsz fizetést, hanem bármilyen konverziós tevékenység elvégzése után. Ez lehet pl. kapcsolatfelvételi űrlap kitöltése, próbaidőszak megkezdése, hírlevélre való feliratkozás, vagy akár szoftverletöltés is.

3) Kattintások után fizetett részesedés: ebben az esetben az számít, hogy minél több felhasználót csábítsunk a gyártócég weboldalára, az már nem fontos, hogy vásároljanak vagy letöltsenek valamit. Minél nagyobb forgalmat generálunk, annál több pénzt keresünk.

4) Telepítések után fizetett részesedés: általában valamilyen mobilokra tervezett applikáció letöltéséről van szó, amelyet lehetőség szerint minél több látogatónak fel kell telepítenie ahhoz, hogy kifizessenek minket.

6. Összefoglaló

Az affiliate marketing nem más, mint magyar viszonylatban a partnerprogram. Lényege, hogy egy termékeket vagy szolgáltatásokat értékesítő cég szerződést köt különböző szakemberekkel, influencerekkel és bloggerekkel, akik népszerűsítik az adott termékeket vagy szolgáltatásokat a közönségük körében.

Ehhez nincs másra szükségük, mint egy nyomon követhető affiliate link elhelyezésére, amelyre ha rákattint valamelyik felhasználó, azt ellenőrizni tudják.

Egyes partnerprogramok csak a vásárlásokért fizetnek részesedést, míg mások már az egyszerű kattintásokért vagy űrlapok kitöltéséért is.

Ha kedvet kaptál az affiliate marketing kipróbálásához, vedd fel velünk a kapcsolatot! 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

7. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi az affiliate marketing jelentése?

Az affiliate marketing magyarul partnerprogramot jelent, ahol egy tartalomkészítő egyedileg generált linkekkel népszerűsíti egy cég termékeit vagy szolgáltatásait a közönsége körében.

❓ Mi az az affiliate link?

Az affiliate link egy nyomon követhető URL cím, ami olyan UTM paramétereket tartalmaz, amelyekkel beazonosítható, hogy hányan kattintottak rá és érkeztek a cég weboldalára a linken keresztül, hányan vásároltak, mennyit költöttek, stb.

❓ Miért fizetnek pénzt affiliate marketing során?

Partnerprogramonként eltérő a célkitűzés. Egyes esetekben csak a vásárlások után, máskor már a kattintások vagy az űrlapkitöltések után is kaphatunk járulékot.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés