A Gmail hirdetés készítés működése és lépései

A Gmail hirdetés készítés előnyei közé tartozik, hogy nem zavarja a felhasználókat, és rengeteg emberhez érnek el az e-mail reklámok.
Gmail hirdetés készítés

A Gmail hirdetés készítés működése és lépései

Amikor megnyitjuk a Gmail postaládánkat, gyakran találkozhatunk hirdetésekkel, elsősorban a promóciós és a közösségi levelek között. Ezeket hívjuk úgy, hogy Gmail hirdetés. Ha kíváncsi vagy, hogy miként működnek ezek a hirdetések, és hogyan tudsz létrehozni egy Gmail hirdetési kampányt, akkor olvass tovább bátran! 🙂

1. Mi az a Gmail hirdetés?

A Gmail hirdetés olyan online hirdetési forma, amelyet a Google kínál a Gmail levelezési rendszer használóinak. Ezek a hirdetések az emberek Gmail postaládájában jelennek meg a Promóciók és a Közösségi mappákba érkező e-mailek között, elkülönítve a tényleges e-mailektől. A Gmail hirdetések szponzorált hirdetések, amelyek megjelenítéséért a vállalatok és hirdetők fizetnek, és Hirdetés címke kerül ezekre a levelekre.

Gmail hirdetések

A Gmail hirdetések szöveges hirdetések, amelyeket ha megnyitunk, akkor különböző felépítésű hírlevelekkel és hirdetésekkel találkozhatunk (képeket is tartalmazhatnak). Ezeket a hirdetéseket is kulcsszavakra vagy célközönségekre célozzák, amelyeket a hirdető választott ki.

Így néz ki egy Gmail hirdetés asztali számítógépen, ha megnyitja azt egy felhasználó (a hirdetések megjelennek a mobilokra tervezett Gmail applikációban is):

Gmail hirdetés működése

A Gmail hirdetések egyik előnye az interaktív funkciók használata, például űrlapok és videók beágyazása. Az emberek rákattinthatnak a hirdetésekben található CTA gombokra, hogy további információkat szerezzenek vagy egy terméket vásároljanak. A Gmail hirdetések hatékonyságának mérése is könnyen követhető, és a hirdetők megtekinthetik, hogy hányan kattintottak a hirdetéseikre, és mennyi volt a konverziós arány.

Fontos megjegyezni, hogy a Gmail hirdetésekhez Google Ads fiókot kell létrehozni, és be kell állítani a hirdetéseket a Gmail kampányokban.

Google hirdetéskezelés

2. Gmail hirdetések működése

A Google az alapján jelenít meg hirdetéseket a Gmailben, hogy kielemzi a felhasználók viselkedését és érdeklődési köreit. A Gmail hirdetés megjelenítés úgy történik, hogy a leginkább hasznos és releváns reklámokat jeleníti meg a felhasználóknak.

Azokat az online tevékenységeket veszi figyelembe a rendszer, amelyeket akkor végeznek, amikor be vannak jelentkezve a Google-fiókjukba.

Fontos, hogy a Gmailben küldött üzeneteket nem használják fel semmilyen módon a Gmail hirdetések célzásához, azok tartalma titkos marad.

A hirdetőknek figyelembe kell venniük a Gmail hirdetési szabályzatát. Ha ki szeretnénk kapcsolni, hogy testreszabott hirdetések jelenjenek meg, akkor ezt a Hirdetésbeállítások között tehetjük meg. Ezután is meg fognak jelenni hirdetések a Gmailben, csak nem az adott Google-fiókhoz társított személyes adatok alapján.

Google hirdetések személyre szabása

Rengeteg ember használja a Gmail levelező rendszerét, több mint 1,8 milliárd felhasználóról beszélünk. A Gmail hirdetések célzása lehetséges érdeklődési körök (pl. sport és fitnesz, szépségápolás, webhelylátogatók) vagy demográfiai adatok (pl. tartózkodási hely) alapján is.

3. Gmail hirdetések letiltása

Amikor megjelenik egy Gmail hirdetés a Promóciók vagy Közösségi levelek között, akkor kattintsunk a kis három pont ikonra, amely a hirdetéshez kapcsolódó beállításokra vonatkozik.

Így lesz lehetőségünk a hirdetések megjelenési gyakoriságának szabályozására. Ha többé nem szeretnéd látni az adott hirdetést, akkor kattints a Hirdetés letiltása gombra.

Google Hirdetésközpont

Emellett láthatunk még információkat a hirdetőről, a hirdető országáról, és hogy miért láthatjuk az adott Gmail hirdetést. Ennek okai lehetnek például a következők:

  • A hirdető webhelyének vagy alkalmazásának meglátogatása;
  • A Google-fiókodban található adatok jellege;
  • A hozzávetőleges tartózkodási helyed a Google szerint;
  • Az érdeklődési területeid a Google becslése szerint az online tevékenységeid alapján.

A Gmail hirdetéseket menthetjük a Beérkező levelek mappába, megcsillagozhatjuk őket, vagy dönthetünk a szimpla törlés mellett is, így azok a Kukába kerülnek.

Egyik legnagyobb előnyük, hogy nem zavarják a felhasználókat böngészés közben, mint pl. a Display hirdetések vagy a felugró ablakok.

4. Gmail hirdetés készítése

Ha Gmail hirdetés készítése a célod, akkor elsőként szükséged lesz egy Google Ads fiókra. Követned kell azokat az utasításokat, amelyeket egy Google Ads kampány létrehozása során már említettünk (pl. vállalkozás adatainak megadása, kampánycél kiválasztása).

A kampány típusának kiválasztása során az Egyéb kampánytípusok közül az Display kampánytípust kell választani.

Gmail hirdetés készítés

Ezt követően olyan alapvető beállításokat kell elvégezni, mint:

  • A kampány elnevezése;
  • A megcélozni kívánt helyek kiválasztása (pl. Magyarország, vagy Összes ország és terület);
  • Az ügyfelek által beszélt nyelvek;
  • Ajánlattételi stratégia és költségkeret beállítása;
  • Google hirdetések elkészítése, reszponzív vizuális hirdetések tervezése (képek, videók, leírások, címsorok, vállalkozásnév, végső URL megadása);
  • A számlázási adatok rögzítése;
  • Hirdetések létrehozása;
  • Gmail kampány elindítása.
Gmail kampány

Add hozzá azokat a címsorokat, leírásokat és képeket, amelyeket szeretnél a Gmail hirdetésben látni, és már indíthatod is a Gmail kampányodat. Előbb azonban ismerkedj meg a Google Display hirdetések működésével.

5. Összefoglaló

A Gmail hirdetések a felhasználók Gmail postaládájában jelennek meg a Promóciók és a Közösségi levelek között.

A Google személyre szabott hirdetéseket jelenít meg a felhasználóknak az érdeklődési köreik és demográfiai jellemzőik alapján.

Ha létre szeretnénk hozni egy Gmail hirdetést, akkor Display kampányt kell indítani.

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

6. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mennyibe kerül a Gmail hirdetés készítés?

Olvasd el Google hirdetéskezelés árak cikkünket!

❓ Miért előnyös a Gmail hirdetés készítés?

Rengeteg emberhez ér el, és nem zavarja a felhasználókat a böngészés során.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

160+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 470+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 275.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig két év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, vg.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu, metropol.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!