A Gmail hirdetés készítés működése és lépései

A Gmail hirdetés készítés előnyei közé tartozik, hogy nem zavarja a felhasználókat, és rengeteg emberhez érnek el az e-mail reklámok.
Gmail hirdetés készítés

A Gmail hirdetés készítés működése és lépései

Amikor megnyitjuk a Gmail postaládánkat, gyakran találkozhatunk hirdetésekkel, elsősorban a promóciós és a közösségi levelek között. Ezeket hívjuk úgy, hogy Gmail hirdetés. Ha kíváncsi vagy, hogy miként működnek ezek a hirdetések, és hogyan tudsz létrehozni egy Gmail hirdetési kampányt, akkor olvass tovább bátran! 🙂

1. Mi az a Gmail hirdetés?

A Gmail hirdetés olyan online hirdetési forma, amelyet a Google kínál a Gmail levelezési rendszer használóinak. Ezek a hirdetések az emberek Gmail postaládájában jelennek meg a Promóciók és a Közösségi mappákba érkező e-mailek között, elkülönítve a tényleges e-mailektől. A Gmail hirdetések szponzorált hirdetések, amelyek megjelenítéséért a vállalatok és hirdetők fizetnek, és Hirdetés címke kerül ezekre a levelekre.

Gmail hirdetések

A Gmail hirdetések szöveges hirdetések, amelyeket ha megnyitunk, akkor különböző felépítésű hírlevelekkel és hirdetésekkel találkozhatunk (képeket is tartalmazhatnak). Ezeket a hirdetéseket is kulcsszavakra vagy célközönségekre célozzák, amelyeket a hirdető választott ki.

Így néz ki egy Gmail hirdetés asztali számítógépen, ha megnyitja azt egy felhasználó (a hirdetések megjelennek a mobilokra tervezett Gmail applikációban is):

Gmail hirdetés működése

A Gmail hirdetések egyik előnye az interaktív funkciók használata, például űrlapok és videók beágyazása. Az emberek rákattinthatnak a hirdetésekben található CTA gombokra, hogy további információkat szerezzenek vagy egy terméket vásároljanak. A Gmail hirdetések hatékonyságának mérése is könnyen követhető, és a hirdetők megtekinthetik, hogy hányan kattintottak a hirdetéseikre, és mennyi volt a konverziós arány.

Fontos megjegyezni, hogy a Gmail hirdetésekhez Google Ads fiókot kell létrehozni, és be kell állítani a hirdetéseket a Gmail kampányokban.

Google hirdetéskezelés

2. Gmail hirdetések működése

A Google az alapján jelenít meg hirdetéseket a Gmailben, hogy kielemzi a felhasználók viselkedését és érdeklődési köreit. A Gmail hirdetés megjelenítés úgy történik, hogy a leginkább hasznos és releváns reklámokat jeleníti meg a felhasználóknak.

Azokat az online tevékenységeket veszi figyelembe a rendszer, amelyeket akkor végeznek, amikor be vannak jelentkezve a Google-fiókjukba.

Fontos, hogy a Gmailben küldött üzeneteket nem használják fel semmilyen módon a Gmail hirdetések célzásához, azok tartalma titkos marad.

A hirdetőknek figyelembe kell venniük a Gmail hirdetési szabályzatát. Ha ki szeretnénk kapcsolni, hogy testreszabott hirdetések jelenjenek meg, akkor ezt a Hirdetésbeállítások között tehetjük meg. Ezután is meg fognak jelenni hirdetések a Gmailben, csak nem az adott Google-fiókhoz társított személyes adatok alapján.

Google hirdetések személyre szabása

Rengeteg ember használja a Gmail levelező rendszerét, több mint 1,8 milliárd felhasználóról beszélünk. A Gmail hirdetések célzása lehetséges érdeklődési körök (pl. sport és fitnesz, szépségápolás, webhelylátogatók) vagy demográfiai adatok (pl. tartózkodási hely) alapján is.

3. Gmail hirdetések letiltása

Amikor megjelenik egy Gmail hirdetés a Promóciók vagy Közösségi levelek között, akkor kattintsunk a kis három pont ikonra, amely a hirdetéshez kapcsolódó beállításokra vonatkozik.

Így lesz lehetőségünk a hirdetések megjelenési gyakoriságának szabályozására. Ha többé nem szeretnéd látni az adott hirdetést, akkor kattints a Hirdetés letiltása gombra.

Google Hirdetésközpont

Emellett láthatunk még információkat a hirdetőről, a hirdető országáról, és hogy miért láthatjuk az adott Gmail hirdetést. Ennek okai lehetnek például a következők:

  • A hirdető webhelyének vagy alkalmazásának meglátogatása;
  • A Google-fiókodban található adatok jellege;
  • A hozzávetőleges tartózkodási helyed a Google szerint;
  • Az érdeklődési területeid a Google becslése szerint az online tevékenységeid alapján.

A Gmail hirdetéseket menthetjük a Beérkező levelek mappába, megcsillagozhatjuk őket, vagy dönthetünk a szimpla törlés mellett is, így azok a Kukába kerülnek.

Egyik legnagyobb előnyük, hogy nem zavarják a felhasználókat böngészés közben, mint pl. a Display hirdetések vagy a felugró ablakok.

4. Gmail hirdetés készítése

Ha Gmail hirdetés készítése a célod, akkor elsőként szükséged lesz egy Google Ads fiókra. Követned kell azokat az utasításokat, amelyeket egy Google Ads kampány létrehozása során már említettünk (pl. vállalkozás adatainak megadása, kampánycél kiválasztása).

A kampány típusának kiválasztása során az Egyéb kampánytípusok közül az Display kampánytípust kell választani.

Gmail hirdetés készítés

Ezt követően olyan alapvető beállításokat kell elvégezni, mint:

  • A kampány elnevezése;
  • A megcélozni kívánt helyek kiválasztása (pl. Magyarország, vagy Összes ország és terület);
  • Az ügyfelek által beszélt nyelvek;
  • Ajánlattételi stratégia és költségkeret beállítása;
  • Google hirdetések elkészítése, reszponzív vizuális hirdetések tervezése (képek, videók, leírások, címsorok, vállalkozásnév, végső URL megadása);
  • A számlázási adatok rögzítése;
  • Hirdetések létrehozása;
  • Gmail kampány elindítása.
Gmail kampány

Add hozzá azokat a címsorokat, leírásokat és képeket, amelyeket szeretnél a Gmail hirdetésben látni, és már indíthatod is a Gmail kampányodat. Előbb azonban ismerkedj meg a Google Display hirdetések működésével.

5. Összefoglaló

A Gmail hirdetések a felhasználók Gmail postaládájában jelennek meg a Promóciók és a Közösségi levelek között.

A Google személyre szabott hirdetéseket jelenít meg a felhasználóknak az érdeklődési köreik és demográfiai jellemzőik alapján.

Ha létre szeretnénk hozni egy Gmail hirdetést, akkor Display kampányt kell indítani.

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

6. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mennyibe kerül a Gmail hirdetés készítés?

Olvasd el Google hirdetéskezelés árak cikkünket!

❓ Miért előnyös a Gmail hirdetés készítés?

Rengeteg emberhez ér el, és nem zavarja a felhasználókat a böngészés során.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.