A Gmail hirdetés készítés működése és lépései
Amikor megnyitjuk a Gmail postaládánkat, gyakran találkozhatunk hirdetésekkel, elsősorban a promóciós és a közösségi levelek között. Ezeket hívjuk úgy, hogy Gmail hirdetés. Ha kíváncsi vagy, hogy miként működnek ezek a hirdetések, és hogyan tudsz létrehozni egy Gmail hirdetési kampányt, akkor olvass tovább bátran! 🙂
1. Mi az a Gmail hirdetés?
A Gmail hirdetés olyan online hirdetési forma, amelyet a Google kínál a Gmail levelezési rendszer használóinak. Ezek a hirdetések az emberek Gmail postaládájában jelennek meg a Promóciók és a Közösségi mappákba érkező e-mailek között, elkülönítve a tényleges e-mailektől. A Gmail hirdetések szponzorált hirdetések, amelyek megjelenítéséért a vállalatok és hirdetők fizetnek, és Hirdetés címke kerül ezekre a levelekre.
A Gmail hirdetések szöveges hirdetések, amelyeket ha megnyitunk, akkor különböző felépítésű hírlevelekkel és hirdetésekkel találkozhatunk (képeket is tartalmazhatnak). Ezeket a hirdetéseket is kulcsszavakra vagy célközönségekre célozzák, amelyeket a hirdető választott ki.
Így néz ki egy Gmail hirdetés asztali számítógépen, ha megnyitja azt egy felhasználó (a hirdetések megjelennek a mobilokra tervezett Gmail applikációban is):
A Gmail hirdetések egyik előnye az interaktív funkciók használata, például űrlapok és videók beágyazása. Az emberek rákattinthatnak a hirdetésekben található CTA gombokra, hogy további információkat szerezzenek vagy egy terméket vásároljanak. A Gmail hirdetések hatékonyságának mérése is könnyen követhető, és a hirdetők megtekinthetik, hogy hányan kattintottak a hirdetéseikre, és mennyi volt a konverziós arány.
Fontos megjegyezni, hogy a Gmail hirdetésekhez Google Ads fiókot kell létrehozni, és be kell állítani a hirdetéseket a Gmail kampányokban.
2. Gmail hirdetések működése
A Google az alapján jelenít meg hirdetéseket a Gmailben, hogy kielemzi a felhasználók viselkedését és érdeklődési köreit. A Gmail hirdetés megjelenítés úgy történik, hogy a leginkább hasznos és releváns reklámokat jeleníti meg a felhasználóknak.
Azokat az online tevékenységeket veszi figyelembe a rendszer, amelyeket akkor végeznek, amikor be vannak jelentkezve a Google-fiókjukba.
Fontos, hogy a Gmailben küldött üzeneteket nem használják fel semmilyen módon a Gmail hirdetések célzásához, azok tartalma titkos marad.
A hirdetőknek figyelembe kell venniük a Gmail hirdetési szabályzatát. Ha ki szeretnénk kapcsolni, hogy testreszabott hirdetések jelenjenek meg, akkor ezt a Hirdetésbeállítások között tehetjük meg. Ezután is meg fognak jelenni hirdetések a Gmailben, csak nem az adott Google-fiókhoz társított személyes adatok alapján.
Rengeteg ember használja a Gmail levelező rendszerét, több mint 1,8 milliárd felhasználóról beszélünk. A Gmail hirdetések célzása lehetséges érdeklődési körök (pl. sport és fitnesz, szépségápolás, webhelylátogatók) vagy demográfiai adatok (pl. tartózkodási hely) alapján is.
3. Gmail hirdetések letiltása
Amikor megjelenik egy Gmail hirdetés a Promóciók vagy Közösségi levelek között, akkor kattintsunk a kis három pont ikonra, amely a hirdetéshez kapcsolódó beállításokra vonatkozik.
Így lesz lehetőségünk a hirdetések megjelenési gyakoriságának szabályozására. Ha többé nem szeretnéd látni az adott hirdetést, akkor kattints a Hirdetés letiltása gombra.
Emellett láthatunk még információkat a hirdetőről, a hirdető országáról, és hogy miért láthatjuk az adott Gmail hirdetést. Ennek okai lehetnek például a következők:
- A hirdető webhelyének vagy alkalmazásának meglátogatása;
- A Google-fiókodban található adatok jellege;
- A hozzávetőleges tartózkodási helyed a Google szerint;
- Az érdeklődési területeid a Google becslése szerint az online tevékenységeid alapján.
A Gmail hirdetéseket menthetjük a Beérkező levelek mappába, megcsillagozhatjuk őket, vagy dönthetünk a szimpla törlés mellett is, így azok a Kukába kerülnek.
Egyik legnagyobb előnyük, hogy nem zavarják a felhasználókat böngészés közben, mint pl. a Display hirdetések vagy a felugró ablakok.
4. Gmail hirdetés készítése
Ha Gmail hirdetés készítése a célod, akkor elsőként szükséged lesz egy Google Ads fiókra. Követned kell azokat az utasításokat, amelyeket egy Google Ads kampány létrehozása során már említettünk (pl. vállalkozás adatainak megadása, kampánycél kiválasztása).
A kampány típusának kiválasztása során az Egyéb kampánytípusok közül az Display kampánytípust kell választani.
Ezt követően olyan alapvető beállításokat kell elvégezni, mint:
- A kampány elnevezése;
- A megcélozni kívánt helyek kiválasztása (pl. Magyarország, vagy Összes ország és terület);
- Az ügyfelek által beszélt nyelvek;
- Ajánlattételi stratégia és költségkeret beállítása;
- Google hirdetések elkészítése, reszponzív vizuális hirdetések tervezése (képek, videók, leírások, címsorok, vállalkozásnév, végső URL megadása);
- A számlázási adatok rögzítése;
- Hirdetések létrehozása;
- Gmail kampány elindítása.
Add hozzá azokat a címsorokat, leírásokat és képeket, amelyeket szeretnél a Gmail hirdetésben látni, és már indíthatod is a Gmail kampányodat. Előbb azonban ismerkedj meg a Google Display hirdetések működésével.
5. Összefoglaló
A Gmail hirdetések a felhasználók Gmail postaládájában jelennek meg a Promóciók és a Közösségi levelek között.
A Google személyre szabott hirdetéseket jelenít meg a felhasználóknak az érdeklődési köreik és demográfiai jellemzőik alapján.
Ha létre szeretnénk hozni egy Gmail hirdetést, akkor Display kampányt kell indítani.
Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu
6. Gyakran ismételt kérdések és válaszok
Olvasd el Google hirdetéskezelés árak cikkünket!
Google hirdetéskezelés, Facebook hirdetéskezelés, Messenger hirdetések, Shopping hirdetések, Display hirdetések, TikTok hirdetéskezelés.
Rengeteg emberhez ér el, és nem zavarja a felhasználókat a böngészés során.