A legfontosabb Google hirdetés beállítások 8 lépésben

A legfontosabb Google hirdetés beállítások révén 8 lépésben tudsz létrehozni sikeres Google Ads kampányokat, erről szól a cikkünk!
Google hirdetés beállítások

A legfontosabb Google hirdetés beállítások 8 lépésben

Ebben a cikkben áttekintjük, hogy melyek a legfontosabb Google hirdetés beállítások, amelyek segítségével egy sikeres Google Ads kampány indítható el. Olyan dolgokról lesz szó, mint a kampánycél meghatározása, a költségkeret beállítása, a Google Ads kampány típusának kiválasztása, az ajánlattételi mód és a célzás beállítása, az eszközök hozzáadása, hirdetéscsoportok létrehozása, valamint a konverziók beállítása. Tarts velünk! 🙂

1. Google Ads kampánycél meghatározása

A Google Ads kampánycél meghatározása során először is meg kell határoznod, hogy pontosan mit szeretnél elérni a hirdetéseiddel. A kampánycél kijelölése segít abban, hogy hatékonyan beállíthasd a kampányod és mérhető eredményeket érj el. Néhány gyakori kampánycél:

  1. Értékesítés: akkor érdemes használni, ha azt szeretnéd, hogy megnövekedjen az online, a telefonos, a bolti vagy az alkalmazáson belüli értékesítés, valamint maximalizálnád a konverziók számát. Elősegíti a vásárlási vagy konverziós folyamatot olyan ügyfelek elérése révén, akik már felvették korábban veled a kapcsolatot vagy közel járnak a vásárláshoz.
  2. Márka ismertsége és elérése: ha azt szeretnéd elérni, hogy a márkád ismertebb legyen, és hosszú távon építsd a márkahűséget. Ebben az esetben a cél lehet például a hirdetéseidnek a többszöri megjelenítése az emberek böngészőjében, a kínálat bemutatása az ügyfeleknek, amikor új terméket dobsz a piacra. Ilyenek például a vonzó vizuális hirdetések, amelyek felhívják az emberek figyelmét a márkanévre.
  3. Webhelyforgalom: ha egy konkrét weboldalra szeretnél látogatókat irányítani, például egy promóciós oldalra vagy egy új termék bevezető oldalára, akkor a kampány célja a forgalom generálása a megadott oldalra vonatkozóan. Tehát azt akarjuk elérni, hogy a webhelyre érkező potenciális ügyfelek száma megnövekedjen.
  4. Alkalmazáspromóció: ha mobilalkalmazást kívánsz népszerűsíteni, akkor a cél lehet az app letöltéseinek növelése. A hirdetések megjelenhetnek a Google Keresési és Display Hálózaton, a Google Playen, a YouTube-on és más alkalmazásokban.
  5. Potenciális ügyfelek szerzése: megpróbáljuk arra ösztönözni a releváns ügyfeleket, hogy érdeklődést mutassanak a termékeink vagy szolgáltatásaink iránt, pl. egy hírlevélre történő feliratkozás vagy kapcsolattartási űrlap kitöltése révén.
  6. Termék és márka fontolóra vétele: arra ösztönzi a potenciális ügyfeleket, hogy fontolóra vegyék a márkádat vagy termékedet, amikor vásárolni szeretnének. Kapcsolatot létesít ez a Google Ads kampány azokkal az emberekkel, akik érdeklődtek a márkád iránt. A videókampányok során hasznosak.
Google hirdetések

2. Google Ads kampánytípus kiválasztása

Miután kiválasztjuk a Google hirdetési kampány célját, megjelenik a javasolt kampánytípusok listája. A Google Ads kampánytípus dönti el, hogy hol és hogyan jelennek majd meg a Google hirdetések.

Az alábbi kampánytípusok közül választhatunk:

  • Keresési kampány: a keresési eredményekben jelenik meg, szöveges hirdetések formájában.
  • Display-kampány: webhelyeken, a keresési eredményekben és a Gmail beérkező levelek mappájában jelenik meg, képes hirdetések formájában.
Display Google kampány
  • Discovery-kampány: a YouTube kezdőlapján és az ajánlott videós tartalmak közötti feedekben, valamint a Gmail beérkező levelek mappájában és a Discover funkcióban jelenik meg, több képet tartalmazó körhinta formátumú hirdetésként.
Videókampány
  • Alkalmazáskampány: mobileszközökön a keresési eredményekben, a Google Play, a YouTube és az AdMob felületén, a Discover funkcióban és 3 milliónál is több weboldalon és alkalmazásban jelenik meg, automatikusan létrehozott kombinált hirdetések formájában (szövegek, képek, videók, HTML5-tartalmak, alkalmazásadatok).
  • Shopping-kampány: a keresési eredményekben, a Shopping-funkcióban a keresések között, a weboldalakon és a Gmail beérkező levelek mappájában megjelenő termékinformáció-hirdetések.
Shopping-kampány
  • Helyi kampány: a Google Térképen, weboldalakon és YouTube-on megjelenő szöveges és képes hirdetések.

3. A Google Ads kampány költségkeretének beállítása

Beállíthatunk egy átlagos napi költségkeretet, amelyen keresztül szabályozni lehet a hirdetésekre fordított összeget. Az átlagos napi költségkeret az az átlagos összeg, amelyet egy hirdetési kampány során hozzávetőlegesen mekkora összeget szeretnénk elkölteni a hónap egyes napjain.

Ezt bármikor módosíthatjuk. Így a Google azokra a napokra optimalizálja majd az Ads kampányokat, amelyek a legnagyobb eséllyel kecsegtetnek kattintásokkal, így magasabb lesz a ROI és a ROAS értéke is.

Google Ads kampány költségkerete

Forrás: Google Ads Súgó

Ahogy az az ábrán is látható, van egy napi költséghatár, ami általában az átlagos napi költségkeret duplája. Ezt a Google sosem fogja átlépni egy nap alatt. Illetve van egy havi költséghatár, amely az átlagos napi költségkeret 30,4-szerese.

Például: ha az átlagos napi költségkeret 2000 Ft, akkor a havi hirdetési költségünk ennek a 30,4-szeres értéke lesz, vagyis 60800 Ft.

4. Az ajánlattételi mód meghatározása

A Google Ads kampánycél kiválasztása után megjelenik egy javaslat az ajánlattétel fókuszára vonatkozóan. Ez mutatja meg, hogy a kampány valóban megfelel-e a kitűzött célnak.

Egyes kampánytípusoknál az automatikus ajánlattételi stratégia jelenik meg, ha nem a javasolt ajánlattételi fókuszt választjuk. Ezek a stratégiák segítenek a kattintások, a láthatóság és a konverziók számának növelésében.

Az automatikus ajánlattételi stratégiák típusai:

  1. Maximális kattintásszám elérése: a webhely látogatottságának növelése és a lehető legtöbb kattintás elérése a költségkereten belül.
  2. Megcélzott megjelenítési részesedés: a láthatóságot növeli, mivel azzal a céllal állítja be a Google hirdetéseket, hogy az oldal legtetején jelenjenek meg.
  3. Cél-CPA: a lehető legtöbb konverziót célozza meg az adott CPA (műveletenkénti költség) mellett.
  4. Cél-ROAS: a lehető legtöbb konverzió elérése a hirdetési kiadások célzott megtérülésének beállított értéke (ROAS) mellett.
  5. Konverziók maximalizálása: segít a konverziókra történő optimalizálásban a konverziók számának növelése révén, miközben a teljes költségkeretet felhasználja.
  6. Konverziós érték maximalizálása: a teljes költségkeret elköltése mellett a lehető legnagyobb konverziós értéket érhetjük el.

5. Eszközök hozzáadása a Google hirdetésekhez

A Google Ads kampányok indítása során beállíthatunk úgynevezett eszközöket, amelyek egyfajta tartalmi elemek a vállalkozás hasznos információi alapján, és a felhasználókat a kattintásra bíztatják.

Az eszközök közé tartoznak:

  • Címsorok;
  • Leírások,
  • A webhely adott részeire mutató linkek;
  • Hívásgombok;
  • Helyadatok, térkép;
  • Árak, kiemelések;
  • Alkalmazásletöltés;
  • Űrlapok.

Az eszközök közül tetszőleges formában használhatunk annyit, ahányat szeretnénk. Ezek nagyobb láthatóságot biztosítanak a keresési eredmények között, és a felhasználók további interaktív módokon tudnak kapcsolatba lépni a vállalkozással. A címsorok és leírások kötelező eszközök.

A további eszközök hozzáadása egy Google Ads kampányhoz nem jár extra költségekkel. Az eszközök megjelenítési gyakoriságát tudjuk ütemezni is, hogy csak a nap adott időszakában jelenjenek meg. Például a hívásgomb csak akkor jelenik meg a hirdetésekben, amikor a vállalkozás fogadni tudja a hívásokat.

6. Hirdetéscsoportok létrehozása

A Shopping- és teljesítménymaximalizáló Google Ads kampányok kivételével előnyös lehet minden egyéb kampánytípusnál egy adott célzás köré csoportosítani a kapcsolódó hirdetéseket. Az előbbi két esetben az ugyanazon célzáshoz tartozó kapcsolódó termékeket csoportosítják.

A hirdetéscsoport olyan Google hirdetéseket tartalmaz, amelyeknek azonosak a céljaik. A hirdetéscsoporthoz tartozó kulcsszavakhoz különböző és egységes árakat is beállíthatunk a kattintásonkénti költség (CPC) révén.

Csoportosíthatjuk hirdetéseinket a hirdetett termékek vagy szolgáltatások típusa alapján, vagy akár téma szerint is. Például: ha egy élelmiszerbolt reklámját nézzük, akkor a termékeket hirdetéscsoportokba rendezhetjük a témához kapcsolódó kulcsszavakkal együtt.

  • Italok hirdetéscsoport kulcsszavai: kávé, jegeskávé, ásványvíz, narancslé, szódavíz, stb.
  • Desszertek hirdetéscsoport kulcsszavai: almás pite, sütemények, jégkrém, csokoládétorta, stb.
  • Rágcsálnivalók hirdetéscsoport kulcsszavai: diákcsemege, sós mogyoró, burgonyachips, csokiszelet, stb.

7. Google Ads kampányok célzásának beállítása

Célzás nélkül a Google hirdetések a lehető legnagyobb eléréssel rendelkeznének, azonban a célzással kiválaszthatjuk, hogy mely felhasználókra összpontosítson egy Google Ads kampány. Tehát szűkíthetjük a célközönséget.

Van célcsoport szerinti célzás, amely az elérni kívánt emberek érdeklődési körei, szokásai, keresési trendjei alapján célozzák a kampányokat. Azokat veszik célkeresztbe, akik már valamilyen formában kapcsolatba léptek a hirdetésekkel, az alkalmazással vagy a weboldallal.

Használjuk még a tartalmi célzást is, amely azt határozza meg, hogy hol jelenjenek meg (vagy ne jelenjenek meg) a hirdetések, tehát milyen témakörökhöz, tartalmi kulcsszavakhoz vagy elhelyezési pontokhoz kapcsolódóan jelenítse meg a Google a hirdetéseket.

Google hirdetések

8. Konverziók beállítása

A konverziókövetés azokat a műveleteket követi nyomon, amelyeket a látogatóinktól szeretnénk elérni. Ez az ingyenes eszköz megmutatja, hogy mi történik miután egy ügyfél konverziót hajt végre (pl. vásárol tőlünk egy terméket vagy feliratkozik egy hírlevélre).

A következő konverziós műveleteket követhetjük nyomon:

  • Webhelyen végzett műveletek: regisztrációk, feliratkozások, vásárlások.
  • Telefonhívások: a hirdetésekből indított hívások vagy a telefonszámra leadott kattintások mobileszközökön.
  • Alkalmazástelepítések és alkalmazáson belüli műveletek: Android- vagy iOS-alkalmazások telepítése és az appon belüli vásárlások.
  • Importálás: az ügyféltevékenység online kezdődik (pl. kapcsolati űrlap kitöltése), majd offline ér véget (pl. szerződés aláírása).
  • Helyi műveletek: a hirdető fizikai telephelyével vagy üzletével kapcsolatos hirdetésekkel végzett műveletek.

9. Összefoglaló

Cikkünkben áttekintettünk 8 olyan Google hirdetés beállítást, amelyek elengedhetetlenül fontosak egy sikeres Google Ads kampány elindításához.

Szó esett a kampánycél és kampánytípus meghatározásáról, a költségkeret és az ajánlattételi mód kiválasztásáról, az eszközök hozzáadásáról, a hirdetéscsoportok és a célzás megadásáról, valamint a konverziókövetés beállításáról.

Ha Google hirdetéskezelés iránt érdeklődsz, vedd fel velünk a kapcsolatot, és csatlakozz több mint 140 elégedett ügyfelünk közé! 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

10. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mennyibe kerülnek a Google hirdetések?

Olvasd el Google hirdetés árak 2024-ben című cikkünket!

❓ Hogyan kell Google Ads kampányt létrehozni?

Tekintsd meg Google Ads kampányok indítása témájú írásunkat!

❓ Mik a legfontosabb Google hirdetés beállítások?

Kampánycél, kampánytípus, költségkeret, ajánlattételi mód, eszközök, hirdetéscsoportok, célzás, konverziókövetés.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.