A legfontosabb Google hirdetés beállítások 8 lépésben

A legfontosabb Google hirdetés beállítások révén 8 lépésben tudsz létrehozni sikeres Google Ads kampányokat, erről szól a cikkünk!
Google hirdetés beállítások

A legfontosabb Google hirdetés beállítások 8 lépésben

Ebben a cikkben áttekintjük, hogy melyek a legfontosabb Google hirdetés beállítások, amelyek segítségével egy sikeres Google Ads kampány indítható el. Olyan dolgokról lesz szó, mint a kampánycél meghatározása, a költségkeret beállítása, a Google Ads kampány típusának kiválasztása, az ajánlattételi mód és a célzás beállítása, az eszközök hozzáadása, hirdetéscsoportok létrehozása, valamint a konverziók beállítása. Tarts velünk! 🙂

1. Google Ads kampánycél meghatározása

A Google Ads kampánycél meghatározása során először is meg kell határoznod, hogy pontosan mit szeretnél elérni a hirdetéseiddel. A kampánycél kijelölése segít abban, hogy hatékonyan beállíthasd a kampányod és mérhető eredményeket érj el. Néhány gyakori kampánycél:

  1. Értékesítés: akkor érdemes használni, ha azt szeretnéd, hogy megnövekedjen az online, a telefonos, a bolti vagy az alkalmazáson belüli értékesítés, valamint maximalizálnád a konverziók számát. Elősegíti a vásárlási vagy konverziós folyamatot olyan ügyfelek elérése révén, akik már felvették korábban veled a kapcsolatot vagy közel járnak a vásárláshoz.
  2. Márka ismertsége és elérése: ha azt szeretnéd elérni, hogy a márkád ismertebb legyen, és hosszú távon építsd a márkahűséget. Ebben az esetben a cél lehet például a hirdetéseidnek a többszöri megjelenítése az emberek böngészőjében, a kínálat bemutatása az ügyfeleknek, amikor új terméket dobsz a piacra. Ilyenek például a vonzó vizuális hirdetések, amelyek felhívják az emberek figyelmét a márkanévre.
  3. Webhelyforgalom: ha egy konkrét weboldalra szeretnél látogatókat irányítani, például egy promóciós oldalra vagy egy új termék bevezető oldalára, akkor a kampány célja a forgalom generálása a megadott oldalra vonatkozóan. Tehát azt akarjuk elérni, hogy a webhelyre érkező potenciális ügyfelek száma megnövekedjen.
  4. Alkalmazáspromóció: ha mobilalkalmazást kívánsz népszerűsíteni, akkor a cél lehet az app letöltéseinek növelése. A hirdetések megjelenhetnek a Google Keresési és Display Hálózaton, a Google Playen, a YouTube-on és más alkalmazásokban.
  5. Potenciális ügyfelek szerzése: megpróbáljuk arra ösztönözni a releváns ügyfeleket, hogy érdeklődést mutassanak a termékeink vagy szolgáltatásaink iránt, pl. egy hírlevélre történő feliratkozás vagy kapcsolattartási űrlap kitöltése révén.
  6. Termék és márka fontolóra vétele: arra ösztönzi a potenciális ügyfeleket, hogy fontolóra vegyék a márkádat vagy termékedet, amikor vásárolni szeretnének. Kapcsolatot létesít ez a Google Ads kampány azokkal az emberekkel, akik érdeklődtek a márkád iránt. A videókampányok során hasznosak.
Google hirdetések

2. Google Ads kampánytípus kiválasztása

Miután kiválasztjuk a Google hirdetési kampány célját, megjelenik a javasolt kampánytípusok listája. A Google Ads kampánytípus dönti el, hogy hol és hogyan jelennek majd meg a Google hirdetések.

Az alábbi kampánytípusok közül választhatunk:

  • Keresési kampány: a keresési eredményekben jelenik meg, szöveges hirdetések formájában.
  • Display-kampány: webhelyeken, a keresési eredményekben és a Gmail beérkező levelek mappájában jelenik meg, képes hirdetések formájában.
Display Google kampány
  • Discovery-kampány: a YouTube kezdőlapján és az ajánlott videós tartalmak közötti feedekben, valamint a Gmail beérkező levelek mappájában és a Discover funkcióban jelenik meg, több képet tartalmazó körhinta formátumú hirdetésként.
Videókampány
  • Alkalmazáskampány: mobileszközökön a keresési eredményekben, a Google Play, a YouTube és az AdMob felületén, a Discover funkcióban és 3 milliónál is több weboldalon és alkalmazásban jelenik meg, automatikusan létrehozott kombinált hirdetések formájában (szövegek, képek, videók, HTML5-tartalmak, alkalmazásadatok).
  • Shopping-kampány: a keresési eredményekben, a Shopping-funkcióban a keresések között, a weboldalakon és a Gmail beérkező levelek mappájában megjelenő termékinformáció-hirdetések.
Shopping-kampány
  • Helyi kampány: a Google Térképen, weboldalakon és YouTube-on megjelenő szöveges és képes hirdetések.

3. A Google Ads kampány költségkeretének beállítása

Beállíthatunk egy átlagos napi költségkeretet, amelyen keresztül szabályozni lehet a hirdetésekre fordított összeget. Az átlagos napi költségkeret az az átlagos összeg, amelyet egy hirdetési kampány során hozzávetőlegesen mekkora összeget szeretnénk elkölteni a hónap egyes napjain.

Ezt bármikor módosíthatjuk. Így a Google azokra a napokra optimalizálja majd az Ads kampányokat, amelyek a legnagyobb eséllyel kecsegtetnek kattintásokkal, így magasabb lesz a ROI és a ROAS értéke is.

Google Ads kampány költségkerete

Forrás: Google Ads Súgó

Ahogy az az ábrán is látható, van egy napi költséghatár, ami általában az átlagos napi költségkeret duplája. Ezt a Google sosem fogja átlépni egy nap alatt. Illetve van egy havi költséghatár, amely az átlagos napi költségkeret 30,4-szerese.

Például: ha az átlagos napi költségkeret 2000 Ft, akkor a havi hirdetési költségünk ennek a 30,4-szeres értéke lesz, vagyis 60800 Ft.

4. Az ajánlattételi mód meghatározása

A Google Ads kampánycél kiválasztása után megjelenik egy javaslat az ajánlattétel fókuszára vonatkozóan. Ez mutatja meg, hogy a kampány valóban megfelel-e a kitűzött célnak.

Egyes kampánytípusoknál az automatikus ajánlattételi stratégia jelenik meg, ha nem a javasolt ajánlattételi fókuszt választjuk. Ezek a stratégiák segítenek a kattintások, a láthatóság és a konverziók számának növelésében.

Az automatikus ajánlattételi stratégiák típusai:

  1. Maximális kattintásszám elérése: a webhely látogatottságának növelése és a lehető legtöbb kattintás elérése a költségkereten belül.
  2. Megcélzott megjelenítési részesedés: a láthatóságot növeli, mivel azzal a céllal állítja be a Google hirdetéseket, hogy az oldal legtetején jelenjenek meg.
  3. Cél-CPA: a lehető legtöbb konverziót célozza meg az adott CPA (műveletenkénti költség) mellett.
  4. Cél-ROAS: a lehető legtöbb konverzió elérése a hirdetési kiadások célzott megtérülésének beállított értéke (ROAS) mellett.
  5. Konverziók maximalizálása: segít a konverziókra történő optimalizálásban a konverziók számának növelése révén, miközben a teljes költségkeretet felhasználja.
  6. Konverziós érték maximalizálása: a teljes költségkeret elköltése mellett a lehető legnagyobb konverziós értéket érhetjük el.

5. Eszközök hozzáadása a Google hirdetésekhez

A Google Ads kampányok indítása során beállíthatunk úgynevezett eszközöket, amelyek egyfajta tartalmi elemek a vállalkozás hasznos információi alapján, és a felhasználókat a kattintásra bíztatják.

Az eszközök közé tartoznak:

  • Címsorok;
  • Leírások,
  • A webhely adott részeire mutató linkek;
  • Hívásgombok;
  • Helyadatok, térkép;
  • Árak, kiemelések;
  • Alkalmazásletöltés;
  • Űrlapok.

Az eszközök közül tetszőleges formában használhatunk annyit, ahányat szeretnénk. Ezek nagyobb láthatóságot biztosítanak a keresési eredmények között, és a felhasználók további interaktív módokon tudnak kapcsolatba lépni a vállalkozással. A címsorok és leírások kötelező eszközök.

A további eszközök hozzáadása egy Google Ads kampányhoz nem jár extra költségekkel. Az eszközök megjelenítési gyakoriságát tudjuk ütemezni is, hogy csak a nap adott időszakában jelenjenek meg. Például a hívásgomb csak akkor jelenik meg a hirdetésekben, amikor a vállalkozás fogadni tudja a hívásokat.

6. Hirdetéscsoportok létrehozása

A Shopping- és teljesítménymaximalizáló Google Ads kampányok kivételével előnyös lehet minden egyéb kampánytípusnál egy adott célzás köré csoportosítani a kapcsolódó hirdetéseket. Az előbbi két esetben az ugyanazon célzáshoz tartozó kapcsolódó termékeket csoportosítják.

A hirdetéscsoport olyan Google hirdetéseket tartalmaz, amelyeknek azonosak a céljaik. A hirdetéscsoporthoz tartozó kulcsszavakhoz különböző és egységes árakat is beállíthatunk a kattintásonkénti költség (CPC) révén.

Csoportosíthatjuk hirdetéseinket a hirdetett termékek vagy szolgáltatások típusa alapján, vagy akár téma szerint is. Például: ha egy élelmiszerbolt reklámját nézzük, akkor a termékeket hirdetéscsoportokba rendezhetjük a témához kapcsolódó kulcsszavakkal együtt.

  • Italok hirdetéscsoport kulcsszavai: kávé, jegeskávé, ásványvíz, narancslé, szódavíz, stb.
  • Desszertek hirdetéscsoport kulcsszavai: almás pite, sütemények, jégkrém, csokoládétorta, stb.
  • Rágcsálnivalók hirdetéscsoport kulcsszavai: diákcsemege, sós mogyoró, burgonyachips, csokiszelet, stb.

7. Google Ads kampányok célzásának beállítása

Célzás nélkül a Google hirdetések a lehető legnagyobb eléréssel rendelkeznének, azonban a célzással kiválaszthatjuk, hogy mely felhasználókra összpontosítson egy Google Ads kampány. Tehát szűkíthetjük a célközönséget.

Van célcsoport szerinti célzás, amely az elérni kívánt emberek érdeklődési körei, szokásai, keresési trendjei alapján célozzák a kampányokat. Azokat veszik célkeresztbe, akik már valamilyen formában kapcsolatba léptek a hirdetésekkel, az alkalmazással vagy a weboldallal.

Használjuk még a tartalmi célzást is, amely azt határozza meg, hogy hol jelenjenek meg (vagy ne jelenjenek meg) a hirdetések, tehát milyen témakörökhöz, tartalmi kulcsszavakhoz vagy elhelyezési pontokhoz kapcsolódóan jelenítse meg a Google a hirdetéseket.

Google hirdetések

8. Konverziók beállítása

A konverziókövetés azokat a műveleteket követi nyomon, amelyeket a látogatóinktól szeretnénk elérni. Ez az ingyenes eszköz megmutatja, hogy mi történik miután egy ügyfél konverziót hajt végre (pl. vásárol tőlünk egy terméket vagy feliratkozik egy hírlevélre).

A következő konverziós műveleteket követhetjük nyomon:

  • Webhelyen végzett műveletek: regisztrációk, feliratkozások, vásárlások.
  • Telefonhívások: a hirdetésekből indított hívások vagy a telefonszámra leadott kattintások mobileszközökön.
  • Alkalmazástelepítések és alkalmazáson belüli műveletek: Android- vagy iOS-alkalmazások telepítése és az appon belüli vásárlások.
  • Importálás: az ügyféltevékenység online kezdődik (pl. kapcsolati űrlap kitöltése), majd offline ér véget (pl. szerződés aláírása).
  • Helyi műveletek: a hirdető fizikai telephelyével vagy üzletével kapcsolatos hirdetésekkel végzett műveletek.

9. Összefoglaló

Cikkünkben áttekintettünk 8 olyan Google hirdetés beállítást, amelyek elengedhetetlenül fontosak egy sikeres Google Ads kampány elindításához.

Szó esett a kampánycél és kampánytípus meghatározásáról, a költségkeret és az ajánlattételi mód kiválasztásáról, az eszközök hozzáadásáról, a hirdetéscsoportok és a célzás megadásáról, valamint a konverziókövetés beállításáról.

Ha Google hirdetéskezelés iránt érdeklődsz, vedd fel velünk a kapcsolatot, és csatlakozz több mint 140 elégedett ügyfelünk közé! 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

10. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mennyibe kerülnek a Google hirdetések?

Olvasd el Google hirdetés árak 2024-ben című cikkünket!

❓ Hogyan kell Google Ads kampányt létrehozni?

Tekintsd meg Google Ads kampányok indítása témájú írásunkat!

❓ Mik a legfontosabb Google hirdetés beállítások?

Kampánycél, kampánytípus, költségkeret, ajánlattételi mód, eszközök, hirdetéscsoportok, célzás, konverziókövetés.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés