Tartalomjegyzék
ToggleInstagram Shopping és Bolt funkció
A webáruházaknak sokáig lehetőségük volt a termékeik értékesítésére az Instagram Shopping funkciójának köszönhetően. 2023-ban azonban a Facebook és Instagram Bolt funkció is megszűnt a világ számos országában, beleértve Magyarországot is, és ez a cikk írásának a pillanatában még nem vált újra elérhetővé. Tekintsük át, hogy mi is az az Instagram Shopping és milyen előnyöket jelenthet egy vállalkozás számára.
1. Mi az az Instagram Shopping?
Az Instagram Shopping egy olyan funkció az Instagramon, amely lehetővé teszi a webáruházak számára, hogy közvetlenül az Instagramon keresztül értékesítsék termékeiket. Egy Instagram Bolt segítségével a felhasználók böngészhetik és megvásárolhatják egy vállalkozás termékeit egyenesen az Instagram alkalmazásból.
Sajnos a cikk írásának pillanatában az Instagram Bolt funkció nem támogatott Magyarországon.
Az Instagram Bolt olyan, mint egy interaktív kirakat a céged termékeiből. A termékeket kollekciókba tudod rendezni különböző témák szerint (pl. újdonságok, szezonális trendek, ajándékok, stb.).
Néhány fontos eleme az Instagram Shopping funkciónak:
- Vásárlási gombok: A vállalkozások hozzáadhatnak CTA gombokat a posztjaikhoz és az Instagram történeteikhez, amelyek segítségével a felhasználók közvetlenül megvásárolhatják a termékeket.
- Termékmegjelölések: A webshopok címkézhetik a posztjaikban, Reels-videóikban és történeteikben szereplő termékeket, így kiemelve azokat a katalógusból. Amikor egy felhasználó rákattint a termékre, részletes információkat kaphat a vásárlási lehetőségekről. Használhatnak akár hashtageket is.
- Vásárlói élmény javítása: Egy Instagram Bolt lehetővé teszi a vállalkozásoknak, hogy interaktív vásárlói élményeket teremtsenek, beleértve az azonnali vásárlásokat és a termékekkel kapcsolatos információk kérését közvetlenül a webshop Instagram fiókján keresztül.
Röviden tehát: az Instagram Shopping segít a vállalkozásoknak közvetlenül kapcsolatba lépni a vásárlóikkal az Instagramon keresztül, és egy könnyű, szórakoztató módot kínál a termékek bemutatására és értékesítésére.
2. Az Instagram Shopping működése
Profil beállítása: A vállalkozásoknak először is be kell állítaniuk az üzleti Instagram fiókjukat, de akár a Meta Business Suite segítségével is létrehozhatók Shopping bejegyzések. Emellett szükség lesz még egy webáruház készítésére is, amely a leggyakrabban egy WooCommerce webshop formájában ölt testet.
Termékek feltöltése: Miután a vállalkozások beállították az Instagram Boltot, lehetőségük van a termékeik feltöltésére. A termékeket címkézni kell a posztokon vagy történeteken belül (megjelöléssel), így az emberek rákattinthatnak a termékekre, és részletes információkat kaphatnak róluk.
Profilon és posztokon való megjelenítés: Az Instagram Shopping lehetővé teszi a vállalkozásoknak, hogy egy külön „Bolt” fülön megjelenítsék termékeiket a profiljukon. A vállalkozások megjelölhetik termékeiket a bejegyzéseikben és történeteikben is.
Vásárlásra motiváló CTA gombok: A webáruházak hozzáadhatnak vásárlási gombokat a posztjaikhoz és történeteikhez, amelyek segítségével a felhasználók közvetlenül megvásárolhatják az árucikkeket. Hasonló CTA gombok vannak az Instagram Shopping hirdetéseken is.
Termékek vásárlása: Amikor a felhasználók kiválasztják a termékeket, az Instagram Bolt lehetőséget biztosít a webshop oldalának elérésére, ahol az emberek tranzakciókat hajthatnak végre. A fizetés a vállalkozás által kiválasztott értékesítési platformon keresztül történik, de lehetőség van a „Fizetés az Instagramon” funkció használatára is, ha az alkalmazáson belül akarunk értékesíteni. Ez azonban Magyarországon nem érhető el (csak az Egyesült Államokban), ezért nálunk a Facebook Bolt funkció sem használható.
Az Instagram Shopping célja, hogy könnyebbé tegye a felhasználók számára a termékek felfedezését és megvásárlását, miközben a vállalkozásoknak lehetőséget ad a közvetlen kapcsolatfelvételre és értékesítésre az Instagram felületén.
3. Instagram Bolt előnyei
Az Instagram Shopping számos előnnyel jár mind a vállalkozások, mind a felhasználók számára. Egyrészt lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy közvetlenül a platformon belül vásároljanak termékeket, minimalizálva a kattintások és átirányítások számát. Ez egyszerűbb és kényelmesebb vásárlási élményt eredményez.
Könnyebb így felfedezni és böngészni a vállalkozások termékeit a vizuális tartalmak (fényképek, videók) és hashtagek segítségével. Emellett az Instagram Bolt funkciója lehetőséget kínál a vállalkozásoknak interaktív vásárlói élmények létrehozására, például a felfedezés pillanatában történő vásárlások, termékbemutatók és különféle promóciók formájában. Ez erősítheti a vállalkozások és vásárlók közötti kapcsolatot.
A termékeknél használj képeket, videókat, valamint legalább 3 jellemzőt adj meg a termékleírás készítése során (pl. szín, anyag, méret, stb.).
Fontos, hogy az Instagram egy nagy felhasználóbázissal rendelkező platform, így a vállalkozások számára az Instagram Shopping használata lehetőséget teremt arra, hogy a termékeiket széles körben reklámozzák és értékesítsék.
Az Instagram marketing lehetőséget biztosít a kisvállalkozásoknak, hogy online jelenlétüket megerősítsék, és könnyebben elérjék a potenciális vásárlókat a közösségi média felületen. Érdemes még Instagram hirdetéseket is készíteni.
Az Instagram Bolt tehát egy olyan eszköz, amely mind az értékesítők, mind a vásárlók számára előnyös lehet, hozzájárulva a kényelmesebb és hatékonyabb online vásárlási élményhez.
4. Instagram Bolt létrehozása
Sajnos ahogy arról korábban tájékoztattunk, a Meta megszüntette a Facebook és Instagram Boltokat a világ számos országában, beleértve Magyarországot is. Emiatt a cikk írásának pillanatában nem érhető el az Instagram Shopping funkció Magyarországról, így a legjobb, ha inkább Instagram hirdetések formájában reklámozzuk a webshopunk kínálatát!
Korábban az Instagram Shopping funkció beállítása így nézett ki:
1) Üzleti Instagram fiók létrehozása: Ha a vállalkozás még nem rendelkezik Instagram Business vagy Meta Business Suite Vállalkozáskezelő fiókkal, akkor létre kell hozni egyet.
2) Értékesítési platform csatlakoztatása: Az Instagram Bolthoz való csatlakozáshoz integrálni kell a webshop platformot az Instagram fiókoddal. Lehetőség van a Shopify, WooCommerce, vagy más kompatibilis platformokkal való integrációra. Csak olyan termékeket hirdethetsz meg az Instagramon, amelyek megvásárolhatók a webáruházadban.
3) Instagram Bolt adatainak beállítása a Kereskedelemkezelőben: Ki kell választani a fizetési módokat, valamint az értékesítési csatornát (pl. Instagram, Facebook vagy mindkettő). Ezután termékeket kell felvenni a Boltodba vagy egy új katalógus létrehozásával, vagy a meglévő katalógusod összekapcsolásával.
4) Termékek címkézése: Miután az értékesítési platformot csatlakoztatták, a vállalkozásoknak meg kell jelölniük a termékeiket a posztjaikban és történeteikben. Ezáltal a felhasználók rákattinthatnak a termékekre, és részletes információkat kaphatnak róluk. A termékeket megjelölheted a képfolyamban, a Stories funkcióban, a Reels-videókban, egyéb Instagram-videókban, élő videókban, és az Említések funkció használatával is.
5) Instagram Bolt engedélyezése: Ellenőrizd, hogy az Instagram Bolt be van-e kapcsolva a vállalkozás Instagram fiókjában. Ez az Instagram fiókbeállítások menüjében található.
6) CTA gombok hozzáadása: A vállalkozásoknak hozzá kell adniuk vásárlási CTA gombokat a posztjaikhoz és történeteikhez, valamint meg kell jelölniük a termékeiket a címkézés segítségével.
7) Profil frissítése az Instagram Bolt megjelenítéséhez: A vállalkozásoknak be kell állítaniuk az Instagram profiljukon a „Bolt” fület, hogy a felhasználók könnyen elérhessék és böngészhessék a termékeiket.
5. Összefoglaló
Az Instagram Shopping megegyezik a Facebook Bolt funkciójával, mivel segítségükkel termékeket értékesíthetünk közvetlenül cégünk Facebook vagy Instagram oldalain keresztül.
Azonban 2023 nyarán a facebookos/instagramos fizetések elérhetetlensége miatt a Meta kivezette a Bolt funkciókat a világ több országából, beleértve Magyarországot is.
Ha szeretnéd fellendíteni az online értékesítésed, akkor a Facebook hirdetéskezelés és az Instagram hirdetések a legjobb választás! 🙂
Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu
6. Gyakran ismételt kérdések és válaszok
Sajnos 2023 nyarától nem érhető el Magyarországon, akárcsak a Facebook Bolt funkció.
Mert Magyarországon nem érhető el az instagramos fizetési lehetőség.