Tartalomjegyzék
ToggleA Klaviyo használata. E-mail marketing webshopoknak
Cikkünk témája egy marketing automatizáló rendszer, a Klaviyo. Egyszerre alkalmas e-mail marketing hírlevelek, SMS üzenetek, valamint mobil értesítések küldésére. Ezáltal új ügyfeleket szerezhetünk, és a meglévőket is újabb vásárlásra bíztathatjuk. A legjobb, hogy a Klaviyo ingyenesen is elérhető, csökkentett funkciókkal. Ismerkedj meg a Klaviyo működésével az alábbi cikkünkben! 🙂
1. Mi az a Klaviyo?
A Klaviyo (hivatalos oldal) egy intelligens marketing automatizációs rendszer, valamint e-mail marketing szoftver is egyben, amely az ügyféladatokkal dolgozik.
A Klaviyo egy felhő alapú marketing automatizációs és e-mail marketing platform, amely lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy testreszabott és célzott üzeneteket küldjenek az ügyfeleknek és a potenciális vásárlóknak. A platform integrálható a vállalkozás webhelyével és e-kereskedelmi rendszerével, amivel megvalósítható az adatok egyszerű összegyűjtése és elemzése.
Az alábbi célokra ideális a Klaviyo használata:
- E-mail marketing: figyelemfelkeltő e-mailek küldése, dinamikus tartalommal (pl. ajánlott termékek vagy akciók), amelyek a fogyasztók preferenciái szerint változnak;
- SMS marketing: a legjobban érdeklődő és leghűségesebb ügyfeleidet elérheted üzenetben is;
- Mobilos értesítések: időzített értesítések és emlékeztetők küldésével tudod felkelteni a potenciális fogyasztók vagy meglévő ügyfelek érdeklődését;
- Értékelések és vélemények: növeld a beléd vetett bizalmat és az eladások számát az ügyfélvélemények engedélyezésével.
A Klaviyo több mint 300 webshop és weboldal motorral, valamint online alkalmazással integrálható. Például: PrestaShop, WooCommerce, Wix, Shopify, stb.
2. Klaviyo marketing automatizációs platform
Ha a megfelelő embereket célzod meg, akkor bővülni fog az ügyfél- és feliratkozói listád, ezáltal több lesz a visszatérő vásárlód és nagyobb lesz a kosárértéke a megrendeléseiknek. Mindezt a rendkívül részletesen célzott, viselkedés-orientált e-mail, SMS és push értesítés automatizációknak hála.
Hogyan is működik ez? Nézzük meg egy példán keresztül a Klaviyo működését!
Az egyik látogató megtekint egy terméket a webáruházadban. Elkezdi böngésző a termékkínálatodat, és ha tegyük fel 3-nál több árucikket néz meg, de nem vásárol, akkor beállíthatod, hogy a Klaviyo valamilyen formában értesítse. Küldhet 1 órával később egy e-mailt (pl. Tetszett valamelyik termékünk?), vagy 20 perccel később egy üzenetet (pl. Itt egy ingyenes ajándék, ha most rendelsz tőlünk).
Így néz ki egy egyénileg beállított flow, vagyis viselkedésminta, amely alapján automatikusan küldhetsz értesítéseket és üzeneteket a látogatóidnak.
Ezek az automatikusan beállított üzenetek és értesítések folyamatosan növelik a ROI mutatódat, még akkor is, amikor éppen alszol. A célcsoportodat különböző szempontok alapján szegmentálhatod, például:
- Egy megadott időközön belül milyen termékeket vásárolt meg?
- Milyen oldalakat vagy termékeket nézett meg az oldaladon?
- Mekkora értékben rendelt tőled?
Ügyfélprofilokat is létre tudsz hozni a Klaviyo használata révén, amelyekben láthatók a korábbi tranzakciók, a keresési előzmények, még az előre jósolható viselkedési minták is, beleértve a rendelések közötti várható időt, vagy a jövőbeli vásárlások becsült összegét (az eddigi tevékenységek alapján).
Küldhetünk értesítést árcsökkenésekről vagy újra elérhető termékekről, felköszönthetjük a vásárlóinkat a születésnapjukon egy személyes üzenettel (és egy egyedi kedvezménnyel), és még a következő rendelés várható időpontját is kijelzi a rendszer, a mesterséges intelligencia számításai alapján.
Az e-mailek küldésénél a Klaviyo lehetővé teszi az A/B tesztelést, hogy kideríthesd mely üzenetek működnek a legjobban a célközönségednél. Az átfogó elemzéseknek hála a Klaviyo adatokat közöl az üzeneteink teljesítményéről, a bevételeink növekedéséről, az e-mail vs. SMS közötti különbségekről, stb.
3. Klaviyo e-mail marketing
A Klaviyo használatával minden kattintást és vásárlást nyomon tudsz követni, ami segít az e-mail marketing kampányok optimalizálásában.
A marketing automatizálás révén egyszeri üzeneteket küldhetünk a célcsoportunknak. Így tudomást szerezhetnek az új termékeinkről, értékesítési híreinkről, vagy hírleveleket is küldhetünk nekik.
A szegmentálás és a részletes ügyfélprofilok segítségével azoknak a személyeknek tudod eljuttatni az üzeneted, akiket tényleg érdekel az adott termék. Az előre elkészített sablonok felgyorsítják a Klaviyo e-mail marketing folyamatát.
Egy könnyen kezelhető drag-and-drop szerkesztővel tudod személyre szabni az e-mailek tartalmát. A mesterséges intelligencia a tárgymezőt és az e-mail szövegét is megírja helyetted, hogy az még ütősebb legyen. 🙂
A látogatók tevékenységétől függően valós időben tudsz küldeni számukra automatikus e-maileket. Például ha megtekint vagy megrendel egy terméket az egyik potenciális vásárló, ahhoz kapcsolódó e-maileket tudsz küldeni számára.
A marketing célú ügyféllistánkat a Klaviyo bővíteni is tudja a feliratkozási űrlapok, felugró ablakok és reklámok révén. Bekérhetjük az e-mail címüket és akár a telefonszámukat is, hogy egyszerre bővíthessük mindkét marketing csatornánk címzettjeinek a listáját.
Azt is személyre szabottan határozza meg a Klaviyo, hogy melyik ügyfélnek mikor küldi ki az e-maileket vagy telefonos értesítéseket, a nap melyik pontján. Ezt a rengeteg adatelemzés eredményeként tudja elérni.
A szegmentálás eredményeként például beállíthatjuk, hogy minden olyan nő nemű ügyfelünk, aki az elmúlt 14 napban az oldalunkon járt, kapjon egy e-mailt a legújabb női ruha kollekciónkról vagy a női napszemüvegeink árengedményeiről.
4. Klaviyo SMS marketing
Minden harmadik ember jobban preferálja a telefonos üzeneteket az e-mail hírlevelekkel szemben. Hála a Klaviyo szolgáltatásának lehetőségünk van üzeneteket küldeni a (leendő) ügyfeleinknek.
Ez azért is fontos, mert az SMS üzenetek megnyitási aránya 5x nagyobb, mint az e-maileké. Az egész folyamat személyre szabottan történik az ügyfélprofiloknak hála.
Például a fenti képen látható, hogy van egy Kelly nevű vásárlónk, aki egy estélyi ruhát rendelt. Az ügyfél és a termék neve alapján például személyre szabott SMS értesítést tudunk küldeni arról, hogy postára adtuk a megrendelt árucikket.
Az ügyfeleink az opt-in marketing elvei alapján adják meg az elérhetőségeiket, saját beleegyezésük alapján. Erre szolgálnak a Klaviyo beépített adatbekérő sablonjai és pop-up ablakai. Az ügyfelek bármikor leiratkozhatnak az üzenetekről, elég csak annyit írniuk válaszként például, hogy STOP vagy LEIRATKOZÁS. Az egész kulcsszavak alapján működik, hála a Klaviyo intelligens rendszerének.
Hasonlóan a hírlevelekhez, SMS üzeneteket is tervezhetünk a Klaviyo szerkesztőjével. Ezzel akár kétirányú csevegéseket is indíthatunk, amelyek során válaszolunk az ügyfelek felmerülő kérdéseire, és vásárlásra ösztönözhetjük őket.
Folyamatosan tájékoztathatjuk őket a rendelésük állapotáról SMS-ben. Olyan apró részleteket is beállíthatunk, mint az alábbiak:
- Azok az ügyfelek, akik az elmúlt X órában kaptak tőlünk üzenetet, ne kapjanak újabb SMS-t;
- Csendes időszak megadása, hogy ne zavarjuk az embereket például este vagy kora reggel;
- Szegmentálás demográfiai adatok és vásárlói tevékenységek alapján;
- Feliratkozást lehetővé tevő üzenetek;
- SMS asszisztens által írt automatikus üzenetek;
- Kuponok és időszakos kedvezmények reklámozása SMS-ben.
5. Mennyibe kerül a Klaviyo használata?
A Klaviyo árazása nagyon dinamikus, mivel attól függ az egész, hogy hány ügyfelet szeretnénk kezelni, vagyis hány személy szerepel a marketing listánkon. Vegyük alapul az 1001-1500 ügyfél közötti tartományt.
Ezt követően is választhatunk, hogy csak az e-mail marketing szolgáltatást kérjük, vagy az e-mail és az SMS marketinget is. Ezen belül is az árak attól függően változnak, hogy egy hónapban hány darab SMS-t szeretnénk elküldeni.
Mi az e-mail marketing csomagot ajánljuk, hiszen ahhoz is jár a 15000 havi e-mail mellett 150 ingyenes SMS is, valamint a mobilos értesítések küldése. Emellett van egy ingyenes Klaviyo csomag is, amelynek elemei a következők:
- Maximum 250 ügyfél;
- Havi 500 elküldött e-mail;
- Mobilos értesítések küldése;
- Havi 150 SMS/MMS;
- E-mail ügyfélszolgálat az első 60 napban.
Az aktuális árakat tekintsd meg a Klaviyo oldalán! 🙂
6. Összefoglaló
A Klaviyo egy nagyszerű marketing automatizációs platform, amelynek két fő funkciója van: automatizált e-mail hírleveleket küld a részletesen szegmentált fogyasztói csoportjainknak, valamint SMS-ben és mobil értesítések formájában is kapcsolatba lép az érdeklődőkkel.
Rengeteg beállítás és sablon közül válogathatunk, amelyekkel személyre szabott üzeneteket tudunk küldeni, ezzel bővítve cégünk ügyfélkörét.
Ha segítségre van szükséged a Klaviyo beállításában, vagy e-mail marketing kampányt tervezel, akkor lépj velünk kapcsolatba!
Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu
7. Gyakran ismételt kérdések és válaszok
A Klaviyo egy marketing automatizációs platform, amely automatikusan összeállított e-maileket és SMS üzeneteket küld a (potenciális) ügyfeleinknek, ezzel segítve az e-mail marketing folyamatát.
Vedd fel velünk a kapcsolatot, és minden kérdésedre választ adunk.
Limitált funkciókkal akár teljesen ingyenesen is elérhető!