Tartalomjegyzék
TogglePipedrive használata: A legjobb CRM rendszer?
Számos szoftver létezik, amelyek megkönnyítik egy vállalkozó életét. Léteznek ügyfélkezelő CRM rendszerek, projektmenedzselő alkalmazások, e-mail marketing kampányok automatizálását végző programok, és vannak olyan rendszerek is, amelyek ezt mind egy személyben tudják. Ilyen például a Pipedrive, amelynek használatáról ebben a cikkben részletesebben is beszámolunk.
1. Mi az a Pipedrive?
A Pipedrive (hivatalos oldal) egy olyan ügyfélszerzési és értékesítési menedzsment szoftver, amelyet kis- és középvállalkozások használnak az értékesítési folyamat hatékonyabb kezelésére. A CRM rendszer segítségével az értékesítési csapatok könnyebben nyomon követhetik az ügyfelekkel való kapcsolattartást, kezelhetik az értékesítést, és javíthatják az üzleti eredményeket.
A szlogen szerint: „Az első CRM platform, amelyet értékesítők terveztek értékesítőknek„. Több mint 100 ezer vállalkozás használja a Pipedrive rendszerét.
A Pipedrive számos hasznos funkciót kínál, például lehetőséget a vevőkkel való kommunikáció rögzítésére, az értékesítési lehetőségek és ügyletek nyomon követésére, valamint az értékesítési folyamat elemzésére és optimalizálására. Emellett integrálható más üzleti szoftverekkel és alkalmazásokkal, például e-mail szolgáltatókkal, naptár alkalmazásokkal és marketing automatizálási eszközökkel.
A Pipedrive segíthet az értékesítési csapatoknak hatékonyabban dolgozni, javítani az ügyfélszerzési eredményeket és növelni az értékesítési hatékonyságot. 14 napig ingyenesen kipróbálható, nincs szükség bankkártya-adatok megadására sem.
2. A Pipedrive működése
Három egyszerű lépésben írható le a Pipedrive működése:
- Az első csatorna (pipeline) felépítése: el kell készíteni a sales funnel vázlatát, lépéseit, vagy használhatunk egy meglévő sablont is. Ezután fel kell venni az üzleti partnereket és megállapodásokat, vagy importálhatjuk is őket egy másik CRM rendszerből.
- Teljesítmény nyomon követése: automatikus értesítéseket és emlékeztetőket kapsz az üzleti folyamatokról, előre jelzik neked a sales teljesítményét, ahogy egy üzlet halad az értékesítési csatorna folyamatain belül.
- A növekedés automatizálása: a statisztikák ellenőrzése, a mesterséges intelligencia használata az üzleti lehetőségek felderítésére. A rutinfeladatokat és admin teendőket automatizálhatod.
A Pipedrive az első számú értékesítési CRM, amellyel a felhasználók 93%-a teljes mértékben elégedett.
Több mint 350 integrációval rendelkezik, többek között az alábbi szoftverekkel kapcsolható össze: Zoom, Slack, Gmail, Zapier, Trello, Microsoft Teams, HubSpot, PandaDoc, Google Drive, Google Meet, Asana, Facebook Messenger, CloudTalk, stb.
3. Pipedrive regisztráció
Ha szeretnél regisztrálni egy ingyenes Pipedrive-fiókot, az kb. 2-3 percbe kerül. Első lépésként kattints a Try it free gombra a Pipedrive oldalán.
Ezután meg kell adni a céges e-mail címed, és a Sign up in two minutes gombra kattintani. Be lehet regisztrálni a Google-fiókoddal vagy a LinkedIn-profiloddal is.
Végül pedig személyes és céges adatokat kell megadni, mint például: név, cégnév, alkalmazottak száma, szolgáltatási területek, stb.
És már kész is, 14 napig ingyenesen használhatod a Pipedrive CRM rendszerét, ezután azonban fizetőssé válik, amiről később írunk.
A felhasználói profil létrehozását követően importálhatod az adataidat egy másik CRM rendszerből, hozzáadhatsz további felhasználókat a profilodhoz (hogy csapatként működjetek), szinkronizálhatod az e-mail fiókodat, a névjegyeidet és a naptárad.
4. A Pipedrive használata CRM feladatokra
A Pipedrive alapvetően a rendszerezést szolgálja: egy táblázatban összefoglalja, hogy hány üzletet kötöttünk, és azok az értékesítési tölcsér melyik fázisában járnak:
- Qualified – Felvett üzletek;
- Contact Made – Kapcsolatfelvétel megtörtént;
- Demo Scheduled – Megbeszélés ütemezve;
- Proposal Made – Árajánlat kiküldve;
- Negotiations Started – Az üzleti tárgyalások elkezdődtek.
Ha rákattintunk a +Deal zöld gombra, hozzáadhatunk új üzleti partnereket. Megadjuk a cég nevét, az üzlet értékét forintban vagy a kívánt pénznemben, az üzlet tervezett határidejét, valamint a kapcsolattartó személy nevét, elérhetőségeit.
Ezután egyszerűen behúzhatjuk a megfelelő oszlopba az üzleti partnereket, és a Pipedrive összesíti, hogy az adott sales fázishoz tartozó üzletek összesen mekkora bevételt jelentenek.
Az üzletek értékei alapján pedig előrevetíti, hogy mekkora bevétellel számolhatunk a következő hónapokban. Így ha mondjuk a cégednek 70 ügyfele van, és mindegyik projekt külön határidővel rendelkezik, akkor a Pipedrive használata révén sokkal könnyebb lesz nyomon követni a bevételek alakulását.
5. Pipedrive projektmenedzsment
Emellett a Pipedrive kiválóan alkalmas projektmenedzsment céljából is, mivel megtervezhetünk és rendszerezhetünk több projektet és feladatot is. Így néz ki egy projekt a Pipedrive-ban:
- Projekt időtartama;
- Felelős személyek;
- Kapcsolódó üzletek;
- Részfeladatok és ezek teljesítési szintje;
- Minden fázishoz rendelhetünk részfeladatokat és felelős személyeket.
A projekteket különböző kategóriákba sorolhatjuk, csak úgy, mint az üzleteket:
- Kick-off – Induló projektek;
- Planning – Tervezett projektek;
- Implementation – Elindult projektek;
- Review – Utólagos értékelésre bocsátott projektek.
Rendelkezésre áll még a feladatnézet, ahol minden részfeladatot láthatunk a készültségi fok, felelős személyek/csoportok, határidők és üzleti folyamatok alapján.
A Pipedrive rendelkezik saját levelezőrendszerrel is, így üzeneteket küldhetünk a munkatársainknak. Sőt, még naptár funkció is van: megbeszéléseket ütemezhetünk, közös tevékenységeket időzíthetünk, stb.
A lead-generálási funkcióknak hála pedig nyomon tudjuk követni, hogy hány új ügyfelünk lett, milyen arányban váltak fizető ügyfelekké, hány terméket adtunk el, bevételek előrejelzése, üzleti célok elérése, stb.
6. E-mail marketing a Pipedrive használatával
A Pipedrive használható e-mail marketing szoftverként is. Beállíthatunk kétlépcsős azonosítást, felvehetünk több küldő profilt is, az üzleti partnereinket pedig könnyedén feliratkozókká változtathatjuk.
Amikor egy Pipedrive e-mail marketing kampányt tervezünk, az alábbi dolgokat állíthatjuk be többek között:
- Tárgymező;
- Előnézeti szöveg;
- Az e-mail tartalma (készíthetünk saját e-mailt, használhatunk sablonokat, vagy használhatjuk a HTML szerkesztőt is);
- Küldési idő (hírlevelek azonnali vagy időzített kiküldése);
- Nyomon követés (megnyitási és kattintási arányok mérése).
Számos hírlevél sablon közül válogathatunk, és ezeket személyre tudjuk szabni.
Elhelyezhetünk címsorokat, bekezdéseket, felsorolásokat, képeket, CTA gombokat, törésvonalakat, közösségi média ikonokat, HTML kódokat, videókat, ikonokat, menügombokat. Gyerekjáték a Pipedrive segítségével a hírlevél készítés.
Emellett automatizált e-mail marketing kampányokat állíthatunk össze, saját hírlevél sablonokat menthetünk el, vizsgálhatjuk a leiratkozásokat, és hitelesíthetjük a domainunk e-mail rendszerét (SPF, DKIM, DMARC rekordok).
7. Pipedrive árak
A Pipedrive árak megtekinthetők ezen a linken. Mindegyik csomagot ki lehet próbálni 14 napig ingyenesen, bankkártya-adatok megadása nélkül. A próbaidőszak lejárta után azonban havi vagy éves előfizetést kell vásárolni (utóbbi 17%-kal olcsóbb).
Egyes funkciók csak külön megvásárolható bővítményekként érhetők el, mint például a lead-generálást és ügyfélszerzést célzó LeadBooster, az e-mail marketing kampányok tervezését és automatizálását lehetővé tevő Campaigns, vagy a projektmenedzsment funkciókkal rendelkező Projects bővítmény.
Ezek aktuális árairól és a legfrissebb ajánlatokról tájékozódj a Pipedrive hivatalos oldalán! 🙂
8. Összefoglaló
A Pipedrive egy nagyszerű üzleti-marketing szoftver, amely számos célból használható.
Alkalmazhatjuk ügyfélkezelő CRM rendszerként, projektmenedzsment szoftverként, lead-generálás céljából, vagy e-mail marketing kampányok tervezésére.
14 napig ingyenesen kipróbálható a Pipedrive, utána azonban fizetőssé válik, és sajnos nem a legolcsóbb szoftverek közé tartozik.
Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu
9. Gyakran ismételt kérdések és válaszok
CRM rendszer, lead-generáló program, e-mail marketing szoftver, projektmenedzsment alkalmazás, stb.
Nem minden program tud ennyi szolgáltatást nyújtani egy felületen belül, de érdemes lehet megfontolni az alábbiakat: MailerLite, Trello, ClickUp, MiniCRM.
14 napig ingyenes a próbaidőszak, ezután fizetőssé válik. Érdeklődj a Pipedrive árakról ezen a linken!