Tartalomjegyzék
ToggleMi az a local SEO? A helyi keresőoptimalizálás alapjai
Manapság az emberek akármilyen terméket vagy szolgáltatást akarnak vásárolni, szinte biztos, hogy a Google-ben fognak rákeresni az elérhető ajánlatokra. Ezért van szükség arra, hogy a céged megjelenjen a helyi keresési találatok között. Ha szeretnél új vásárlókat és több bevételt szerezni, akkor érdemes megismerned a local SEO, vagyis a helyi keresőoptimalizálás alapjait. 🙂
1. Mi az a local SEO, vagyis helyi keresőoptimalizálás?
A local SEO jelentése magyarul a helyi keresőoptimalizálás kifejezéssel írható le. Korábban már írtunk arról, hogy mi a SEO jelentése, ajánljuk figyelmedbe azt a cikket is!
Van egy árnyalatnyi különbség az általános weboldal SEO és a helyi SEO között. A sima keresőoptimalizálás célja, hogy egy adott weboldal a lehető legelőrébb jelenjen meg a Google találati listáján, ha a potenciális ügyfelek releváns kulcsszavakra keresnek rá.
Ezzel szemben a lokális keresőoptimalizálás azt a célt tűzi ki, hogy a Google által megjelenített helyi keresések közé kerüljön be az adott cég weboldala (pl. ATM Nyíregyháza, pesti szállodák, Szeged villanyszerelő, weboldal készítés Budapest), amely így a Google Térképen kerül feltüntetésre, lehetőleg a TOP3 találat között.
Ahogy az látható, a helyi keresőoptimalizálás segítségével olyan találatok dob fel a Google, amelyek egy adott városhoz vagy régióhoz köthetők. Így biztosítják azt, hogy a felhasználók valóban olyan szolgáltatás ajánlatokkal találkozzanak, amelyek közel vannak a lakhelyükhöz, és nagyobb valószínűséggel lépnek így kapcsolatba az adott céggel.
Első körben egy Google Térkép részlet jelenik meg a böngészőben egyfajta SERP funkcióként, amely 3 szolgáltató céget jelenít meg, de a További vállalkozások gombra kattintva még sokkal több hasonló céget tekinthetnek meg az internetezők a körzetben.
A cégekhez kapcsolódóan az alábbi információk jelennek meg a lokális SEO eredményeként:
- Vállalkozás neve, webhelye, szolgáltatásai;
- Elérhetőségi adatok (cím, telefonszám);
- Google értékelések száma és átlaga;
- A vállalkozás működésének ideje években kifejezve;
- A cég nyitvatartása;
- Elhelyezkedés a Google Térképen, útvonaltervezési lehetőséggel.
2. Miért fontos a helyi keresőoptimalizálás?
A local SEO rangsorának felállítása során a Google 10x kevesebb tényezőt vesz figyelembe, mint az általános SEO esetében. Ha egy debreceni vállalkozó szeretne weboldalt készíteni, akkor a Google olyan cégeket fog megjeleníteni számára, amelyek Debrecenben vagy a környékén nyújtanak weboldal készítési szolgáltatásokat.
Ez egy hatékony módja annak, hogy a vállalkozások olyan potenciális ügyfelekhez érjenek el, akik a székhelyükhöz közel élnek, és számukra releváns szolgáltatások iránt érdeklődnek.
Mivel lehetőség van az útvonaltervezésre is, ezért sokkal nagyobb az esélye, hogy az emberek ellátogatnak a fizikai üzletedbe is, ahol aztán már csak egy lépés választja el őket a vásárlástól és üzletkötéstől.
Emellett különböző kapcsolatfelvételi lehetőségek is megjelennek:
- A cég weboldalának linkje;
- Azonnal kapcsolatfelvételt lehetővé tevő hívásgomb;
- Elhelyezkedés a térképen.
Elsősorban tehát azoknak a vállalkozásoknak fontos a local SEO használata, amelyek rendelkeznek fizikai irodával vagy bolttal. Illetve azoknak a vállalkozóknak is hasznos lesz a helyi keresőoptimalizálás, akik helyi szinten akarják értékesíteni a termékeiket vagy szolgáltatásaikat.
Például: fodrászatok, ügyvédi irodák, fogorvosi rendelők, éttermek, szállodák, turisztikai irodák, cukrászdák, stb. De akár olyan vállalkozások számára is fontos lehet, amelyek egy adott városban vagy területen kínálnak szolgáltatásokat, és akár házhoz is mennek: taxik, áruszállítás, vízvezetékszerelők, kártevőirtók, stb.
A helyi SEO azonban mindenkinek megéri, hiszen egy ingyenes szolgáltatásról beszélünk, amely egy újabb csatornát nyit meg számodra az ügyfélszerzés és bevételnövelés terén.
3. Hogyan lesz hatékony a helyi keresőoptimalizálás?
1) Helyi tartalom készítése: hozz létre minőségi tartalmakat helyi eseményekről, hírekről, történésekről. Legyen külön aloldal a honlapodon, ahol bemutatod az üzleted, a termékeidet, a céged megalapítását, a csapatodat, stb. De persze az is fontos, hogy a weboldalad mobilbarát legyen.
2) Lokális kulcsszókutatás: keress olyan kifejezéseket, amelyek alapján az ügyfelek rátalálhatnak a termékeidre vagy szolgáltatásaidra. Ismerkedj meg a kulcsszókutatási eszközökkel.
3) Optimalizáld a weboldalad a helyi kulcsszavakra: helyezd el a lokális kulcsszavakat a weboldalad tartalmának szövegében, írj rájuk blogcikkeket, készíts videókat, útmutatókat, stb. Koncentrálj a SEO-barát szövegírás szabályaira.
4) Google értékelések gyűjtése: mivel a vállalkozás értékeléseinek száma és a csillagos minősítések átlaga is megjelenik, ezért törekedj arra, hogy a lehető legtöbb ötcsillagos ügyfélvéleményt szerezd meg. Cégünknek például már 140+ szöveges ötcsillagos értékelése van. Minél több friss, pozitív ügyfélvéleményt kap a vállalkozásod, a Google annál előkelőbb pozícióban fogja rangsorolni.
5) A közösségi média profilok optimalizálása: gondoskodj arról, hogy a Facebook, LinkedIn és Instagram oldalaidon is fel legyen tüntetve a vállalkozásod székhelye.
6) Helyi linképítés: szerezz backlinkeket olyan oldalakról, amelyek a céged régiójában relevánsak és nagy linkerővel rendelkeznek. Igyekezz a közeli vállalkozásokkal jó partnerkapcsolatokat építeni, de a helyi sajtóban is futtathatsz egy PR kampányt.
7) A Google Cégem-profil optimalizálása: ez a legfontosabb, mivel mindenképpen létre kell hoznod a vállalkozásod számára egy Google Cégem-profilt, ha szeretnél megjelenni a helyi keresési találatok között. A Google Cégprofil megjelenik a Térképek alkalmazásban is, számítógépen és okostelefonon egyaránt. Töltsd fel tartalommal a Cégprofilod, adj hozzá képeket, nevezd meg a szolgáltatásaidat, készíts rövid leírást a cégedhez, add meg a nyitvatartási idődet, stb. Ezek mind lényeges elemei a sikeres local SEO stratégiának.
8) Név, cím, telefonszám: ezt a három adatot mindenképp rögzítsd a weboldaladon (a láblécben és a kapcsolati oldalon is), a Google Cégprofilodban, és a közösségi média oldalaidon is. Fontos, hogy minden platformon konzisztensen ugyanazok az elérhetőségek legyenek megadva a vállalkozásodhoz.
4. Összefoglaló
A local SEO jelentése helyi keresőoptimalizálás, és rendkívül hasznos ügyfélszerzési és bevételnövelési stratégia minden vállalkozás számára.
Különösen azoknak a cégeknek ajánlott, amelyek helyi szinten akarják értékesíteni a szolgáltatásaikat és termékeiket.
Lényege, hogy egy Google Cégprofil létrehozása, helyi kulcsszókutatás és tartalomoptimalizálás által a Google érzékelni fogja, hogy az ország melyik területén vagyunk relevánsak, ha az emberek lokálisan keresnek rá egy szolgáltatásra (pl. weboldal készítés Budapest, vagy kínai étterem Debrecen közelében).
Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu
5. Gyakran ismételt kérdések és válaszok
Magyarul helyi keresőoptimalizálás.
Hozz létre egy Google Cégem-profilt, és optimalizáld az oldalad a lokális keresésekre.
Olyan kulcskifejezésekre folytatott internetes keresések, amelyek egy helyszínre vagy régióra utalnak. Pl. éttermek a közelben, pesti szállodák, WordPress karbantartás Budapest.