Facebook Konverziók API (CAPI) beállítása (2025)
A Facebook Pixel általi nyomonkövetés egyre inkább ellehetetlenül, köszönhetően a szigorúbb cookie-kezeléssel kapcsolatos iOS 14 frissítésnek. Mint az ismeretes, a Facebook Képpont segítségével tudjuk mérni a Facebook kampányaink eredményeit. Viszont egyre gyakrabban kerül a Pixel követése blokkolásra, ezért a hirdetőknek szüksége van egy megbízhatóbb megoldásra. Ezért hozták létre a Facebook CAPI eszközét, vagyis a Facebook Konverziók API nevű szolgáltatást, amely a Facebook hirdetési kampányok konverzióit méri és elemzi.
1. Mi az a Facebook Konverziók API (CAPI)?
A Facebook Konverziók API egy olyan eszköz, amellyel a konverziós eseményeket a saját szervereden rögzítheted, és azokat a Facebook szervereinek adatvesztés nélkül továbbíthatod. Ezek az úgynevezett Eventek, azaz események (lehetnek webhelyesemények, alkalmazásesemények, vagy offline konverziók is), amelyeket pl. a Google Analytics 4 is mér.
Az eszköz korábbi neve a Facebook Server-Side API volt, mára azonban átnevezték Facebook Converions API-vá, innen ered a CAPI megnevezés.
A Facebook CAPI használata nem helyettesíti teljes mértékben a Facebook Pixelt, csupán annak kiegészítőjeként van jelen. Segítségével javítható a Facebook kampányok mérése és a konverziós események nyomon követése. Így könnyen kiderítheted, hogy ha valaki vásárol, regisztrál vagy bármilyen egyéb konverziót hajt végre a weboldaladon, akkor az a személy melyik Facebook kampányodból érkezett a weboldaladra.
Mivel a Facebook Pixel süti-alapú követése egyre megbízhatatlanabb lesz, így a Facebook Konverziók API javítani fogja a konverziós eseményeid mérését. Pontosabb Facebook hirdetéskezelési adatokat kaphatsz, valamint ennek köszönhetően a Facebook és Instagram hirdetési kampányaid is jobban optimalizáltak lesznek.
Egy 2022 nyarán végzett felmérés szerint azok a hirdetők, akik a Facebook Konverziók API-t és a Képpontot együttesen beállították, átlagosan 13%-os növekedést tapasztaltak a hirdetéseik megtérülésében, és 19%-kal több hozzárendelt vásárlási eseményt jegyeztek fel.
2. Miért fontos a Facebook CAPI beállítása?
A Facebook Pixel bár továbbra is működik és gyűjti az adatokat, egyre megbízhatatlanabbá válik a következő változások miatt:
1) iOS 14 frissítés: minden Apple eszközön, amelyen iOS rendszer fut, a felhasználók automatikus nyomon követés és az adatgyűjtés ki lett kapcsolva. Ezentúl külön engedélyt kell adniuk a Facebooknak, hogy adatokat gyűjthessen róluk.
2) Reklámblokkolók: az Ad Blocker és a hasonló eszközök sokszor blokkolják a Facebook Képpont követését is amellett, hogy a hirdetéseid sem jelennek meg a közösségi média oldalakon.
3) A böngészők adatvédelme: a Chrome-on kívül minden böngészőben sokat szigorítottak azon, hogy a felhasználók saját maguk határozhassák meg, mely oldalak, mikor és milyen célból gyűjthetnek arról adatokat, hogy milyen online cselekvéseket végeznek a weboldalakon. Így tehát könnyen kikapcsolható a Facebook Pixel követése is a böngészőben.
4) A Safari a sütiket 7 nap után törli: mivel a Képpont működése a sütiken alapszik, így a 7 napnál régebbi cookie-k hozzárendelése a Facebook Pixel segítségével gyakorlatilag lehetetlenné vált.
A Facebook hirdetők tehát rengeteg elemzési és konverziós adattól estek így el, ami megnehezíti a Facebook hirdetések optimalizálását. Emiatt a konverziók egy része nem kerül továbbításra a Facebookhoz a Pixelen keresztül.
Tehát a Facebook Konverziók API beállítása révén:
- Pontosabb konverziós adatok lesznek továbbítva a Facebook felé, így könnyebb lesz a kampányok optimalizálása;
- A Facebook algoritmusa is erre épül, így az is hatékonyabban fog működni a hirdetéseink optimalizációja terén;
- Az egyéni célközönségeid nagyobb méretűek és magasabb minőségűek lesznek, így hatékonyabb Facebook retargeting kampányokat indíthatsz;
- Pontosabban meg tudod majd határozni a Facebook hirdetéseid ROI és ROAS mutatóját, amely a hirdetésekre költött pénzösszeg megtérülését mutatja.
3. Hogyan működik a Facebook CAPI?
Ismerjük meg a Facebook Konverziók API működését egy gyakorlati példán keresztül. Ha valaki vásárol egy terméket a webshopodban, akkor ez egy konverziós eseménynek számít. Számos információ kapcsolódik ehhez az úgynevezett eventhez (esemény angolul = event): vásárlás összege, időpontja, a vásárolt termék megnevezése, pénznem, a vásárló adatai (elérhetőségek, IP-cím, stb.).
Ezt a sok adatot minden konverziós esemény esetén rögzíti a weboldalad a saját szerverére. A Facebook CAPI abban segít, hogy ezek az információk eljussanak a Facebookhoz. Ezek alapján azonosítja a felhasználót a Facebook, és összekapcsolja azt a saját felhasználói adatbázisával.
A Facebook továbbá ellenőrzi, hogy a vásárlási eseményt rögzítette-e a Facebook Pixel is. Ha a válasz igen, akkor a Facebook nem fogja duplán elszámolni ugyanazt a vásárlást/konverziót, így elkerülhető az esemény duplikáció.
Olyan eseményeknél működik a Facebook Konverziók API, ahol a felhasználók megadják az e-mail címüket vagy egyéb azonosítójukat azért, hogy vásároljanak vagy regisztráljanak. Tehát ezek már a sales funnel végső szakaszaiban előforduló konverziók.
4. Facebook Konverziók API (CAPI) beállítása
Két lehetőség van a Facebook CAPI beállítására: egy partnerintegrációs, könnyebb megoldás, és egy manuális, nehezebb megoldás. Az előbbinél nem feltétlenül szükséges fejlesztői segítség, azonban ha nem vagy jártas a Facebook hirdetéskezelésben, mindenképp ajánlatos felvenni a kapcsolatot egy PPC specialistával, a linkre kattintva. Nálunk a Facebook hirdetéskezelés egyik alapvető eleme a Facebook CAPI telepítése, a Facebook Pixellel egyetemben.
4.1. Facebook CAPI beállítása partnerintegrációval
Ha egy népszerű webáruház motort használsz, mint például a Shopify, a Wix, a BigCommerce vagy a WooCommerce, akkor nyert ügyed van, mert a Facebook Konverziók API bekötése lehetséges a partnerintegrációk révén, néhány kattintással és fejlesztői segítség nélkül. Ezekről bővebben itt olvashatsz.
A Facebook CAPI beállítása csak akkor nem éri meg, ha kis céged van, nem a Facebook hirdetések révén szerzel forgalmat elsődlegesen, és nincs partnerintegrációs lehetőség a webshopodhoz.
4.2. Facebook CAPI beállítása manuálisan
Mindenképpen kérd egy webfejlesztő segítségét, aki megoldja a Facebook Konverziók API manuális bekötését. A Konverziók API-átjáró egy kódot nem igénylő beállítási módszer, amelyet a Meta Eseménykezelőből tudsz elérni. De lehetséges a közvetlen integráció is kód használatával, amelye személyre szabottabb Facebook CAPI beállítást tesz lehetővé. További információt a manuális Facebook Konverziók API beállításról itt olvashatsz.
A Facebook Konverziók API beállítása minden esetben legalább 1-2 órát fog igénybe venni, és szükséges hozzá némi informatikai vagy fejlesztői háttértudás.
5. Összefoglaló
A Facebook Konverziók API használata révén a Facebook hirdetéseid eredményessége és a marketinges adataid összegyűjtése nem lesznek kiszolgáltatva a böngészők adatkezelési szigorításainak.
Tehát a Facebook CAPI segít abban, hogy jobban meghatározhasd a hirdetéseid megtérülését, és a Facebook Képponttal kiegészítve sokkal precízebb adatküldést biztosít a weboldalad szervere és a Facebook adatközpontja között.
A Facebook CAPI beállítása lehetséges partnerintegrációkkal bizonyos CMS rendszerek esetén (pl. WooCommerce, Wix, Shopify, stb.), vagy manuálisan. Mindkét esetben szükséged lesz webfejlesztői segítségre, így vedd fel velünk a kapcsolatot, és mi segítünk beállítani a Facebook CAPI eszközét a weboldaladon, és minden beállítást elvégzünk a Facebook Hirdetéskezelő felületén is.
Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu
6. Gyakran ismételt kérdések és válaszok
A Facebook Konverziók API, amely pontosabb konverziókövetést és Facebook kampány optimalizálást tesz lehetővé.
Magyarul Facebook Képpont, amelyről egy másik bejegyzésben írtunk.
Írj nekünk, és 24 órán belül válaszolunk.