A Facebook Konverziók API (CAPI) beállítása (2024)

A Facebook CAPI beállítása révén egy hatékony konverziókövető eszközhöz jutunk, amely kiegészíti a Facebook Pixel munkáját.
Facebook CAPI beállítása

A Facebook Konverziók API (CAPI) beállítása (2024)

A Facebook Pixel általi nyomonkövetés egyre inkább ellehetetlenül, köszönhetően a szigorúbb cookie-kezeléssel kapcsolatos iOS 14 frissítésnek. Mint az ismeretes, a Facebook Képpont segítségével tudjuk mérni a Facebook kampányaink eredményeit. Viszont egyre gyakrabban kerül a Pixel követése blokkolásra, ezért a hirdetőknek szüksége van egy megbízhatóbb megoldásra. Ezért hozták létre a Facebook CAPI eszközét, vagyis a Facebook Konverziók API nevű szolgáltatást, amely a Facebook hirdetési kampányok konverzióit méri és elemzi.

1. Mi az a Facebook Konverziók API (CAPI)?

A Facebook Konverziók API egy olyan eszköz, amellyel a konverziós eseményeket a saját szervereden rögzítheted, és azokat a Facebook szervereinek adatvesztés nélkül továbbíthatod. Ezek az úgynevezett Eventek, azaz események (lehetnek webhelyesemények, alkalmazásesemények, vagy offline konverziók is), amelyeket pl. a Google Analytics 4 is mér.

Az eszköz korábbi neve a Facebook Server-Side API volt, mára azonban átnevezték Facebook Converions API-vá, innen ered a CAPI megnevezés.

A Facebook CAPI használata nem helyettesíti teljes mértékben a Facebook Pixelt, csupán annak kiegészítőjeként van jelen. Segítségével javítható a Facebook kampányok mérése és a konverziós események nyomon követése. Így könnyen kiderítheted, hogy ha valaki vásárol, regisztrál vagy bármilyen egyéb konverziót hajt végre a weboldaladon, akkor az a személy melyik Facebook kampányodból érkezett a weboldaladra.

Mivel a Facebook Pixel süti-alapú követése egyre megbízhatatlanabb lesz, így a Facebook Konverziók API javítani fogja a konverziós eseményeid mérését. Pontosabb Facebook hirdetéskezelési adatokat kaphatsz, valamint ennek köszönhetően a Facebook és Instagram hirdetési kampányaid is jobban optimalizáltak lesznek.

Egy 2022 nyarán végzett felmérés szerint azok a hirdetők, akik a Facebook Konverziók API-t és a Képpontot együttesen beállították, átlagosan 13%-os növekedést tapasztaltak a hirdetéseik megtérülésében, és 19%-kal több hozzárendelt vásárlási eseményt jegyeztek fel.

Facebook hirdetéskezelés

2. Miért fontos a Facebook CAPI beállítása?

A Facebook Pixel bár továbbra is működik és gyűjti az adatokat, egyre megbízhatatlanabbá válik a következő változások miatt:

1) iOS 14 frissítés: minden Apple eszközön, amelyen iOS rendszer fut, a felhasználók automatikus nyomon követés és az adatgyűjtés ki lett kapcsolva. Ezentúl külön engedélyt kell adniuk a Facebooknak, hogy adatokat gyűjthessen róluk.

2) Reklámblokkolók: az Ad Blocker és a hasonló eszközök sokszor blokkolják a Facebook Képpont követését is amellett, hogy a hirdetéseid sem jelennek meg a közösségi média oldalakon.

3) A böngészők adatvédelme: a Chrome-on kívül minden böngészőben sokat szigorítottak azon, hogy a felhasználók saját maguk határozhassák meg, mely oldalak, mikor és milyen célból gyűjthetnek arról adatokat, hogy milyen online cselekvéseket végeznek a weboldalakon. Így tehát könnyen kikapcsolható a Facebook Pixel követése is a böngészőben.

4) A Safari a sütiket 7 nap után törli: mivel a Képpont működése a sütiken alapszik, így a 7 napnál régebbi cookie-k hozzárendelése a Facebook Pixel segítségével gyakorlatilag lehetetlenné vált.

A Facebook hirdetők tehát rengeteg elemzési és konverziós adattól estek így el, ami megnehezíti a Facebook hirdetések optimalizálását. Emiatt a konverziók egy része nem kerül továbbításra a Facebookhoz a Pixelen keresztül.

Tehát a Facebook Konverziók API beállítása révén:

  • Pontosabb konverziós adatok lesznek továbbítva a Facebook felé, így könnyebb lesz a kampányok optimalizálása;
  • A Facebook algoritmusa is erre épül, így az is hatékonyabban fog működni a hirdetéseink optimalizációja terén;
  • Az egyéni célközönségeid nagyobb méretűek és magasabb minőségűek lesznek, így hatékonyabb Facebook retargeting kampányokat indíthatsz;
  • Pontosabban meg tudod majd határozni a Facebook hirdetéseid ROI és ROAS mutatóját, amely a hirdetésekre költött pénzösszeg megtérülését mutatja.

3. Hogyan működik a Facebook CAPI?

Ismerjük meg a Facebook Konverziók API működését egy gyakorlati példán keresztül. Ha valaki vásárol egy terméket a webshopodban, akkor ez egy konverziós eseménynek számít. Számos információ kapcsolódik ehhez az úgynevezett eventhez (esemény angolul = event): vásárlás összege, időpontja, a vásárolt termék megnevezése, pénznem, a vásárló adatai (elérhetőségek, IP-cím, stb.).

Ezt a sok adatot minden konverziós esemény esetén rögzíti a weboldalad a saját szerverére. A Facebook CAPI abban segít, hogy ezek az információk eljussanak a Facebookhoz. Ezek alapján azonosítja a felhasználót a Facebook, és összekapcsolja azt a saját felhasználói adatbázisával.

A Facebook továbbá ellenőrzi, hogy a vásárlási eseményt rögzítette-e a Facebook Pixel is. Ha a válasz igen, akkor a Facebook nem fogja duplán elszámolni ugyanazt a vásárlást/konverziót, így elkerülhető az esemény duplikáció.

Olyan eseményeknél működik a Facebook Konverziók API, ahol a felhasználók megadják az e-mail címüket vagy egyéb azonosítójukat azért, hogy vásároljanak vagy regisztráljanak. Tehát ezek már a sales funnel végső szakaszaiban előforduló konverziók.

4. Facebook Konverziók API (CAPI) beállítása

Két lehetőség van a Facebook CAPI beállítására: egy partnerintegrációs, könnyebb megoldás, és egy manuális, nehezebb megoldás. Az előbbinél nem feltétlenül szükséges fejlesztői segítség, azonban ha nem vagy jártas a Facebook hirdetéskezelésben, mindenképp ajánlatos felvenni a kapcsolatot egy PPC specialistával, a linkre kattintva. Nálunk a Facebook hirdetéskezelés egyik alapvető eleme a Facebook CAPI telepítése, a Facebook Pixellel egyetemben.

4.1. Facebook CAPI beállítása partnerintegrációval

Ha egy népszerű webáruház motort használsz, mint például a Shopify, a Wix, a BigCommerce vagy a WooCommerce, akkor nyert ügyed van, mert a Facebook Konverziók API bekötése lehetséges a partnerintegrációk révén, néhány kattintással és fejlesztői segítség nélkül. Ezekről bővebben itt olvashatsz.

A Facebook CAPI beállítása csak akkor nem éri meg, ha kis céged van, nem a Facebook hirdetések révén szerzel forgalmat elsődlegesen, és nincs partnerintegrációs lehetőség a webshopodhoz.

4.2. Facebook CAPI beállítása manuálisan

Mindenképpen kérd egy webfejlesztő segítségét, aki megoldja a Facebook Konverziók API manuális bekötését. A Konverziók API-átjáró egy kódot nem igénylő beállítási módszer, amelyet a Meta Eseménykezelőből tudsz elérni. De lehetséges a közvetlen integráció is kód használatával, amelye személyre szabottabb Facebook CAPI beállítást tesz lehetővé. További információt a manuális Facebook Konverziók API beállításról itt olvashatsz.

A Facebook Konverziók API beállítása minden esetben legalább 1-2 órát fog igénybe venni, és szükséges hozzá némi informatikai vagy fejlesztői háttértudás.

5. Összefoglaló

A Facebook Konverziók API használata révén a Facebook hirdetéseid eredményessége és a marketinges adataid összegyűjtése nem lesznek kiszolgáltatva a böngészők adatkezelési szigorításainak.

Tehát a Facebook CAPI segít abban, hogy jobban meghatározhasd a hirdetéseid megtérülését, és a Facebook Képponttal kiegészítve sokkal precízebb adatküldést biztosít a weboldalad szervere és a Facebook adatközpontja között.

A Facebook CAPI beállítása lehetséges partnerintegrációkkal bizonyos CMS rendszerek esetén (pl. WooCommerce, Wix, Shopify, stb.), vagy manuálisan. Mindkét esetben szükséged lesz webfejlesztői segítségre, így vedd fel velünk a kapcsolatot, és mi segítünk beállítani a Facebook CAPI eszközét a weboldaladon, és minden beállítást elvégzünk a Facebook Hirdetéskezelő felületén is.

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

6. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi az a Facebook CAPI?

A Facebook Konverziók API, amely pontosabb konverziókövetést és Facebook kampány optimalizálást tesz lehetővé.

❓ Mi az a Facebook Pixel?

Magyarul Facebook Képpont, amelyről egy másik bejegyzésben írtunk.

❓ Segítségre van szükségem a Facebook CAPI beállításában, kihez forduljak?

Írj nekünk, és 24 órán belül válaszolunk.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés