Squarespace borítókép

Hogyan legyen
vevőszerző weboldalam?

Ingyenes
E-book Letöltése!

Heti 1 db marketing cikk ami hozzásegít a vállalkozásod fejlődéséhez!

Kérem a heti cikket!

Olvasási idő: 4 perc

Squarespace: weboldal, naptár, hírlevelek, logó és pop-up készítése egy helyen

Amikor weboldal készítésről és CMS rendszerekről esik szó, mindenkinek a WordPress jut elsőként eszébe. Ez természetesen nem véletlen, hiszen ingyenesen használható és rendkívül népszerű az egész világon. Létezik azonban számos alternatíva, amelyek néha sokkal több funkcióval rendelkeznek. Az egyik ilyen lehetőség a Squarespace, amely egy szolgáltatáson belül kombinálja a weboldalak, webáruházak, landing oldalak, időpontfoglaló rendszerek, felugró ablakok és hírlevelek készítését.

1. Mi az a Squarespace?

A Squarespace egy amerikai székhelyű CMS (tartalomkezelő) rendszer, amelyen keresztül nagyon változatos weboldalakat készíthetünk.

Egészen kreatív honlapok születnek a Squarespace használatának eredményeként, ezért alkalmazása kifejezetten ajánlott online kereskedelemmel foglalkozó cégeknek, divattervezőknek, művészeknek, profi fényképészeknek, és egyéb kreatív szakembereknek.

Squarespace főoldal

A szolgáltatás 2003-ban indult, és azóta már több millió weboldalt készítettek ezzel a CMS rendszerrel.

Használatához semmilyen kódolási ismeretre nincs szükség, mivel előre elkészített sablonokat tudsz testre szabni saját igényeid szerint. Többek között ezeket a funkciókat élvezheted:

  • Beépített e-kereskedelmi pénztár oldalak;
  • Egyedi domain név;
  • SSL tanúsítványok általi védelem;
  • SEO (keresőoptimalizálás) lehetőségei;
  • Weboldal forgalmával kapcsolatos elemzések;
  • Időpontfoglalási eszközök (alternatívák: Salonic, Calendly);
  • E-mail marketing megoldások;
  • Drag-and-drop (húzd és vidd) weboldalkészítő, hasonlóan a Wix rendszeréhez.

Mindezt a rengeteg információt megpróbáljuk összefoglalni számodra ebben a bejegyzésben, amit a következő vázlatpontokban olvashatsz.

2. Squarespace sablon kiválasztása

Először is létre kell hoznunk egy díjmentes profilt a Squarespace weboldalán. Ezután tudunk majd válogatni a professzionális weboldal sablonok közül.

Rengeteg eltérő sablon elrendezés közül válogathatunk, és mindegyik lehetőség igazán profi megjelenést kölcsönöz új weboldalunknak.

Squarespace sablon

Az előre összeállított weboldal elrendezéseket szűrhetjük kétféle módszerrel is:

  • A létrehozni kívánt webhely típusa: online bolt, portfólió, egylapos oldal, blog, időpontfoglalási oldal, landing page.
  • Az elkészítendő weboldal témája: művészet, szépségápolás, fényképészet, divat, személyes jellegű, utazás, ételek, szórakozás, természet, otthoni dekorációk, és így tovább.

Próbáljunk megalkotni mondjuk egy utazási blogot a példánkban. Kiválasztjuk a számunkra legideálisabb sablont, majd elnevezzük a készülő új oldalunkat, és már kezdhetjük is a szerkesztését.

3. Squarespace weboldalkészítő használata

Most érkezünk el a leglényegesebb részhez, hiszen használatba vesszük az egyszerűen kezelhető weboldalkészítő platformot.

Számos lehetőségünk van a kiválasztott sablon egyedivé tételére. A végeredmény egy kiemelkedő és esztétikus weboldal lesz.

Kiszervezett Marketing Utazási Blog

Mint látható, minden sablon egyedi felépítéssel rendelkezik. Mivel esetünkben egy utazási blogot szeretnénk létrehozni, ezért csak két aloldal lesz a honlapunkon belül: utazási blog és bemutatkozó oldal.

3.1. Egyedi tartalomblokkok hozzáadása

Az oldalak egymásra épülő tartalomblokkokból tevődnek össze. Külön blokk például egy kép, egy bekezdés, egy címsor, egy felsorolás, egy kapcsolatfelvételi űrlap, egy időpontfoglalási űrlap, és így tovább.

Itt egy kis ízelítő abból, hogy mi mindent ki lehet hozni egy sablon bejegyzésből pár perc alatt.

Squarespace weboldal készítés

A szöveget számos módon személyre szabhatjuk:

  • Eltérő méretű és betűtípussal írt címsorok, bekezdések;
  • Változtatható betűszín;
  • Félkövér, dőlt, áthúzott betűtípusok;
  • Felsorolások, listák;
  • Szövegigazítások, behúzások.

A további hozzáadható tartalmi blokkok között szerepelnek alapvető tartalmi elemek, úgy mint CTA gombok, videók, képek, galériák, űrlapok, hangfájlok, térképek, naptárak, hírlevelek.

Squarespace tartalmi blokkok

További alkalmazható elemek:

  • Eseménynaptár és időpontfoglalás;
  • Termékek és szolgáltatások;
  • Landing oldalak és űrlapok;
  • Különböző integrációk, pl. Instagram, Twitter, SoundCloud, Flickr, Amazon;
  • Éttermi menük;
  • Adományozási lehetőségek;
  • Archívum a korábbi posztokból;
  • Linkek, RSS, keresési sáv.

3.2. A tartalmi elemek stilizálása

A tartalmat nem elég összeállítani, esztétikus kinézetet is kell kölcsönözni az oldalunknak. Ebben segít a rengeteg elérhető színpaletta, amivel minden tartalmi elemet külön-külön formázhatunk, vagy az oldal egészének hátterét is beállíthatjuk.

Tartalmi elemek stilizálása

A színeket személyre szabhatjuk minden egyes címsornál, linknél, a blokkok hátterénél, a gombok kinézeténél, a gombok szövegének a színénél is, és ezt még sorolhatnánk nagyon sokáig.

Téma színsémája

Az egyéni igények szerinti formázás azonban nem áll meg itt, hiszen a betűk kinézetét is rengeteg módszerrel változtathatjuk meg (pl. betűtípus, betűméret, stílus, sormagasság, betűköz, egyes címsorok méretei, stb.).

Az oldalakhoz animációkat is hozzáadhatunk. A tartalmi elemek beúszhatnak oldalról, megjelenhetnek egymás után, vagy fokozatos eltűnhetnek görgetés hatására.

Az animációk sebessége is testre szabható, nem beszélve az oldalak margójáról és az egyes tartalmi elemek szélességéről, magasságáról.

A CTA gombokat három kategóriába sorolja a Squarespace, ezek mind eltérő jellemzőkkel rendelkeznek és méretükben is változatosak.

Különbséget tehetünk akár a fontosságuk tekintetében is az egyes gombokhoz tartozó stílusok alkalmazásával.

Minden egyes tartalmi elemet, amit hozzáadunk az oldalunkhoz, több tucatnyi lehetőséggel tudunk egyedivé alakítani.

3.3. A mobilos kinézet ellenőrzése

Nem lehet elégszer kihangsúlyozni, hogy mennyire fontos a reszponzivitás és a mobilbarát megjelenés. Erről részletesebben ebben a cikkünkben olvashatsz!

Természetesen a Squarespace eleget tesz a reszponzív webdesign minden követelményének.

Miután elkészítettük a weboldalunkat, ellenőrizhetjük azt is, hogy miképpen fog kinézni mobiltelefonok képernyőjén.

Squarespace mobilbarát nézet

3.4. Squarespace fizetési oldal beállítása

Tegyük fel, hogy nem egy blogot, hanem egy online webáruházat szeretnél létrehozni. Ebben az esetben szükséged lesz egy fizetési oldalra is, amelyen keresztül bevételhez juthatsz a vásárlóidtól.

Nem kell aggódnod, hiszen a Squarespace lehetőséget ad az egyéni fizetési oldalak megtervezésére is!

Fizetési oldal megtervezése

Személyre szabhatod a tartalmi elemek elhelyezkedését, színét, szövegét, és még számos más formázási beállítást.

Emellett lehetőségünk van 404 hibakód oldalakat is létrehozni, valamint hozzáférést megtagadó lapokat, és jelszókérő űrlapokat is.

Sőt, akár komplett webáruházakat is összeállíthatunk a Squarespace felületén. Hozzáadhatjuk saját termékeinket, online fizetési módokat állíthatunk be, előfizetési lehetőségeket választhatunk az ügyfeleink számára.

Squarespace webáruház készítés

4. Squarespace időpontfoglalási rendszer

A CMS rendszer nemcsak weboldalak készítését teszi lehetővé, hanem időpontok egyeztetését is megoldhatjuk vele.

Időpontfoglaló rendszer

Nincs más dolgunk, mint beállítani a nyitvatartási időnket, megadni a foglalható időpontok típusát (pl. konzultáció), az eseményekhez tartozó időtartamot és a szolgáltatás árát.

Ha mindennel elkészültünk, a weboldalépítő Squarespace platformon lesz majd lehetőségünk az időpontfoglaló naptárt hozzáadni a honlapunkhoz.

5. Marketinglehetőségek a Squarespace weboldalakon

Nézzük, hogy milyen további funkciókat kínál a felhasználóknak a Squarespace, amelyek kiemelkedően hasznosak a weboldalak sikeres működése során.

5.1. Hírlevelek küldése, e-mail marketing

Először is ott van az az opció, amelynek használatával különböző célú e-mail kampányokat hozhatunk létre.

Minden eltérő célhoz egyéni sablonok tartoznak, amelyeket személyre tudunk szabni az e-mailek megtervezése során.

Squarespace e-mail kampányok

Az alábbi célok közül válogathatunk a hírlevelek sablonjainak kiválasztása során:

  • Termékek vagy szolgáltatások reklámozása;
  • Események népszerűsítése;
  • Kedvezmények és egyedi ajánlatok bejelentése;
  • Frissítésekről és hírekről való tájékoztatás;
  • Segítségnyújtás, ügyfélszolgálat;
  • Köszönőlevelek.

5.2. Beépített SEO funkciók

A Squarespace emellett segítségünkre lesz az oldalunk keresőoptimalizálásában is. Egyrészt rengeteg hasznos infót mutatnak a SEO alapjairól, másrészt akár keresőmarketinggel foglalkozó szakembereket is felbérelhetünk.

Ezen túl lehetőségünk van keresőbarát URL-t tervezni weboldalunk számára, illetve a meta leírást is beállíthatjuk.

Sőt, webhelyünket összeköthetjük a Google Search Console szolgáltatásaival is, amely nagy segítséget nyújt majd a kulcsszókutatásban és a hozzánk érkező forgalom elemzésében.

A Squarespace saját felületet hozott létre a látogatóink demográfiai adatainak gyűjtésére. Itt egyben lehetőségünk van minden alapvető forgalmi statisztika elemzésére is:

  • Visszafordulási arány;
  • Oldalmegtekintések;
  • Új és visszatérő látogatók;
  • Termékeladások, bevételek;
  • Kosárelhagyási arány (ami az OptiMonkkal csökkenthető);
  • CTA gombok és landing oldalak konverziós aránya;
  • Értékesítési csatornák.
Beépített SEO funkciók

5.3. Felugró ablakok tervezése

A rengeteg funkciója mellett a Squarespace használatával még egyedi tervezésű pop-up ablakokat is létrehozhatunk.

Felugró ablakok tervezése

Több sablon közül válogathatunk, és a felugró ablakunk több szempontból is egyénre szabható: színek, szövegek, betűméretek, betűtípusok, árnyékolás, aktiválási szabályok és megjelenítési beállítások megadása.

Ha tudni szeretnéd, hogy milyen módszerekkel alkalmazhatók a legeredményesebben a pop-up ablakok, akkor olvasd el erről szóló összefoglalónkat!

5.4. Squarespace logókészítő

Ha mindez nem lenne elég, a Squarespace által még egyéni tervezésű logókat is tudunk készíteni vállalkozásunk számára!

Squarespace logókészítő

Több tucatnyi szimbólumot adhatunk hozzá új logónkhoz, amit ingyenesen tudunk megalkotni.

5.5. Egyedi domain név foglalása a Squarespace oldalán

Egy jól csengő domain név fontossága tagadhatatlan a weboldalak üzemeltetése során. A domain neved saját márkanévvé tudod alakítani, csak tudnod kell az erre szolgáló módszereket. 🙂

A Squarespace felületén lefoglalhatjuk a számunkra ideális domaint.

Domain regisztrátor

Mint látható, a rendszer elég sok választható végződést felkínál eltérő árakon, és ezen túl akár üzleti tartománynevek is választhatók.

6. Mennyibe kerül a Squarespace?

A Squarespace sajnos nem ingyenesen használható CMS rendszer. A regisztrációt követően 14 napig tart a próbaidőszak, amelynek során alkalmunk van kipróbálni minden funkcióját.

Ezután valamelyik fizetős csomagot kell megvásárolnunk. Választhatunk azonban, hogy havonta vagy évente szeretnénk fizetni (ezzel elég sok pénzt spórolhatunk).

Squarespace árak

A legolcsóbb csomag a cikk írásának a pillanatában 14 dollárba kerül havi szinten (éves előfizetéssel). Ha figyelembe vesszük a rengeteg funkciót, amit korábban bemutattunk, akkor azt kell mondanunk, hogy elég jó ár/érték aránnyal van dolgunk.

Az aktuális árakról tájékozódj a Squarespace hivatalos oldalán!

7. Összefoglaló

A Squarespace egy igazán kiemelkedő weboldalkészítő rendszer, amely azon túl, hogy blogok, landing oldalak, webáruházak és egyéb honlapok létrehozására alkalmas, rengeteg további funkcióval is bír.

A weboldalakhoz tartozó több tucatnyi sablont teljesen saját ízlésünkre szabhatjuk, feltölthetjük őket tartalommal, egyéni kinézetet kölcsönözve weblapunk megjelenésének.

Emellett beállíthatjuk weblapunk SEO-ját, e-mail marketing kampányt indíthatunk, logót készíthetünk, fizetési oldalt és felugró ablakokat alkalmazhatunk, de még domain nevek foglalására is van lehetőség.

Egyetlen hátránya a Squarespace használatának, hogy csak 14 napig ingyenes a használata, ezután fizetőssé válik.

Kérlek, hogy segítsd munkánkat egy megosztással, vagy nyomj rá a Tetszik gombra! 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

A weboldal készítő csapat egy tagját ábárzol

Dávid Ádám

Szia, Dávid Ádám vagyok a Kiszervezett Marketing Ügynökség alapítója. Több mint 120+ weboldalt építettünk már sikeresen az ügyfeleink számára. Az így szerzett tapasztalataimat blog formájában szeretném megosztani veled. Sok sikert számodra a megvalósításban!

Hogyan legyen
vevőszerző weboldalam?

Ingyenes
E-book Letöltése!

Heti 1 db marketing cikk ami hozzásegít a vállalkozásod fejlődéséhez!

Kérem a heti cikket!

Send this to a friend