Az ActiveCampaign használata: CRM, hírlevél, landing page

Az ActiveCampaign egy marketing automatizációs rendszer, amely e-mail marketing és landing oldal készítés céljából is használható.
ActiveCampaign használata

Az ActiveCampaign használata: CRM, hírlevél, landing page

Az ActiveCampaign használata több szempontból is előnyös, mivel számos eltérő funkcióval rendelkezik: marketing automatizáció, e-mail marketing, CRM rendszer, űrlapok és landing oldalak készítése. Ha kíváncsi vagy, hogy miként működik az ActiveCampaign, akkor olvasd el a cikkünket!

1. Mi az az ActiveCampaign?

Az ActiveCampaign (hivatalos oldal) egy szolgáltatáson belül biztosítja az e-mail marketinget, a marketing automatizálást, és a CRM ügyfélkezelést. 14 napig ingyenesen kipróbálható, így bátran adhatunk neki egy esélyt.

ActiveCampaign

Az ActiveCampaign használata révén kapunk egy jól kezelhető e-mail marketing szoftvert, amelyben landing oldalakat és űrlapokat hozhatunk létre, valamint követhetjük az oldalon végbemenő eseményeket.

Automatizálhatjuk az értékesítést, leadeket gyűjthetünk, CRM funkciókat is biztosítanak az ügyfélkezelés sikeresebbé tétele érdekében.

Az ActiveCampaign rendszere jól integrálható más szoftverekkel: Shopify, WordPress, Zapier, Zoom, Stripe, YouTube, Facebook, Salesforce, Postmark, Google Analytics, Unbounce, WooCommerce, ClickFunnels. A teljes listát az integrálható CMS, CRM és e-commerce rendszerekről itt találhatod. Több mint 930 lehetőség közül válogathatsz!

Webshop készítés

2. Az ActiveCampaign használata

Ha ki szeretnéd próbálni az ActiveCampaign funkcióit, akkor ezt 14 napig ingyenesen megteheted. Kattints ide, add meg az e-mail címed, majd kattints a Start your free trial gombra.

Miután létrehoztad a fiókodat, elérkezel az ActiveCampaign irányítópultjára. Sajnos csak angol nyelven érhető el, ezért ha magyar nyelvű CRM rendszert keresel, ajánljuk figyelmedbe a MiniCRM-et.

ActiveCampaign használata

Az irányítópultról elérheted a különböző marketing, e-mail küldő, automatizációs, weboldal készítő és egyéb funkciókat, jelentéseket. Rengeteg lehetőségünk van, például:

  • Célzott e-mail marketing kampány tervezése;
  • Sales funnel kiépítése;
  • Az adatgyűjtés automatizálása;
  • Leadek átalakítása vásárlókká;
  • A feliratkozói lista bővítése, lead-generálás;
  • Belső folyamatok automatizálása;
  • Lead-gondozás és üzletkötés.

3. ActiveCampaign CRM funkciók

Az ügyfélkapcsolatok kezelése terén az ActiveCampaign biztosítja az adatmigrációt, ha korábban más CRM rendszert használtál volna, és át szeretnéd költöztetni a meglévő ügyféllistáidat.

Így néz ki például egy ügyfélkapcsolat az ActiveCampaign felületén:

CRM rendszer

Ha valaki feliratkozik az e-mail marketing listánkra, akkor megadhatunk hozzá elérhetőségeket (e-mail cím, telefonszám), beállíthatunk számára vezeték- és keresztnevet, feliratkoztathatjuk belső listákra, címkéket adhatunk a profiljához, valamint feladatokat címezhetünk számára (pl. hívást vagy meetinget ütemezhetünk).

A kontaktokhoz csatolhatunk sikeres üzleti tevékenységeket is, így láthatjuk, hogy az ügyfeleinkkel mikor milyen üzleteket kötöttünk, mikor vásároltak tőlünk, stb. Ezeket egy értékesítési tölcsérhez kell majd csatolnunk, amit szintén létre tudunk hozni.

Létrehozhatunk saját ügyféllistákat, amelyeket tetszés szerint nevezhetünk el, és leírást is csatolhatunk hozzájuk. A címkék hozzáadása révén még jobban szortírozhatjuk a felhasználókat, illetve automatikusan feliratkoztathatjuk őket megadott listákra, ha az opt-in marketing elvei szerint feliratkoznak a hírlevelünkre.

Az elemzési adatok között pedig dátumok szerinti bontásban láthatjuk, hogy hány ügyfelünk van, ebből hányan aktívak, újak, illetve hány felhasználó iratkozott le a hírlevelünkről.

4. ActiveCampaign e-mail marketing

Létrehozhatunk egyénre szabott e-mail marketing kampányokat az ActiveCampaign segítségével. Ehhez először is el kell nevezni a kampányt, majd pedig kiválasztani egy kampánytípust:

  • Standard, egyszeri e-mail kampány;
  • Automatizált, rendszeres e-mail kampány, amely a felhasználók válaszai alapján változik;
  • A feliratkozásra automatikusan elinduló kampány;
  • A/B tesztelésre alkalmas e-mail kampány;
  • Az RSS feed változásaira reagáló e-mail kampány;
  • Dátum-orientált e-mail kampány, pl. születésnapok, évfordulók esetén.

Ki kell választani egy aktiválási eseményt, amely hatására a hírlevelek küldése elkezdődik. Például: feliratkozás, leiratkozás egy listáról, űrlap kitöltése, e-mail megnyitása, weboldal meglátogatása, linkre kattintás az e-mailben, e-mail megosztása, továbbítása, új üzleti esemény vagy változás a személyes adatokban, stb.

Személyre tudjuk szabni, hogy hány alkalommal menjenek ki a hírlevelek, valamint küldhetünk e-mailt, oldal üzenetet, SMS-t, értesítést, tranzakciós e-mailt, vagy 1:1 direkt e-mailt.

Rengeteg beállítási lehetőség van, úgy mint a várakozási idő az e-mailek között, a hírlevél küldés elosztása a kontakt listák között, automatizációs beállítások, stb.

A feliratkozóink listáját tudjuk szegmentálni, hogy személyre szabottan küldhessük ki a hírleveleket. A hírlevél készítés pedig lehetséges az e-mail tervezővel, a szövegszerkesztővel, vagy HTML szerkesztővel is.

ActiveCampaign e-mail marketing

Számos hírlevél sablon alapján dolgozhatunk, amelyek eltérő esetekben lesznek hasznosak:

  • Új blogcikk jelent meg;
  • Ismét elérhető egy termék a webshopban;
  • Értesítés feliratkozásról;
  • Heti hírlevél;
  • Iparági tippek küldése;
  • Régi ügyfél visszacsábítása;
  • Meghívó egy eseményre;
  • És még rengeteg más.

Egy egyszerű blokkszerkesztővel tudjuk testreszabni és felépíteni a saját hírlevelünket a sablonok alapján. Hozzáadhatunk szöveget, képet, CTA gombot, videót, közösségi média linkeket, bannert, időzítőt, menüpontokat, HTML kódot, RSS csatornát, és ezeket mind személyre tudjuk szabni egyenként.

Egy születésnapi e-mail sablon például így néz ki, amelynek alján jól láthatók az üres blokkok, ahová csak be kell húzni a számunkra szükséges tartalmi elemeket.

Hírlevél készítés

Végezetül be tudjuk állítani, hogy milyen elemzéseket szeretnénk kapni a hírlevél kampányról: megnyitási arány, linkekre érkező kattintások, válaszadási arány, Google Analytics mutatók, stb.

Teszt e-mailt is küldhetünk, hogy biztosan minden rendben legyen kiküldés előtt. Spam szűrőn is átmennek a megtervezett hírlevelek, még ezt is biztosítja az ActiveCampaign.

Az e-mailek testreszabásához hozzátartozik az ActiveCampaign tartalomkezelője, amelynek hála fel tudunk tölteni képeket, GIF-eket, PDF-eket, maximum 10MB fájlméretben. Ezeket is hozzáadhatjuk a hírlevelekhez.

5. ActiveCampaign marketing automatizáció

Számos lehetőségünk van automatikus folyamatok tervezésére a projektmenedzsment és az értékesítés területén. Küldhetünk havi rendszerességgel emlékeztetőket az eltérő projektek vezetőinek, és kérhetünk frissítéseket.

Amikor egy lehetséges ügyfél kitölti a kapcsolatfelvételi űrlapot, akkor küldhetünk számára automatikusan egy olyan hírlevelet, ahol egy telefonhívást tud foglalni nálunk a szabad időpontok egyikére. Összeköthetjük a Calendly időpontfoglaló rendszerrel az ActiveCampaign rendszerét.

A munkatársaknak kioszthatunk határidős feladatokat, és az idő lejártával automatikusan jelölhetjük, hogy most már újból szabadon elérhetőek.

Az ActiveCampaign automatizációt be tudjuk építeni a hírlevél küldésbe is, ha ki akarjuk választani azokat a triggereket, amelyek hatására megadott e-maileket küldünk majd a feliratkozóknak. Például: kitöltenek egy űrlapot, rákattintanak egy linkre, ajánlatot kérnek, terméket rendelnek, stb.

ActiveCampaign marketing automatizáció

Ehhez hasonló automatizációs folyamatokat tudunk összeállítani különböző aktiválási szabályok szerint. Beállíthatunk várakozási időt, különböző válaszreakciókat (SMS küldése, e-mail küldése, oldal üzenet, értesítő e-mail, stb.).

A Postmark segítségével küldhetünk automatikusan tranzakciós e-maileket, számlákat, emlékeztetőket, ha az egyik ügyfél vásárol tőlünk valamit. Majd beállítunk 5-7 nap várakozási időt, és egy újabb hírlevéllel próbáljuk visszacsábítani 20%-os kedvezménnyel a következő rendelésére.

6. Űrlap és landing page készítés

Az elkészített űrlapok kitöltését követően automatikus válasz e-maileket állíthatunk be, vagy egyéni mezőket adhatunk hozzá az űrlapokhoz, hogy a számunkra leginkább releváns információkat gyűjtsük össze a felhasználóktól.

Létrehozhatunk lebegő űrlapokat, beilleszthető űrlapokat, vagy akár felugró ablakként működő űrlapokat. Olyan mezőket használhatunk, mint a személyes információk bekérése, telefonszám megadása, fejléc, CAPTCHA, listából való válogatás, feliratkozás/leiratkozás gombok, képek, stb.

Eltérő stílusokat használhatunk: vertikális és horizontális mezőpozíciók, eltérő betűszínek, betűtípusok, méretek, gombok személyre szabása, stb.

Űrlap készítés

A landing page készítés szintén gyerekjáték az ActiveCampaign használata révén. Személyre szabható sablonok alapján dolgozhatunk, egy egyszerű drag-and-drop szerkesztővel építhetjük fel a saját oldalunkat. Aki konverziót hajt végre az oldalon, annak automatikus e-mailt küldhetünk, vagy oldalon belüli üzeneteket is létrehozhatunk.

Néhány landing oldal sablon, amelyek között vannak sötét és világos skálájú oldalak, termékbemutató oldalak, köszönőoldalak, stb.

Landing oldal készítés

A szerkesztőben megnyitva pedig olyan blokkokat vehetünk fel a sablon bármelyik pontjára, amilyet csak szeretnénk: sorok, oszlopok, navigációs sávok, bekezdések, címsorok, gombok, űrlapok, képek, elválasztók, követési gombok, videók, PayPal fizetés, visszaszámláló, stb.

ActiveCampaign landing oldal készítés

7. ActiveCampaign árak

Attól függően, hogy milyen célokra szeretnéd használni az ActiveCampaign szolgáltatását, eltérő árak és csomagok érhetők el. Vannak, amelyek csak marketing vagy értékesítő funkciókat tartalmaznak, míg mások több területet kombinálva tesznek elérhetővé.

ActiveCompaign árak

Az aktuális ActiveCampaign árak ezen a linken keresztül elérhetők! 🙂

8. Összefoglaló

Az ActiveCampaign egy összetett marketing automatizációs rendszer, amely megkönnyíti a vállalkozások és weboldalak működését.

Rendelkezik CRM funkciókkal, e-mail marketing kampányokat tervezhetünk, űrlapokat és landing oldalakat készíthetünk.

14 napig ingyenesen kipróbálható, csak kattints ide, és tegyél egy próbát! 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

9. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi az az ActiveCampaign?

Egy marketing automatizációs rendszer, amely egyszerre alkalmas e-mail marketing, űrlap készítés, CRM szolgáltatások, és landing oldal készítés céljából.

❓ Milyen ActiveCampaign alternatívák vannak?

MailerLite, ListaMester, Klaviyo.

❓ Milyen ActiveCampaign alternatívák vannak?

14 napig ingyenes, utána pedig meg kell vásárolni az egyik csomagot a sok közül.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.