Tartalomjegyzék
ToggleA céges weboldal készítés menete, elemei és jellemzői
A céges weboldal készítés eredménye egy olyan honlap lesz, amely kifejezetten egy üzleti vállalkozás online reprezentációja céljából jött létre. Amikor online marketing eszközökről beszélünk, akkor bizony egy profi céges weboldal számít a legalapvetőbb fegyvernek egy vállalkozó kezében az ügyfélszerzés és bevételnövelés érdekében. Cikkünkből kiderül, hogy miként zajlik egy üzleti weboldal készítése, és mire érdemes különösen odafigyelni a folyamat során. Ha további információra van szükséged, tekintsd meg a weboldal készítést összefoglaló landing oldalunkat! 🙂
1. A céges weboldal kötelező elemei
Egy profi céges weboldal rengeteg eltérő céllal rendelkezhet, hiszen beszélhetünk kapcsolatfelvételt támogató landing oldalakról, vagy éppen online áruházként működő webshop funkciókról (pl. UNAS webshop készítés, vagy WordPress webshop a WooCoomerce bővítmény segítségével).
Alapvetően az a célja a céges weboldal készítésnek, hogy kapcsolatot alakíts ki a vállalkozásod és az interneten böngésző potenciális ügyfelek között, azonban ezt eltérő módszerekkel lehet megvalósítani.
Az első kérdés mindig az, hogy mit szeretnél elérni az üzleti weboldal segítségével?
- Brandépítés;
- Termékportfólió bemutatása;
- A vállalkozás megismertetése a látogatókkal;
- Közvetlen értékesítés;
- Lead-generálás.
A célokhoz ezután funkciókat kell társítani. Például, ha azt szeretnéd, hogy minél több terméket vagy szolgáltatást értékesíts a céges weboldalon keresztül, akkor gondosan megtervezett termékoldalakra, termékkategóriákra, valamint online fizetési rendszerekre lesz szükséged.
Abban az esetben, ha a kapcsolatfelvételek számának a növelése a célod, akkor a kapcsolatfelvételi űrlapok készítése, a Kapcsolat aloldal létrehozása, könnyen elérhető e-mail cím és telefonszám, élő chat funkció, és törvényileg helyesen összeállított impresszum oldal lesz a szolgálatodra.
Ebből kiderül, hogy mindig az egyedi igényeknek megfelelően kell nekifogni egy céges weboldal készítésének, amit érdemes egy profi csapatra bízni, akik pontosan megvalósítják az elképzeléseidet és hibátlanul üzemelő honlapot adnak át számodra.
Vannak azonban olyan dolgok, amik minden céges weboldal kötelező elemei. Ezekre térünk most ki részletesebben.
1.1. Üzleti bemutatkozás
Az újonnan érkező látogatóknak be kell mutatkoznod egy aloldal formájában, ahol közérthetően leírod vagy éppen videó formájában elmondod, hogy mivel foglalkozik a céged, ki vagy te, kik a munkatársaid, és milyen szolgáltatásokat várhatnak el tőletek.
Arra különösen ki kell térni egy céges weboldal esetén, hogy milyen okokból előnyös pont veletek együtt dolgozni, vagyis mi a céged egyedi versenyelőnye (USP). A Kiszervezett Marketing Kft. például már több mint 100 pozitív ügyfél-véleménnyel rendelkezik, amivel a legtöbb pozitív értékelést begyűjtő marketing ügynökség lett egész Magyarországon!
1.2. Értékesítésre fókuszáló szövegezés
Egy céges weboldalt úgy kell felépíteni, hogy az a megfelelő mértékben informatív legyen és egyben motiválja az ügyfeleket a vásárlásra. Legfontosabb, hogy az üzleti weboldal kezdőoldala és a landing page legyen nagyon jól megszövegezve. Ha még emellett rendelkezel szakmai blogcikkekkel, az már csak hab a tortán!
Itt lényeges, hogy a célcsoportra szabott szövegeket helyezzünk el a weboldalon, amihez profi szövegíró segítsége szükséges.
1.3. Minőségi tartalom
Már említettük, hogy mennyire fontos a tartalommarketing magas szintű művelése. Ha releváns, minőségi tartalmakkal állsz elő folyamatosan, akkor a Google egyre nagyobb organikus forgalmat terel majd a céges weboldaladra. Ez új látogatókat, több oldalon töltött időt, szakmailag releváns tapasztalatot és potenciális ügyfeleket eredményez.
1.4. Megfelelő UI/UX design
Úgy tudsz leginkább kitűnni a több ezer másik üzleti weboldal közül, ha gondos tervezést követően hozod létre a céges weboldalad. Ezt pedig az UI/UX design megismerésével tudod elérni: egyszerre lesz az üzleti weboldal felhasználóbarát és esztétikus.
Igyekezz kerülni a sablon megoldásokat, és inkább fókuszálj az egyedi design elemekre. Viszont ne bonyolítsd túl a weboldalad, mindenképpen legyen logikus és könnyen kezelhető az oldal felépítése.
Általános szabály, hogy 4 kattintáson belül a felhasználóknak bármelyik oldalt el kell érniük a honlapon belül.
1.5. Munkatársak bemutatása
Amikor rendelkezünk egy profi csapattal, kétség sem férhet hozzá, hogy megéri őket bemutatni a nagyközönség számára is. Ezzel növelhetjük a belénk vetett bizalmat, és a látogatók a kapcsolatfelvétel mellé kapnak egy vagy több arcot is, aki a weboldal és a vállalkozás mögött áll.
Céges weboldal készítés során tehát tüntessük fel a legfontosabb pozícióban lévő személyeket, a munkakörüket, esetleg néhányuk elérhetőségét. Fényképet is célszerű csatolni, hogy még emberibb legyen az üzleti honlap.
1.6. Üzleti elérhetőségek
Törvényileg szabályozott, hogy minden weboldalnak rendelkeznie kell impresszummal, ahol közölve van a weboldal üzemeltetőjének elérhetősége (e-mail cím, telefonszám, cég székhelye, stb.).
Emellett azonban üzleti weboldal készítés során figyeljünk oda, hogy legyen egy Kapcsolat oldal is, amit könnyen elérhet bárki, aki írni szeretne nekünk üzenetet vagy árajánlatot kérne tőlünk. Biztosítsunk minél több lehetőséget és csatornát a kapcsolatfelvételre (pl. nálunk elérhető az élő chat funkció).
1.7. Ügyfél-vélemények és referenciák
Egy vállalkozó célja, hogy megbízzanak benne az ügyfelek. A bizalmat pedig nem lehet jobban építeni, mint pozitív ügyfél-véleményekkel és vásárlói értékelésekkel, amiket a Trustindex widget is nagyon hatékonyan megjelenít.
Amire még szintén érdemes odafigyelni céges weboldal készítés esetén, az a referenciák bemutatása. Gyűjtsd össze korábbi munkáidat, hogy a potenciális ügyfelek meg tudják őket szemlélni. Így könnyebb lesz eldönteniük, hogy megéri-e veled dolgozniuk, vagy inkább keressenek más vállalkozót.
Tekintsd meg a Kiszervezett Marketing Kft. weboldal készítési referenciáit, köztük számos üzleti és céges weboldal található!
1.8. Lead mágnesek, csalik
Minden céges weboldal célja, hogy minél több potenciális ügyfelet szerezzen a vállalkozásnak. Ehhez pedig szükség lesz az emberek e-mail címének megszerzésére, hogy a későbbiekben remarketing vagy e-mail kampány keretében újra el tudjuk őket érni.
Használjunk úgynevezett lead mágneseket vagy csalitermékeket, amelyek ingyenesek, és rengeteg felhasználó elérhetőségét megszerzik számunkra. Ilyen például egy ingyenes e-book.
2. Céges weboldal készítés jellemzői
Amikor üzleti weboldal készítése zajlik, akkor a webdesigner feladata, hogy a honlap tökéletesen működjön és nézzen ki asztali számítógépek mellett okostelefonokon és eltérő méretű képernyővel rendelkező digitális eszközökön. Ezt hívjuk reszponzív weboldal készítésnek.
Szintén oda kell figyelni a céges weboldal SEO beállításira, hogy megfelelően legyen keresőoptimalizálva a webhely. Ide beletartozik az on-page, off-page és technikai SEO is, valamint a backlinkek szerzése és a képek tömörítése. A keresőbarát URL címek pedig alap követelménynek számítanak minden weboldalnál.
A céges weboldal készítés nem lehet teljes az általános analitikai szolgáltatások bekötése nélkül. Ilyen például a Google Analytics 4, valamint a Google Search Console, a követőkódok elhelyezésére pedig a Google Tag Manager. Ezekkel adatokat gyűjthetünk az üzleti weboldal forgalmáról, a látogatók tevékenységéről az oldalon belül, a legfontosabb kulcsszavainkról, és így tovább.
Mindezeken túl nem mehetünk el szó nélkül a weboldal gyorsítás fontossága mellett sem, hiszen maximum 3 másodperces betöltési idővel kell számolnunk, ha nem akarjuk elveszíteni a látogatóink nagy részét már az oldalra való belépés előtt.
3. Legfontosabb aloldal típusok
Tekintsük át röviden, hogy egy céges weboldal milyen aloldal típusokat foglal magában a legtöbbször. A következőkről lesz szó: főoldal, kapcsolati oldal, termékoldalak, szakmai blog, jogi nyilatkozatok, bemutatkozó oldal.
3.1. A céges weboldal főoldala
Az üzleti weboldal központi része a főoldal, ami röviden összefoglalja vállalkozásunk lényegét. Röviden ismerteti a cég tevékenységi körét, az általunk értékesített termékeket és szolgáltatásokat.
Olyan elemeket tartalmaz, amelyeket növelik a belénk vetett bizalmat: ügyfelek véleményei, forgalmi statisztikák, üzleti partnerek, referenciák. A főoldal mellett arra is oda kell figyelni, hogy a céges weboldal készítés fontos pontja a könnyű navigáció, ezért jól látható helyen kell feltüntetni a többi aloldal elérhetőségét.
Itt érdemes megadni a közösségi média oldalaink linkjét is, amire már vannak pl. WordPress widgetek is. A céges weboldal főoldala tartalmazhat még CTA gombokat, amelyek cselekvésre bíztató szöveg és élénk színek segítségével igyekeznek rábírni a felhasználókat, hogy az általunk elvárt konverzió szerint cselekedjenek (pl. e-book letöltése, hírlevélre való feliratkozás, árajánlat kérése).
3.2. Termékoldalak az üzleti oldalon
Remélem nem kell magyarázni, hogy egy céges weboldal kötelező eleme a vállalkozásnál elérhető termékeket és szolgáltatásokat bemutató kategóriaoldalak. Minőségi képekkel, leírásokkal, videókkal nagyon jól lehet szemléltetni, hogy pontosan mit is kínál a cég az ügyfelek számára.
3.3. Kötelező tartalmi elemek céges weboldal készítés során
Vannak olyan oldaltípusok, amelyek meglétét jogszabály írja elő a fogyasztók védelme érdekében. Ezek a már korábban említett impresszum oldal, valamint az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) és a GDPR által szabályozott Adatvédelmi Tájékoztató. Az utóbbi kettő különösen webáruházak esetén elengedhetetlen, hiszen akár több millió eurós bírságot is vonhat maga után egy esetleges mulasztás.
3.4. Bemutatkozó oldal
A céges weboldal készítés alapja, hogy a honlap jól bemutassa a vállalkozást a leendő ügyfeleknek. Ezért van szükség egy Rólunk vagy Rólam oldal meglétére. Itt tudsz bemutatkozni, leírni a célodat, elmesélni vállalkozásod eddigi eredményeit, a megalakulás háttértörténetét, röviden megemlíteni a kollégáidat, a referenciáidat, elérhetőségeidet.
3.5. Kapcsolat oldal
Minél szélesebb körű lehetőséget biztosítsunk a felhasználóknak arra, hogy kapcsolatba lépjenek velünk. Például: e-mail cím, telefonszám, kapcsolati űrlap, chatbot, élő chat, vállalkozás földrajzi elhelyezkedése (székhely, telephely, levelezési cím), közösségi média elérhetőségek, Google Maps térkép beágyazása iFrame kerettel.
3.6. Szakmai blogcikkek céges weboldalon
Ha ki szeretnéd hangsúlyozni szakértelmedet és megosztanád az eddigi tapasztalataidat az olvasókkal, akkor érdemes belefognod egy szakmai blog írásába. Az még jobb, ha saját kutatásokat végzel és esettanulmányokat jelentetsz meg.
4. Céges weboldal készítés menete
Ha szeretnél egy minden igényt kielégítő üzleti honlapot, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot, és mi megvalósítjuk minden elképzelésedet. Egy személyes konzultációt követően részletesen átbeszéljük, hogy mire van igényed, mennyit szeretnél rászánni, és ha elfogadod az árajánlatot, akkor már meg is kötjük az elektronikus szerződést.
Ezután minden gördülékenyen megy majd, rövid időn belül leszállítjuk álmaid céges weboldalát. Ha tájékozódni szeretnél a céges weboldal készítés árak állásáról, azt is megteheted.
5. Összefoglaló
Bejegyzésünkben összefoglaltuk, hogy milyen általános jellemzői vannak egy üzleti weboldalnak, melyek a legfontosabb aloldal típusok, és mik a céges weboldal készítés alapvető kellékei.
Szó esett a kapcsolatfelvételi lehetőségek fontosságáról, a referenciák és ügyfél-vélemények bemutatásáról, a kezdőlap elemeiről, valamint a munkatársak bemutatásáról és a bizalomépítés lehetséges módszereiről.
További információkért ajánljuk weboldal készítést bemutató oldalunkat, illetve a kapcsolatfelvételt, ha Magyarország legmegbízhatóbb online marketing ügynökségére bíznád a céges weboldal készítést. 🙂
Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu
6. Gyakran ismételt kérdések és válaszok
Tekintsd meg weboldal készítés aloldalunkat, és vedd fel velünk a kapcsolatot!
Olvasd el weboldal készítés árak témájú bejegyzésünket!
Kapcsolatfelvételi lehetőségek megléte, referenciák és ügyfél-vélemények bemutatása, munkatársakat bemutató oldal, bizalomépítési módszerek, jól átlátható kezdőlap, szakmai blogcikkek, stb.